DTM: Mercedesy bez konkurence

Úvodní závod německého DTM vyšel stoprocentně Schneiderovi a Mercedesům, zatímco pro Opel znamenal debakl.

Po šesti měsíční přestávce opět zahřměly osmiválcové motory vozů Mercedes Benz CLK, Opel Astra Coupé V8 a Audi TT-R. Na malé verzi Hockenheimu se totiž za účasti 22 jezdců uskutečnil první podnik DTM, který doznal oproti loňsku několika změn.


DTM: Mercedesy bez konkurence

O pořadí na startu rozhoduje sobotní klasifikace, v níž může jezdec absolvovat během 45 minut pouze dvanáct okruhů. V neděli je pak na programu nejdříve sprint na 35 km, v němž si body (3-2-1) rozdělí pouze první tři v cíli. Po dvacetiminutové pause se jede hlavní závod na 100 km s povinnou výměnou pneumatik. Tady boduje prvních deset.

O první překvapení se postaral už v kvalifikačním tréninku Francouz Laurent Aiello (Audi), který se 25 minut držel na první pozici. Teprve v závěru, kdy trať začala osychat, jej předstihla pětice jezdců s Mercedesy (Schneider, Dumbreck, Jäger, Lamy, Turner) a Reuterův Opel. O štěstí v neštěstí může mluvit Bernd Schneider, který měl hned v prvním kole kolizi s Turnerem a musel zpět do boxů. Jeho výkon to však nikterak neovlivnilo a do sprintu mohl odstartovat z pole-position. V něm se hned ujal vedení před svými kolegy, sedmý jezdil zpočátku Aiello, za tím Reuter a Menu s Oply. Jenže poslední dva nevydrželi nápor Mercedesů a prodrali se o několik příček. Svoji pozici neudržel ani Aiello, když podlehl Fässlerovi s Mercedesem. Největším smolařem celého víkendu byl Winkelhock (Opel), jenž musel krátce po startu do boxu, aby záhy svůj vůz definitivně odstavil.


Start hlavního závodu vyšel nejlépe opět Schneiderovi, který začal svým soupeřům, v pořadí Dumbreck, Alzen, Jäger, Lamy, Turner, Fässler (všichni Mercedes) a Aiellovi, hned vzdalovat. Nejlepší Opel řízený Scheiderem jel až 12., zatímco pro Bartelse a Menu závod skončil v boxech.


DTM: Mercedesy bez konkurence

Jako první se rozhodl pro výměnu pneumatik Aiello (19,5 s), za ním pak zajížděli do boxů Jäger (11,6), Alzen (19,5), Dumbreck (10,1), Reuter (9,4), Schneider (11,4). V okamžiku, kdy havaroval Tomczyk a vjel na trať Safety car, zajel k výměně pneu v tu chvíli vedoucí Švýcar Fässler. Tento taktický manévr, souhra náhod a trocha štěstí mu vynesly druhou příčku. A když závod opět pokračoval, tak mohl dokonce ohrozit vedoucího Schneidera. Jenže o kolo jedoucí Olivier jej bezohlednou jízdou zdržoval a neumožnil předjetí. Na špici, tzn. na prvních šesti místech byla situace jasná, o sedmou až desátou se urputně bojovali Turner, Aiello, Mayländer a Abt, kteří vlastně udělali závod. Těsně před cílem Aiello ještě zdolal Turnera a připsal si sedmou příčku. Tím nejlépe dokumentoval jaký vývojový skok kupředu udělal soukromý tým Abt, jehož žluté Audi dojížděly vloni na posledních místech.

Prvních šest míst obsadily Mercedesy, když Opel si na své konto připsal umístění na 11. až 15. místě. Nyní mají v Rüsselsheimu čtrnáct dní nato, aby analyzovali neúspěch a pokusili se debakl odčinit.

Výsledky:

Sprint (35 km) Závod (100 km)
1. Schneider Mercedes 1. Schneider Mercedes
2. Dumbreck Mercedes 2. Fässler Mercedes
3. Jäger Mercedes 3. Dumbreck Mercedes
4. Lamy Mercedes 4. Alzen Mercedes
5. Alzen Mercedes 5. Jäger Mercedes
6. Turner Mercedes 6. Lamy Mercedes
7. Fässler Mercedes 7. Aiello Audi
8. Aiello Audi 8. Turner Mercedes
9. Abt Audi 9. Mayländer Mercedes
10. Mayländer Mercedes 10. Abt Audi

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...