Po šesti měsíční přestávce opět zahřměly osmiválcové motory vozů Mercedes Benz CLK, Opel Astra Coupé V8 a Audi TT-R. Na malé verzi Hockenheimu se totiž za účasti 22 jezdců uskutečnil první podnik DTM, který doznal oproti loňsku několika změn.
O pořadí na startu rozhoduje sobotní klasifikace, v níž může jezdec absolvovat během 45 minut pouze dvanáct okruhů. V neděli je pak na programu nejdříve sprint na 35 km, v němž si body (3-2-1) rozdělí pouze první tři v cíli. Po dvacetiminutové pause se jede hlavní závod na 100 km s povinnou výměnou pneumatik. Tady boduje prvních deset.
O první překvapení se postaral už v kvalifikačním tréninku Francouz Laurent Aiello (Audi), který se 25 minut držel na první pozici. Teprve v závěru, kdy trať začala osychat, jej předstihla pětice jezdců s Mercedesy (Schneider, Dumbreck, Jäger, Lamy, Turner) a Reuterův Opel. O štěstí v neštěstí může mluvit Bernd Schneider, který měl hned v prvním kole kolizi s Turnerem a musel zpět do boxů. Jeho výkon to však nikterak neovlivnilo a do sprintu mohl odstartovat z pole-position. V něm se hned ujal vedení před svými kolegy, sedmý jezdil zpočátku Aiello, za tím Reuter a Menu s Oply. Jenže poslední dva nevydrželi nápor Mercedesů a prodrali se o několik příček. Svoji pozici neudržel ani Aiello, když podlehl Fässlerovi s Mercedesem. Největším smolařem celého víkendu byl Winkelhock (Opel), jenž musel krátce po startu do boxu, aby záhy svůj vůz definitivně odstavil.
Start hlavního závodu vyšel nejlépe opět Schneiderovi, který začal svým soupeřům, v pořadí Dumbreck, Alzen, Jäger, Lamy, Turner, Fässler (všichni Mercedes) a Aiellovi, hned vzdalovat. Nejlepší Opel řízený Scheiderem jel až 12., zatímco pro Bartelse a Menu závod skončil v boxech.
Jako první se rozhodl pro výměnu pneumatik Aiello (19,5 s), za ním pak zajížděli do boxů Jäger (11,6), Alzen (19,5), Dumbreck (10,1), Reuter (9,4), Schneider (11,4). V okamžiku, kdy havaroval Tomczyk a vjel na trať Safety car, zajel k výměně pneu v tu chvíli vedoucí Švýcar Fässler. Tento taktický manévr, souhra náhod a trocha štěstí mu vynesly druhou příčku. A když závod opět pokračoval, tak mohl dokonce ohrozit vedoucího Schneidera. Jenže o kolo jedoucí Olivier jej bezohlednou jízdou zdržoval a neumožnil předjetí. Na špici, tzn. na prvních šesti místech byla situace jasná, o sedmou až desátou se urputně bojovali Turner, Aiello, Mayländer a Abt, kteří vlastně udělali závod. Těsně před cílem Aiello ještě zdolal Turnera a připsal si sedmou příčku. Tím nejlépe dokumentoval jaký vývojový skok kupředu udělal soukromý tým Abt, jehož žluté Audi dojížděly vloni na posledních místech.
Prvních šest míst obsadily Mercedesy, když Opel si na své konto připsal umístění na 11. až 15. místě. Nyní mají v Rüsselsheimu čtrnáct dní nato, aby analyzovali neúspěch a pokusili se debakl odčinit.
Výsledky:
Sprint (35 km) | Závod (100 km) | ||
1. Schneider | Mercedes | 1. Schneider | Mercedes |
2. Dumbreck | Mercedes | 2. Fässler | Mercedes |
3. Jäger | Mercedes | 3. Dumbreck | Mercedes |
4. Lamy | Mercedes | 4. Alzen | Mercedes |
5. Alzen | Mercedes | 5. Jäger | Mercedes |
6. Turner | Mercedes | 6. Lamy | Mercedes |
7. Fässler | Mercedes | 7. Aiello | Audi |
8. Aiello | Audi | 8. Turner | Mercedes |
9. Abt | Audi | 9. Mayländer | Mercedes |
10. Mayländer | Mercedes | 10. Abt | Audi |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas