Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce

Testovaný Peugeot Partner Furgon L1 měl úsporný naftový motor, pěti rychlostní manuální převodovku a bohatou výbavu už v základní sériové výbavě.

Podnikatelé hodnotí dodávkové vozy především z hlediska velikosti nákladového prostoru a užitečné hmotnosti a přirozeně i z výše celkových provozních nákladů.

Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce

Letos na náš trh uvedený Peugeot Partner Furgon má v testované krátké verzi objemný nákladový prostor – 3,3 m3 a užitečnou hmotnost 625 kg. Nákladový prostor má délku podlahy 170 cm, maximální šířku (v provedení s jedněmi postraními dveřmi) 150 cm, šířku mezi podběhy 123 cm a užitečnou výšku 125 cm. Nákladový prostor je dobře přístupný asymetrickými dvoukřídlovými zadními dveřmi výšky 114 cm a šířky 123 cm (nahoře 110 cm) a bočními posuvnými dveřmi (na přání na obou stranách) s užitečnou šířkou 64 cm a výškou 110 cm. Uvítal jsem nízkou výšku prahu nákladového prostoru – 58 cm a možnost otevření zadních dveří jednoduchou manipulací až do 180 stupňů.

K dispozici je i přepážka s otevíratelnou částí, která umožní zvětšení přepravního prostoru na 3,7 m3 a délky ložné plochy na 300 cm.

Provozní náklady nového Partnera Furgonu jsou kladně ovlivněny úsporným naftovým motorem 1,6 HDI a prodloužením servisního intervalu na 20 000 km (nebo 2 roky) a tím snížení nejen přímých nákladů ale též snížení prostojů vozu.

Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce
Dodávkový Peugeot Partner v testu redakce

Při přebírání vozu mě zaujal Partner svou robustní ale elegantní karoserií oblých tvarů a dynamických linií jak je patrno z jeho fotografií.

Po usednutí za volant jsem ocenil pohodlné prostorné anatomicky tvarované sedadlo, která spolu s velkou plochou čelního skla i oken mně poskytlo velmi dobrý výhled z vozu dopředu i do stran.

Palubní deska s ergonomicky umístěnými ovladači i sdělovači přispěly velkou měrou k bezpečnému řízení vozu v hustém městském provozu i na dálnici bez nadměrné únavy i po delších cestách. K bezpečné jízdě i vyššími průměrnými rychlostmi přispívá základní výbava vozu účinným systémem ABS + EBD s podporou nouzového brzdění, posilovačem řízení s proměnlivým účinkem a airbagem řidiče. Za zmínku stojí i další prvky, které jsou součástí základní sériové výbavy jako kupř. výškově i osově nastavitelný tříramenný volant, elektrické ovládání oken, elektronický imobilizér, centrální zamykání s oddělením nákladového prostoru, automatické uzamčení vozu za jízdy, tónovaná skla a další.

K pohodlnému řízení vozu pak připívá řada prvků výbavy na přání, jako kupř. regulátor a omezovač rychlosti, palubní počítač, zadní parkovací asistent atd. Další doplňkové prvky výbavy obsahují mimo jiné airbag spolujezdce, rádia s CD a MP nebo MP3, Handsfree sadu Bluetouch, zvýšení užitečné hmotnosti na 850 kg, Pack Plus, Pack Viditelnosti a Pack Stavba, který mimo jiné obsahuje zvýšenou světlou výšku vozu a ochranný kryt pod motorem.

Při testování vozu jsem ocenil naftový motor 1,6 HDI o výkonu 55 kW (75 k) při 3 500 ot/min dosahující nejvyšší hodnotu točivého momentu 185 Nm již při 1 750 ot/min. Motor ochotně zrychluje ihned po přidání plynu a spolu s vhodně odstupňovanou pětistupňovou manuální převodovkou umožňuje bezpečné a bezproblémové předjíždění, dosahování vyšších jízdních průměrů a mimořádně nízkou spotřebu. K tomu přirozeně významně přispívá i konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek s kvalitními jízdními vlastnostmi jak ve městě, na dálnici i na venkovských silnicích.

Kombinovanou spotřebu udává výrobce 5,8 l na 100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu 4,9 l na 100 km, tj. nižší o 0,9 litru. Jezdil jsem však sám a bez nákladu. Motor splňuje normu Euro 4 s  153 g CO na km. Maximální rychlost je uváděna 148 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 16,6 sekund.

Délka vozu je 438 cm, šířka 211 cm, výška 184 cm a rozvor 273 cm.

Cena Peugeota Partnera Furgon v krátkém provedení s úsporným naftovým motorem 1,6 HDI je 399 900 Kč.

Pro informaci uvádím možnost volit i třísedadlovou verzi vozu, dále provedení Furgonu v delší verzi s délkou podlahy zavazadlového prostoru 195 cm, benzinový motor 1,6 l s výkonem 90 k a naftový motor 1,6 HDI s výkonem 75 nebo 90 k.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...