Drama do poslední zatáčky: Opel Vectra a Alzen vítězí v STW

Německý šampionát dvoulitrových cestovních automobilů superturismo STW se jezdí už pět let, ale takové drama, jako letos, ještě nezažil. O mistru totiž rozhodla až poslední zatáčka úplně posledního závodu šampionátu na Nürburgringu.

Drama do poslední zatáčky: Opel Vectra a Alzen vítězí v STW

Finálovému závodu, do kterého nastupoval na vedoucí pozici Christian Abt s Audi A4 s dvaadvacetibodovým náskokem před Uwe Alzenem s Opelem Vectra, předcházela čtyři vítězství Abta v úvodních dvou podnicích (jeden podnik se skládá ze dvou jízd – sprintu na 50 km a závodu na 100 km) na Sachsenringu a Zweibrückenu. V dalších závodech až Abt vyhrál pouze jednou, a to ještě náhodou – v Misanu mu totiž Uwe Alzen vítězství doslova daroval těsně před cílem, když se nechal v pohodě předjet, protože vinou špatné komunikace s boxy se domníval, že jeho soupeř jede o kolo zpět. Do finále na Nürburgringu tedy Uwe Alzen nastupoval s třemi prvními místy.

Abtovi i v případě dvou vítězství (ve sprintu i v hlavním závodě) Alzena stačilo dojet na druhém a třetím místě – měli by oba sice shodně bodů, ale mistrem by se stal Abt s vyšším počtem lepších umístění. Měřený trénink vyhrál Alzen, a jeho týmový kolega Manuel Reuter stačil ještě v posledních vteřinách čtvrtým časem odsunout Abta až do třetí řady. Prvních šest jezdců dělily od sebe neuvěřitelné dvě desetiny sekundy – to historie STW nepamatuje!


Sprint vyhrál Alzen před Abtem, definitivní rozhodnutí o vítězi celého šampionátu tedy mělo tedy padnout v jeho poslední, dvacáté jízdě.


Hned po startu se do čela protlačil Abt, ale Alzen jej po chvíli předjel. Před šikanou Abt tvrdě najel do vedoucího Alzena a poškodil u jeho Vectry systém vodního chlazení brzd. Ve třetím kole se dostává do kontaktu Abt s Manuelem Reuterem, jehož Vectra ztrácí kolo a přichází tak o třetí příčku. Vpředu jede Alzen, sledovaný Abtem a Kristensenem s Hondou. V sedmnáctém kole si Abt škrtá o bariéru z pneumatik a týmu Audi tuhne krev v žilách. Vypadá to na defekt pneumatiky, ale nakonec z toho nic není a Abt jede dál. Jeho zaváhání využívá Kristensen na Hondě a prodírá se na druhou příčku. V tu chvíli je mistrem Alzen. Dalších deset kol je na trati relativní klid a zdá se, že je rozhodnuto. Jenže Kristensen se dotahuje i na Alzena, předjíždí ho a jde do vedení. Bodová rošáda v tom okamžiku dělá Abta mistrem.


Přichází však poslední 33. kolo. Tvrdě bojující duo Alzen – Abt se chystá na předjetí Dána Nissena (týmový kolega Abta), jedoucího o kolo zpět. Ten však najednou v předposlední zatáčce nepochopitelně zpomaluje, Alzen s přehřátými brzdami už nestačí zabrzdit a dochází ke kolizi. Alzenova Vectra doslova nasedá na Nissenovo Audi. Zatímco Abt se vyhýbá zleva, Asch, další pilot Vectry, posílá svůj vůz zprava mimo trať, aby ušetřil Abta kolize. Jenže v okamžiku, kdy se Asch vrací na trať, nešťastně „sestřeluje“ Abta, necelé tři stovky metrů před šachovnicovou vlajkou, kterou Abt už už viděl jako mistr. A tak cílem projíždí na druhé pozici Alzen s poškozeným předním kolem a stává se tak mistrem STW pro rok 1999. „Když jsem poškozenou Vectru dovlekl do cíle, vůbec jsem netušil, kdo je mistr,“ komentoval dramatické finále Uwe Alzen.


Po loňském vítězství ve značkách se tedy Opel se superturismem rozloučil Alzenovým triumfem. Během tříleté éry vyhrál Opel patnáct závodů (výsledek sprintu a hlavního závodu se považuje za jeden závod) a dvanáctkrát zajeli jeho jezdci pole-position. Všechny Vectry budou nyní prodány britskému Triple Eight Teamu. Opel však z okruhů v žádném případě neodchází, ale objeví se v chystaném šampionátu DTM 2000, od kterého si všichni slibují skvělé sportovní výkony i atraktivní podívanou.

Jindřich Lasík
převzato z OPEL magazínu zima ´99

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...