Neexistuje asi obor, kterým by se Colani ve svém životě nezabýval. Vytvořil spoustu zajímavých automobilových či motocyklových návrhů, ale prakticky žádný se nedostal do velkosériové výroby. Návrhy byly totiž tak odvážné, že málokterý výrobce byl ochoten riskovat jejich výrobu. Svoje nápady tak financoval z úspěšného designu spotřebního zboží jako jsou např. koupací vany, nábytek, kuličková pera, brýle, textilie, počítače, svítidla, televizory, kosmetika.
Světově proslulý designér Lutz Colani se narodil 2. srpna 1928 v Berlíně v rodině polské herečky a švýcarského filmového architekta. Vzhledem k tomu, že mu nekupovali žádné hračky, tak byl nucen si je vyrábět sám. Po škole a druhé světové válce vystudoval v Berlíně malířství a sochařství, poté působil dva roky v Kalifornii, čtyři roky se věnoval studii aerodynamiky na pařížské Sorboně a v roce 1988 byl jmenován čestným profesorem Brémské university.
Spolupracoval s mnoha známými firmami (Alfa Romeo, Lancia, VW, BMW, Boeing, Villeroy & Bosch, Thyssen), ale největší komerční úspěchy dobyl jako tvůrce obuvi, skla, porcelánu a brýlí. Zúčastnil se také na několika projektech závodních vozů, vytvořil studii motocyklu s turbinovým pohonem, věnoval se i designu letadel.
Své první ocenění dostal za dílo v automobilové branži – v roce 1954 byl na Ženevském autosalonu vyznamenán „Zlatou růží“ za speciální karosérii Fiatu 1100 TV. Vytvořil desítky prototypů, které doslova šokovaly veřejnost. Mezi ně patří třeba studie Chevroletu Corvette s koeficientem odporu vzduchu cx = 0,25 a rychlostí 360 km/h. K zajímavostem patří dále studie Citroënu 2CV s kulovými koly, závodní Porsche Indy T-80, desetilitrový šestnáctiválec Horch-Colany, rekordní Honda s karbonovou karosérií, Lada Paříž Dakar s pohonem všech kol a řiditelnou zadní nápravou. Prototyp Colani – Mercedes je zase studií pro Le Mans, Colani GI představuje studii sportovního vozu na bázi VW „Brouk“ atd. Jeho Ferari dosáhlo v roce 1991 na Solném jezeře rychlosti 386 km/h, což ve své době představovalo světový rekord. V roce 1968 si nechal patentovat nový tvar sportovního vozu, který využíval přítlačné síly vzniklé rozdílem rychlostí proudění pod a nad vozidlem. Nízký součinitel odporu vzduchu a společně se snížením spotřeby paliva o 25 % byly motivem konstrukce kamiónu budoucnosti. V roce 1992 Colani, který se sám vypracoval mezi nejlepší návrháře světa, uspořádal v Dortmundu první velkou výstavu „Kulatý svět Luigi Colaniho – 40 let designu“.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií