Digitální přístrojový panel nového Fordu GT je palubní deskou budoucnosti

Podobně jako moderní letadla nebo závodní vozy se i nový Ford GT pyšní digitálním přístrojovým štítem.

1fordpaneldiga852

1fordpaneldigb852

Obsah a forma zobrazovaných provozních údajů

– se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Těch Ford GT nabízí celkem pět. Inovativní přístrojový panel tvořený desetipalcovým displejem je na hony vzdálený původnímu Fordu GT, jehož palubní deska byla posetá analogovými ukazateli, tlačítky a spínači.

Digitální přístrojový štít je

– nastavitelný, vypadá elegantně a dokáže se přizpůsobit aktuálnímu režimu jízdy. Zákazníci tak mohou vyzkoušet limity Fordu GT s vědomím, že informace potřebné k rychlému a správnému rozhodování ve zlomcích sekundy jsou jim předkládány nejefektivnějším možným způsobem.

Vývoj modelu Ford GT poskytl konstruktérům a designérům Fordu jedinečnou příležitost podívat se na palubní desku novýma očima.

Displej se vyznačuje vysokým rozlišením a snadno čitelnou kontrastní grafikou

K testování byl přizván i Scott Maxwell ze společnosti Multimatic®, který má na kontě vítězství v Le Mans. Po zkouškách v simulační laboratoři Fordu navrhl úpravu otáčkoměru tak, aby bylo možné periferním viděním lépe zaznamenat, kdy se otáčky motoru EcoBoost® V6 blíží k červenému poli. Závodník doporučil také změny v prioritě zobrazovaných provozních údajů.

Na návrhu elektroniky, vývoji, implementaci a výrobě digitálního přístrojového panelu se podílela společnost Pektron, zatímco na grafickém designu spolupracoval vývojový tým Fordu s odborníky z firmy Conjure.

Optimální režim zobrazování pro každou situaci

Jednotlivé režimy se přepínají prostřednictvím ovládacích prvků na volantu. V závislosti na aktuálním režimu se mění i způsob zobrazování informací na přístrojovém štítu:

  • Režim Normal předkládá informace praktickým, formálním způsobem. Uprostřed je virtuální rychloměr, vpravo od něj se nachází ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Údaje o teplotě a palivu mají místo vlevo nahoře. Otáčkoměr „hokejkového“ tvaru zobrazuje oblast nižších otáček v komprimované formě; horní části displeje dominuje ukazatel otáček v rozsahu 3000–7000 min-1
  • Režim Wet (mokro) uplatňuje stejnou koncepci jako Normal, avšak v modrém zabarvení a s grafikou, která napodobuje odlesky mokré vozovky a připomíná tak řidiči zvolený režim
  • V režimu Sport se mění priority zobrazovaných informací. Místo uprostřed náleží ukazateli zařazeného rychlostního stupně. Rychloměr se přesouvá doprava. S režimem Sport je spojený výrazný oranžový motiv
  • Režim Track (závodní dráha) se vyznačuje strohou kombinací černého pozadí a vysoce čitelné grafiky s červeným motivem. Největší prostor dostávají ukazatel rychlostního stupně a otáčkoměr. Vpravo dole se zobrazují údaje o teplotě chladicí kapaliny, teplotě a tlaku oleje a stavu paliva. Ten je vyjádřen v procentech
  • V režimu V-Max (maximální rychlost) se displej přepne do zjednodušeného zobrazení s velkým, uprostřed umístěným rychloměrem. Otáčkoměr se změní v pouhou linku s indikačním bodem. Vpravo se zobrazují údaje o teplotě chladicí kapaliny, teplotě a tlaku oleje a plnicím přetlaku turbodmychadel. Stav paliva je zobrazen vlevo nahoře

Nick Terzes, vedoucí konstruktér Fordu GT zdůraznil: „Hledáním správného nastavení jsme strávili mimořádné množství času, Výsledek působí jednoduše, ale dosažení dokonalé jednoduchosti může být velmi složité.“

Budoucnost palubní desky

Ford GT není jediným modelem značky, který dostane plně digitalizovaný přístrojový panel. Do budoucna lze tuto technologii očekávat i v dalších vozech. Jedná se o další příklad toho, jak z poznatků a řešení získaných v souvislosti s vývojem Fordu GT budou ve výsledku těžit i zákazníci běžných modelů značky Ford.

Další informace o Fordu GT na:

www.fordgt.com

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...