Drama až do konce

Milovníci dramatických zápletek až do konce dějství si na úvodní soutěži Rallysprint série v okolí Příbrami a Sedlčan přišli na své. Souboj tu totiž sváděla dlouholetá zkušenost s mladým talentem. Talent nakonec vyhrál, ale měl tady namále.  

Petr Semerád

Vojtěch Štajf

Martin Vlček

Jubilejní 40. ročník BOHEMIA DRIVE Rally Příbram byl současně prvním podnikem opožděné Rallysprint série. A největší zájem se upíral k soubojům v Poháru 2+ tohoto šampionátu, protože zastoupení v něm měli především vozy kategorie R5. A zajímavá tak byla i startovní listina čítající včetně historiků téměř 130 soutěžních posádek. Symbolickou jedničku na svém voze Hyundai i20 R5 měl Ondřej Bisaha, který je z minulého roku držitelem Priority FIA. Mohl tím také vyjádřit svůj premiérový start v letošním roce. A pak už se diváci mohli těšit na různorodost nejen ve značkách vozů, ale i v jezdeckých stylech. Soutěžní speciály Volkswagen Polo GTI R5 přivezli podle plánu do Příbrami ukázat Vojtěch Štajf a Roman Odložilík. Další Hyundai i20 R5 na startu byl v rukách ostříleného Martina Vlčka. A jestli někdo pomýšlel vedle již zmíněných rally harcovníků také na přední umístění v cíli, byl to mladý talent Petr Semerád, který úspěšně vystrčil své drápky už během úvodního volného podniku v Sosnové. Bohužel situaci si následně trochu zkomplikoval na Rally Bohemia, kde v závěru havaroval a notně poškodil svoji Fabii Rally2 evo. I proto přijel na úvodní podnik Rallysprint série s původní Fabií R5.

Roman Odložilík

Ondřej Bisaha

Karel Trněný

A byl to právě zmíněný mladý jezdec týmu City Taxi Racing, který vyhrál úvodní rychlostní zkoušku. Těch bylo v Příbrami během minulé soboty naplánováno celkem osm s celkovou délkou 70 kilometrů. V patách mu bylo duo Volkswagenů se Štajfem a Odložilíkem. Následovali oba vozy korejské značky Hyundai, nejprve Martin Vlček a trochu s větší ztrátou Bisaha. Od druhého měřeného úseku už ale bylo vše jinak a taktovku převzal Vojtěch Štajf, kterému soutěž v Příbrami vždy seděla, což dokumentovalo třikrát umístění na bronzové příčce za poslední tři ročníky. I proto se netajil cílem prolomit tuto bronzovou metu. Se svým staronovým navigátorem Františkem Rajnohou se do toho hned od rána opřeli a systematicky navyšovali s Polem GTI R5 svůj odstup od ostatních. Ba co víc, ještě u toho svoji agresivní jízdou skvěle bavili přihlížející diváky. Tempu Štajfa zpočátku stačil Roman Odložilík, ale brzo musel druhé místo přepustit dobře jedoucímu Martinu Vlčkovi. Petr Semerád se dopustil drobných chyb a musel se tak v polovině soutěže spokojit se třetím místem, a navíc s poměrně velkou ztrátou 12 sekund. V této fázi soutěže měl Štajf ve vedení náskok přes 4 sekundy a začalo se pomalu rýsovat jeho vítězství v soutěži. Naposled se z celkového vítězství radoval před dvěma roky v posledním dějství Middle East Rally Championship, známé Katarské rally. I v další fázi soutěže kontroloval vedoucí pozici, než přišla pro něj osudná sedmá, a tedy předposlední rychlostní zkouška soutěže. Při rychlém nájezdu do jedné ze zatáček ztratil kontrolu nad svým vozem a čelně havaroval do stromu. Posádka vyvázla bez zranění, ale ztratila tím šanci na dokončení soutěže.

Petr Semerád

Vojtěch Štajf

Vedení se tak okamžitě ujal Martin Vlček, který zejména v druhé části soutěže předváděl velmi rychlou jízdu. A když už byl před poslední erzetou blízko celkovému vítězství, došlo k poslednímu zvratu. Sprintující Petr Semerád vyhrál v druhé sekci každou rychlostní zkoušku a ukrajoval tak postupně ztrátu na Vlčka. Poslední měřený úsek nakonec rozhodnul o vítězství mladého talentu před dlouholetou zkušeností. Petr Semerád zvítězil s náskokem pouhých 1,8 sekundy.

Martin Vlček

Vojtěch Štajf

Výsledky:

  1. Semerád – J. Hovorka Škoda Fabia R5
  2. Vlček – K. Jugasová Hyundai i20 R5            + 1,8 sek.
  3. Odložilík – M. Tureček VW Polo GTI R5       + 33,7 sek.
  4. Bisaha – M. Večerka Hyundai i20 R5            + 1:02,6 sek.
  5. Trněný – C. Doerr             Ford Fiesta R5      + 1:24,7 sek.

PŘIPRAVIL: Tomáš Vaněk

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pech ovládnul letošní Rally Bohemia

Pech ovládnul letošní Rally Bohemia

Ostrý start letošního českého šampionátu dostala vlivem časově odložených nebo zrušených úvodních podniků do vínku 47. Rally Bohemia, jejíž trať směřovala tradičně do okolí Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak na to radí HoppyGo.

Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí přes 1 800 vozů, a kromě obytných karavanů, sportovních kupé a dalších speciálů také více než 30 kabrioletů. K dispozici jsou i modely jako Ford...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V Sosnové zvítězil talent

V Sosnové zvítězil talent

Sezóna automobilových soutěží v České republice fakticky začala během uplynulé soboty, kdy se na Autodromu Sosnová konal volný podnik MOGUL Test Rally.   Stejně jako u mnoha jiných sportů,...