Vrchol české sezony i nejdéle fungujícího poháru při českých soutěžích Citroën Racing Trophy CZ 2014 čeká na posádky a fanoušky o víkendu ve Zlíně.
V okolí Zlína se uskuteční 44. ročník prestižní Barum Czech Rally Zlín.
Tato soutěž je zařazena do seriálu ERC, zároveň bude šestým podnikem MMČR a čtvrtým v rámci pohárové klasifikace francouzské značky. Soutěž odstartuje v pátek 29. srpna, krátce po 21. hodině atraktivní diváckou speciálkou v ulicích Zlína. Do Zlína je přihlášena více než desítka posádek s vozy značky Citroën. Na startu nebude chybět letošní novinka Citroën DS3 R5, osvědčené modely C2 R2 MAX a hlavní „nářadí“ CRT CZ – speciály Citroën DS3 R3T a také v západní Evropě nesmírně oblíbené „er jedničky“, pro které jsou v českém poháru rovněž vypsány finanční prémie.
Barum rally opět vychází z osvědčeného formátu.
V pátek se začne závodit na divácké speciálce vedoucí bývalým Baťovým areálem, soutěž pak bude pokračovat v sobotu i neděli na klasických rychlostních zkouškách, mezi nimiž nechybí kultovní „erzety“ jako Troják, Semetín či Pindula. Do harmonogramu se opět po roční pauze vrací polokruhová zkouška v okolí dostihového závodiště ve Slušovicích.
Vůz Citroën DS3 R5 představí na Barumce
– zlínský Gemini Clinic Rally Team. Miroslavu Jakešovi patří v průběžném pořadí Mediasport MMČR 2014 druhá příčka, při posledním startu na Bohemii však havaroval a tím přišel o možnost bodově se dotáhnout na lídra Pecha. Jakeš na Barum rally obhajuje šesté místo, které mu loni přineslo i vítězství v produkční kategorii a nakonec i zisk atraktivní ceny Colin McRae Flat Out Trophy. „Naším cílem je vyrovnat nebo zlepšit loňský výsledek. Letošní konkurence je však mnohem nabitější,“ přiznává před startem Miroslav Jakeš.
V seriálu Citroën Racing Trophy CZ (vozy Citroën DS3 R3T)
– se postaví letošnímu suverénovi a zlínskému rodákovi Egonu Smékalovi hned trojice jezdců v čele s účastníky JWRC Simonem Tempestinim a Kornelem Lukácsem. Zatímco mladý Ital, startující s rumunskou licencí, obsadil na posledním závodě MS v Německu páté místo v JWRC, Maďar Lukács, který se ve Zlíně objeví už počtvrté, skončil šestý. „Loni nás při závodě potrápil technický problém, nevyšel nám ani testovací start na sprintu v Pačejově, ale doufám, že ve Zlíně mezi dvoukolkami uspějeme. Prioritou však pro nás bude hlavně udržení vedoucího postavení v této kategorii v rámci českého mistrovství,“ neskrývá před startem ambice Egon Smékal.
Další české zastoupení na tratích Barumky
S „er trojkou“
– bude tvořit Petr Chodura sen., jenž se na domácí tratě vrátil po delší pauze na sprintu v Pačejově. Tomáš Pletka se ze závodu omluvil, neboť tým po havárii Kočiho v Německu mu dává k dispozici svůj druhý vůz. „Na Barumku jsem se opravdu těšil, ale nakonec musíme start zrušit. Martin Koči vůz v Německu poškodil a protože týden po Barumce máme nasmlouvaný start na jeho domácím závodě v Košicích, dávám mu k dispozici svůj vůz, u něhož tak logicky nechci během Barumky riskovat poškození,“ objasňuje Tomáš Pletka, jenž se tak bude moci naplno věnovat roli promotéra CRT CT.
Silné zastoupení budou mít vozy Citroën i ve třídě RC4 (domácí tř. 6).
Dva jezdci – Tomáš Pospíšilík a Rumun Florin Tincescu – s nimi dokonce zasáhnou do bojů v juniorském hodnocení ERC, které je určeno pro mladé talentované jezdce.
Na startu však nebude chybět ani lídr třídy 6 v MMČR
– Ondřej Bisaha. Stejný vůz na Moravě osedlá třeba i populární Bulharka Ekaterina Stratieva.
V nejslabší třídě RC5
– i tentokrát představí své vozy Citroën DS3 R1B už ve dvoudenních podnicích tradiční dvojice Tomáš Guryča – Jakub Navrátil a Barbora Holická – Jan Petr. „Barumka je pro mě obrovská událost a start bude splněním mého dlouholetého snu. Tento závod beru jako domácí, takže mě k tratím přijde podpořit řada lidí, ať už rodina nebo moji kamarádi. Doufám, že to bude nezapomenutelný zážitek. Na start jsem se důkladně připravoval, jak fyzicky, tak třeba i sledováním on-boardů. Také ´er jednička´ je doufám ve stoprocentní kondici, což ještě krátce vyzkoušíme při úterním testu. Cíle si raději nechám pro sebe, protože v tak kvalitní konkurenci je opravdu těžké výsledek odhadovat. Ale určitě neprodáme kůži lacino, hlavně se chci vyvarovat nějaké zbytečné chyby,“ věří Tomáš Guryča. „Barumka je pro mě velká výzva a pokračování letošního ´snu´ startovat na dvoudenních závodech. Očekávám velmi náročný závod jezdecky i fyzicky, třídenní závodění bude jistě obrovská škola. S Honzou jsme premiérově startovali v Pačejově, v autě nám to společně sedí. Hodně jsme zapracovali na rozpisu a už v průběhu sprintu jsem se v něm cítila mnohem jistější. Auto jsme finálně otestovali o tomto víkendu, moji přípravu jen trochu ovlivnil fakt, že jsem posledních čtrnáct dní bojovala s virozou,“ doplňuje Barbora Holická.
Servisní zázemí Barum Czech Rally Zlín
– bude umístění v těsné blízkosti Barum Continental Otrokovice. Na tomto již tradičním místě nebude chybět ani zázemí Citroën Racing Trophy CZ. V něm se budou moci fanoušci nejen osvěžit nabídkou oblíbené kávy Dallmayr, ale zejména vyzkoušet soutěž v jízdě na simulátoru, pro nejmenší fanoušky je připraven osvědčený dětský koutek.
Podrobnosti k poháru CRT CZ 2014 najdete na
www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz. Žhavé novinky, videa či fotografie hledejte i na facebookovém profilu Gekon Racing sro.
Společnost Gekon Racing
– nabízí zájemcům o účast v CRT CZ 2014 možnost financování koupi závodního vozu DS3 R5, DS3 R3T a DS3 R1B od společnosti PSA finance, včetně havarijního pojištění. GEKON RACING s.r.o.: Tomáš Pletka, tel.: 777 853 681, gekonracing@email.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií