Posádka v závěru soutěže odrazila útok továrního jezdce Suzuki Aavy. Díky zisku osmi mistrovských bodů se zároveň posunula na průběžnou třetí příčku JRC za Aavu a Anderssona, kteří nastoupí na start Korsické rally se shodným bodovým ziskem.
Martin Prokop s Janem Tománkem nastupovali do závěrečné etapy Katalánské rally v nezáviděníhodné situaci. Vzhledem k průběhu páteční etapy sice nemohli pomýšlet na obhajobu loňského prvenství, přesto si chtěli udržet druhou příčku za dosavadním lídrem juniorského šampionátu Aavou.
Své předsevzetí začali naplňovat hned na úvodním testu dne, kde zajeli druhý čas za Němcem Burkartem, o desetinu však porazili Aavu, Andersson ztratil další dvě vteřiny. Dramatická bitva o sekundy pokračovala i dále, úvod RZ16 patřil podle mezičasů jednoznačně Estonci, ale hodiny ho připravily o několik sekund, a tak z náskoku posádky týmu Jipocar Racing ukrojil jen čtyři desetiny sekundy. V servisu tak Martin Prokop nadále figuroval na druhé pozici, 13.8 sekundy před Aavou.
Mechanici před poslední sekcí provedli rutinní kontrolu „cé dvojky“, drobné změny doznalo pouze nastavení vozu. Duel Prokop – Aava mohl při druhých průjezdech pokračovat. Jezdec Suzuki se nechtěl spokojit s vývojem situace, opět „tahal“, což značilo nejrychlejší čas. Martin Prokop mu však dýchal na záda, do cíle dojel na třetím místě (za Burkartem) se ztrátou 1.8 sekundy. Do posledního testu dal Aava opět vše, na Prokopa s Tománkem však najel jen šest vteřin, což na českou dvojici nestačilo.
„Do ranní sekce jsme nastupovali se stejným nastavením jako v závěru druhé etapy. Opět bylo zcela sucho, což nám vyhovovalo. Od začátku se jelo na krev, agresivita byla znát i na gumách, které byly po dvou vložkách hodně sjeté. První test nám v obou kolech vyšel podle představ, ale druhého testu jsem se trochu bál. Neměli jsme ho optimálně napsaný, což se také v prvním kole potvrdilo. Naštěstí Aava vyrobil hodiny, takže náš náskok zůstal před poslední sekcí hodně podobný tomu, jaký byl na konci druhého dne. Ani v závěru nebyl prostor na žádnou chybičku, troufnu si tvrdit, že jsem jel na hranici auta,“ komentoval průběh závěrečné etapy Martin Prokop.
„S výsledku mám obrovskou radost, hlavně díky průběhu posledních dvou etap. Opět se potvrdilo, že na suchém asfaltu můžeme pomýšlet na nejvyšší příčky a konkurovat jezdcům Suzuki. Proto s odstupem času mrzí ztráta z úvodu soutěže, která by nás vzhledem k výsledkům nechala před Korsikou nadále ve hře o juniorský titul. Doufám, že na Korsice třetí místo v rámci JRC udržíme,“ dodal.
Výsledky Katalánské rally – JRC:
- 1. Andersson – Andersson (S – Suzuki Swift S1600) 3:44:24.5
- 2. Prokop – Tománek (CZ – Citroën C2 S1600) + 33.9
- 3. Aava – Sikk (EE – Suzuki Swift S1600) + 39.9
- 4. Béreš – Starý (SK/CZ – Renault Clio S1600)+ 3:39.4
- 5. Rautenbach – Senior (ZW/GB – Citroën C2 S1600) + 4:59.8
- 6. Mölder – Miclotte (EE/B – Suzuki Swift S1600) + 8:59.5
- 7. Burkart – Kölbach (D – Citroën C2 S1600) + 10:39.6
- 8. Bonato – Boulloud (F – Citroën C2 R2) + 12:38.9
- 9. Bettega – Scattolin (I – Renault Clio R3) + 15:58.3
- 10. Gallagher – Jenkins (IRL – Citroën C2 R2) + 19:02.0
Průběžné pořadí JRC 2007 po Katalánské rally
1. Aava (EE) a Andersson (S) 38, 3. Prokop (CZ) 26, 4. Mölder (EE) 20, 5. Sandell (S) 19, 6. Béreš (SK) 18, 7. Burkart (D) 16, 8. Rautenbach (ZW) 15, 9. Pinomäki (FIN) 8, 10. Kosciuszko (PL) 6, 11. Cortinovis (I) 6, 12. Suominen (FIN) 4, 13. Rozukas (LT) a Bonato (F) 4, 15. Svenkerud (N) 3, 16. Gallagher (IRL) 4, 17. Bouffier (F) a Bettega (I) 2, 19. Pärs (EE) 1
Juniorský šampionát pokračuje již o následujícím víkendu na Korsice. Rallye de France – Tour de Corse bude zároveň poslední soutěží seriálu JRC. Více informací k soutěži najdete i na internetové stránce www.tourdecorse.fr.
Jipocar Racing, www.martinprokop.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií