Po znovuzrozeném loňském ročníku DTM, který vyhrál Bernd Schneider s Mercedesem Benz CLK, pokračuje úspěšný seriál deseti závody nejen v Německu, ale jednou bude hostovat také v Rakousku a Nizozemí.
Mercedes Benz chce na start vyslat deset automobilů, které v současné době vznikají v dceřinné firmě HWA pod vedením šéfkonstruktéra Gerharda Ungara. Na polovinu února jsou naplánovány již první testy. V druhé polovině roku, až bude hotovo všech deset vozů modelového roku 2001, by se měly v DTM objevit další čtyři „ojeté“ vozy pronajaté na bázi leasingových smluv. Hned od prvního závodu nasadí HWA čtyři zbrusu nové modely CLK, zatímco týmy Persson a Rosberg začnou s loňskými verzemi. Dva vozy pojedou v režii nového týmu Eschmann – Manthey – Racing.
Mercedes také ohlásil prvních osm pevně nasmlouvaných pilotů z nichž Bernd Schneider, Marc Fässler, Thomas Jäger, Pedro Lamy, Peter Dumbreck mají smlouvy z loňské sezóny. Jejich řady posílí Uwe Alzen (loni Opel), Bernd Mayländer a Patrick Huisman. O obsazení zbývajících dvou vozů se zatím jedná a ačkoliv v listopadu testovali vozy Mercedes jezdci Rickard Rydell, Tom Coronel a Ralf Waldmann, tak s největší pravděpodobností to nebude žádný z nich.
Opel plánuje stejně jako loni účast osmi nových automobilů Opel Astra V8 Coupé, které sice vycházejí z modelu 2000, ale budou postaveny podle nových technických předpisů. V současné době se dokončují první tři vozy, které se mají na testovacích okruzích objevit koncem února. Tým Irmscher a Euroteam by rády vyslaly po dvou vozech namísto jednoho, ovšem vše závisí na finančních možnostech. Pokud se jim záměr zdaří, potom Holzer Motorsport a Phoenix vyjedou také s dvěma automobily. Z loňské sezóny zůstávají v barvách Oplu – Manuel Reuter, Joachim Winkelhock, Timo Scheider a Steffan Schulz. Své místo by měl mít jisté ještě Michael Bartels a v nedávných dnes proběhla tiskem senzační zpráva o účasti expilota F1 Eddi Irvina. Nechme se překvapit.
Třetím do party je opět soukromý ABT- Motorsport, který opět pojede se čtyřmi vozy Audi TT-R. Za jejich volanty se vedle zkušených pilotů Christiana Abta a Laurenta Aiella objeví dva junioři – Martin Tomczyk (18 let) a Švéd Mattias Ekström (22). Zatímco prvně jmenovaný syn sportovního presidenta ADAC nemá s cestovními vozy žádné zkušenosti a dosud jezdil pouze Formuli Junior a F3, tak Švéd má na svém kontě titul své země v „plechových“ vozech z roku 1999 a s Audi A4 startoval také už v jednom závodě STW. Podpora mladých talentů se stala u firmy ABT už tradicí. Z toho profitoval v minulosti také Ralf Schumacher, který zde začínal s formulí Junior. Navíc Tomczyka si vyhlédla i firma Audi, která mu dá možnost sbírat zkušenosti se sportovním prototypem Audi R8, který bude testovat.
Kalendář:
22. 4. | Hockenheim |
6. 5. | Nürburgring |
20. 5 . | Oschersleben |
17. 6. | Sachsenring |
8. 7. | Norisring |
12. 8. | Lausitzring |
26. 8. | Nürburgring |
9. 9. | A1 – Ring |
23. 9. | Zandvoort |
7. 10. | Hockenheim |
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů