Vstřikovací soustava motorové nafty Delphi PLC (NYSE: DLPH), která byla jen nepatrně modifikována oproti standardní soustavě
– dovedla 2,0 litrové kupé Peugeot RCZ HDi k vítězství v kategorii D1T v 10. závodě světového šampionátu VLN, který se jel v Německu.
S osmi výhrami ve své třídě a dvěma druhými místy ve finále vozidlo RCZ číslo 545 předvedlo odpovídající trvalou rychlost a spolehlivost, jimiž dominovalo ve své třídě v průběhu celé sezóny. Sesterský týmový automobil je ve většině závodů těsně následoval ziskem šesti druhých míst a jednoho třetího místa.
Zatímco mnohá ze soutěžících vozidel byla značně přizpůsobena pro závodění, Peugeot nasadil vozidla, která nedoznala téměř žádné změny v porovnání s vozidly běžně používanými na silnicích. RCZ, které vyhrálo svou třídu, bylo klasifikováno na 13. místě z více než 500 automobilů šampionátu, mezi nimiž byly automobily, které se zúčastnily dřívějšího 24 hodinového závodu Le Mans a cestovní automobily bývalé německé soutěže DTM.
Vozidla byla rovněž osazena téměř standardně vyráběnou ECU a standardním chladicím systémem plnicího vzduchu.
„Je to vynikající úspěch týmu Nokia Peugeot RCZ,“ řekl generální ředitel útvaru Delphi Diesel Systems John Fuerst. „Velice nás těší, že se nám podařilo zajistit podporu našich zákazníků v takovém veřejném prokázání schopností jejich vozidla.“
Klíčovou změnou oproti standardnímu motoru bylo zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla, což se projevilo zvýšením točivého momentu z 340 Nm na 400 Nm, a výkonu z 120 kW na 150 kW.
Běžně vyráběný systém Common Rail Delphi 2000 bar s rychlými vstřikovači se servo-solenoidy a s vyváženým ventilem Multec® stačil vyhovět změněným potřebám motoru jen s minimálními úpravami.
Jedinou potřebnou významnou změnou byla změna ve vymezení trysky spočívající v optimalizaci tvaru paprsku tak, aby vyhověl zvýšenému víření vyvolanému vyššími hodnotami plnicího tlaku. Nová konfigurace také zvýšila maximální průtok paliva, což rovněž přispělo ke zvýšení výkonu a točivého momentu. Standardní palivové čerpadlo bylo ponecháno bez modifikace stejně tak jako běžně vyráběné chladiče plnicího vzduchu a normální chladiče Delphi.
„Použití normálně vyráběné ECU pro závodní automobil je velice vzácné“, řekl Fuerst. Techničtí odborníci Delphi provedli modifikaci software standardní ECU, aby mohl Peugeot rekalibrovat mapování motoru tak, aby vyhovělo potřebám vytrvalostního závodu s nově nastaveným motorem.
Při ohlédnutí zpět na sezónu s velice náročnými závody na dlouhé trasy Fuerst řekl, že důvěra Peugeotu v použití systémů téměř standardního silničního vozidla byla oprávněná.
„Vytrvalostní závod je poslední zkouška životnosti,“ řekl. „Jsme velice spokojeni s rychlostí, spolehlivostí a stabilitou obou vozidel a s podílem Delphi na vítězství týmu.“
Stručně o Delphi
Delphi je přední světový dodavatel elektroniky a technických prostředků pro trh osobních a nákladních automobilů, jakož i pro ostatní tržní segmenty. Delphi tím, že provozuje velká technická střediska, výrobní závody a střediska na podporu zákazníků ve 30 zemích, zajišťuje inovace pro reálný svět, které činí výrobky nejen inteligentnějšími a bezpečnějšími, ale i výkonnějšími a účinnějšími. Připojte se k inovaci
Produkty společnosti DELPHI v České republice dodává T.A.D. Praha s.r.o.
– podrobné informace a kontakty na
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií