Pátým podnikem německého šampionátu cestovních automobilů DTM skončila jeho první polovina, v níž získal výrazný náskok Bernd Schneider s Mercedesem. Na městském okruhu Norisring v Norimberku byl nejdříve nejrychlejší v tréninku, poté zvítězil v kvalifikačním závodě na 15 kol a nakonec obsadil druhou příčku v hlavním závodě na 44 kol. O prvenství jej připravil Uwe Alzen.
Až do 26. kola se vyvíjel závod před 100 000 návštěvou slibně pro vedoucího Schneidera. Když se však po povinné zastávce v boxech vrátil na trať, ocitl se bezprostředně před Alzenem, který záhy využil situace a vnitřkem zatáčky podjel Schneidera. Ten ztrátu vedení komentoval slovy: „Nechtěl jsem nic riskovat. Kdybych ho v zatáčce zavřel, oba bychom možná skončili v kolizi. Takhle jsem získal alespoň 15 bodů a navíc je Uwe hodně daleko za mnou“. Alzenův manévr ocenil po závodě také Norbert Haug, sportovní šéf Mercedesu: „Alzen si zaslouží velké uznání. Vybrzdit Schneidera, předjet ho a potom odolávat jeho tlaku, to si zaslouží plný respekt“.
Po slabších výkonech v prvních čtyřech závodech potřeboval 33letý Uwe Alzen úspěch jako sůl: „Už jsem začínal sám o sobě pochybovat. Všichni máme stejný materiál a přesto to nikdy neklaplo“. Na jeho vítězství se podílel i šéfkonstruktér Gerhard Ungar, který jinak pracuje pro Schneidera.
Druhým místem si Schneider upevnil vedoucí pozici se čtyřicetibodovým náskokem před Švýcarem Fässlerem. V kvalifikačním závodě, v němž bodují pouze tři jezdci, dojel čtvrtý a v hlavním závodě po kontaktu s betonovou zdí poškodil zavěšení a musel vzdát. S třetím místem byl spokojen i Marcel Tiemann, jezdící jako náhradník za zraněného Mayländera.
Spokojenost konečně zavládla u Opla, když v první desítce skončili Winkelhock, Bartels a Reuter. Zvláště čtvrtý v cíli Winkelhock zářil radostí a jeho tým oslavoval umístění jako kdyby zvítězil. Zároveň však varuje před eufórií. „Ještě máme co dělat, abychom Mercedes skutečně porazili“.
V takřka domácím prostředí měl hodně smůly tým Abt, jehož jezdci se postarali o napínavé souboje, které nakonec zůstaly takřka bez odměny. Aiello se v kvalifikaci probojoval z 19. na 10. místo a ve své spanilé jízdě pokračoval také v hlavním závodě. Tady se dostal až na 6. příčku, ale „vyfasoval“ dvakrát „stop & go“ za rychlou jízdu v boxech. S 12. místem tak vyšel naprázdno a v tabulce klesl na 5. příčku. Smůlu měl i Abt, kterého vyřadil z boje zbytečnou kolizí Bartels. A tak jedině junioři Ekström a Tomczyk získali pár bodů za 9. a 10. místo.
Výsledky:
Kvalifikační závod | Závod | ||
1. Schneider | Mercedes | 1. Alzen | Mercedes |
2. Alzen | Mercedes | 2. Schneider | Mercedes |
3. Tiemann | Mercedes | 3. Tiemann | Mercedes |
4. Fässler | Mercedes | 4. Winkelhock | Opel |
5. Abt | Audi | 5. Dumbreck | Mercedes |
6. Winkelhock | Opel | 6. Bartels | Opel |
7. Dumbreck | Mercedes | 7. Huisman | Mercedes |
8. Bartels | Opel | 8. Reuter | Opel |
9. Scheider | Opel | 9. Ekström | Audi |
10. Aiello | Audi | 10. Tomczyk | Audi |
Průběžné pořadí:
1. Bernd Schneider | Mercedes | 92 |
2. Marcel Fässler | Mercedes | 49 |
3. Peter Dumbreck | Mercedes | 45 |
4. Uwe Alzen | Mercedes | 44 |
5. Laurent Aiello | Audi | 37 |
6. Marcel Tiemann | Mercedes | 26 |
7. Thomas Jäger | Mercedes | 22 |
8. Patrick Huisman | Mercedes | 22 |
9. Mattias Ekström | Audi | 18 |
10. Martin Tomczyk | Audi | 17 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas