Celkové vítězství na Rallye Historique du Valais, předposledním podniku seriálu FIA EHRC, si po těsných a dramatických soubojích přiváží česká reprezentační posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka. Tento skvělý výsledek prodloužil šanci posádky ucházet se o evropský titul v posledním dějství letošní šampionátu historiků ve skupině 2.
Celkem šestnáct rychlostních zkoušek během třech soutěžních dní švýcarské Rallye Historique du Valais vystavilo startující posádky i jejich vozy náročným podmínkám, a to vzhledem k celkové délce 189 km měřených úseků. Celá soutěž se nesla i díky posádce Štajf – Zelinka, startující již tradičně na voze Opel Kadett C GT/E, ve znamení těsných soubojů o vedení nejen skupiny 2, ale také absolutní klasifikace. I proto se průběžné pořadí často měnilo.
Vojtěch Štajf, který v okolí švýcarského Sionu chtěl zapomenout na nešťastné odstoupení ze soutěže v roce 2015 vlivem technické závady, držel od prvních kilometrů soutěže kontakt s konkurencí. Tou byl především velmi zkušený britský jezdec Marty McCormack, který byl na soutěž registrován jako spolujezdec, avšak před startem usedl za volant soutěžního vozu. Po čtvrtečních dvou měřených úsecích na něj Štajf ztrácel pouhých 0,6 sekundy. Naopak na dalšího britského jezdce Ernieho Grahama si najel dostatečný náskok více než 13 sekund.
V pátek bylo na programu soutěže sedm rychlostních zkoušek a pořadí v čele absolutní klasifikace se během dne třikrát změnilo. Solidními časy, a především čtyřmi vítězstvími v rychlostních zkouškách se po druhé etapě probojovali Štajf se Zelinkou na průběžné první místo s náskokem 4,7 sekundy na druhého McCormacka. V sobotu se na sedmi měřených úsecích očekávalo velké finále ve vzájemném souboji obou jezdců. A přestože Štajf zvítězil „pouze“ ve třech rychlostních zkouškách, dosažený celkový čas ho udržel na vytouženém prvním místě celkové klasifikace až do cíle, a to s náskokem 8,4 sekundy.
„Celkový průběh této soutěže jasně ukázal, jak náročná byla pro posádky i jejich vozy. My jsme se z počátku snažili držet zkušeného Martyho McCormacka a to se dařilo, i když drobných chyb jsem se nevyvaroval. Páteční erzety nám svědčily a bylo to znát na solidních časech. S pořadím to sice bylo jak na houpačce, ale v závěru dne jsme hodně zatáhli a zůstali tak do soboty ve vedení. V servisu bylo potřeba na našem Opelu pečovat především o brzdy, které tady byly hodně namáhané. Finále soutěže bylo v každé vložce opravdu na ostří nože a jsme s Vláďou moc rádi, že švýcarské vítězství prodlužuje naše šance na zisk evropského titulu. Moc děkuji celému týmu, Autoklubu ČR, partnerům a samozřejmě fanouškům za velkou podporu“ zhodnotil soutěž spokojený Vojtěch Štajf.
Závěr soutěže byl sice poznamenán řešením penalizace sportovními komisaři FIA za pozdní příjezd posádky Štajf – Zelinka do časové kontroly na startu RZ 15, ale ředitelství soutěže následně celkové vítězství české reprezentační posádky potvrdilo. „Šlo o náš pozdní příjezd do jedné z časovek, kdy nám byla omylem připsána dvojnásobná hodnota penalizace, což by nás přesunulo na celkové druhé místo. Vše se nakonec vyřešilo opravou, a protože i soupeř dostal stejnou penalizaci naše zasloužené vítězství bylo sportovními komisaři ve večerních hodinách potvrzeno,“ doplnil k této situaci Štajf.
Triumf na Rallye Historique du Valais nabízí týmu ACCR Racing21 šanci bojovat o evropský titul FIA EHRC ve skupině 2, a to v posledním dějství letošního šampionátu v rámci 69. ročníku Rally Costa Brava ve Španělsku ve dnech 19. a 20. listopadu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.