Design nového modelu Chevroletu Orlanda

Styl crossoveru přináší prvky SUV do segmentu MPV rodinných vanů, výrazná „tvář“ Chevroletů a zaoblený profil střechy a útulný interiér

Krátký pohled na Chevrolet Orlando vám okamžitě prozradí, že jde o MPV, které chce prolomit tradiční tvary rodinných vanů, vytvořit vlastní výraz designu a ukázat cestu následovníkům.

Design nového modelu Chevroletu Orlanda

Akceptovaným imperativem minulosti pro rodinné vany – ať už šlo o požadavek odvézt sedm cestujících, velký nákladový prostor nebo schopnost mnohých konfigurací sedadel – bylo, že jejich vzhled často vyústil do tvaru jednorozměrné škatule. Orlandem Chevrolet opouští tento způsob a přináší na trh něco svěžího a inovativního. Designérský tým Chevrolet proto chtěl, aby jeho první evropské MPV bylo okamžitě identifikovatelné jako příslušník nové generace automobilů Chevrolet, který, pokud jde o praktičnost interiéru a využitelnost, nezná kompromisy.

Inspirace pro Orlando vznikla při pozorování tradičních designů mnohých MPV v Evropě,“ říká Taewan Kim, viceprezident GMDAT pro design. „Mnohé z nich mají tvar jednoprostorové krabice, který vypadá velmi funkčně. Orlando využívá dvouprostorový design, částečně MPV, částečně SUV, čímž přesahuje existující kategorie a vytváří charakteristickou siluetu crossoveru.“

„Myslíme si, že v Evropě je velká, nevyužitá část trhu pro zákazníky, kteří potřebují takovýto rodinný automobil, ale hledají něco odlišného a modernějšího. Jsem přesvědčený, že Chevrolet vytvořil cestu pro tento typ crossover designu.“

V přední části vytvořil tým designérů pro Orlando tvář, která je výrazná a nezaměnitelně patřící novému Chevroletu, s dvojitou mřížkou chladiče, rozdělenou příčkou v barvě karoserie a velkým motýlkem Chevroletů umístěným hrdě uprostřed. „Čelo Orlanda je klíčovou skicou vytvářející globální identitu značky Chevrolet a dodává vozu přitažlivost,“ hovoří Taekwan Kim.

Členitá kapota se vyznačuje centrální linií prolisů plynoucí do předních blatníků, které jsou progresivně tvarované s agresivně rozšířenými oblouky kol, zvýrazňujícími designérskou filozofii Chevrolet s ven posazenými koly. Orlando je nízko posazené, pod nárazníkem má hluboký panel s předními mlhovkami; přispívá to k odolnosti vozu, ale také zvýrazňuje jeho SUV styl. Jako celek působí Orlando při čelním a šikmém pohledu sebejistě a rozhodně.

Reflektory Orlanda, orámované klavírní černí, chromovanými parabolami a lineárními ukazovateli směru pod hlavními světly, propůčují vozu prémiový vzhled.

Mužný profil

Boční profil charakterizuje jemně se zvyšující podokenní linie, která začíná na horní části předních blatníků, táhne se podél celého boku vozu až k zadním světlometům. Doplňuje se s klenutou siluetou střechy, která se zužuje směrem vzad, vytváří tak výraznou siluetu Orlanda a přispívá k jeho sportovnímu vzhledu. Funkční, nedělená boční okna dovolují maximální výhled pro pasažéry v kterékoli řadě sedadel.

V zadní části Orlanda najdeme mnoho prvků současného designu značky Chevrolet, včetně zadních světel, které jsou evolucí světel s rozdělenou funkcí. Pro Orlando je typická i zadní mlhovka umístěná uprostřed pod zadním nárazníkem.

Při pohledu zezadu je vidět, jak hranatost této části dává vozu vzhled solidního vozu s robustností SUV.

Uvnitř muskulárních blatníků jsou umístěná 16, 17 nebo 18 palcová kola, v závislosti od stupně výbavy. Základem jsou 16palcová ocelová kola s atraktivními šestiloukoťovými kryty, z odstupu vzhledem lehce zaměnitelnými s koly z lehkých slitin. Všechny další varianty jsou standardně vybavené koly z lehkých slitin se 16 nebo 17 palcovými disky a obuté do pneumatik 215/60R (16 palcové) nebo 225/50R. Špičkovou variantu LTZ je možné objednat s 18 palcovými pětiloukoťovými koly z lehkých slitin s pneumatikami Bridgestone Potenza s rozměry 235/45R.

Jedním z cílů při tvorbě finální verze Orlanda bylo dopřát řidiči a pasažérům úroveň komfortu sedanu, spojenou se stylem crossoveru a přizpůsobivostí MPV. Proto je prostředí, ve kterém je řidič, podobné na sedan pokud jde o vzhled i pocity a najde v něm některé stejné prvky jako v Cruzu.

Po nastoupení do vozu jsou okamžitě zřetelné mnohé charakteristické prvky, například středová konzola ve tvaru „vodopádu“, a duální kokpit podtrhnutý panelem ve tvaru dvou motýlých křídel, který se rozprostírá od jedněch dveří k druhým pod přístrojovou deskou, přes středovou konzolu a po celé šířce přední části kabiny. Tento objímající styl, při kterém přístrojová deska plynule přechází do dveří, je už stabilní součástí designérského jazyka Chevrolet v interiéru.

Ciferníky přístrojů jsou zapuštěné a spolu se svým tělesem vytvářejí mocný, sportovní dojem. Tvar řadicí páky byl harmonizovaný se vzhledem středové konzoly. Orlando je nejnovějším Chevroletem, který využívá střed volantu ve tvaru V, který až na základní úroveň výbavy obsahuje ovladače informační a audio soustavy.

Jedním z pozoruhodných prvků v kabině je modré podsvícení středové konzoly ve vyšších výbavách. Taekwan Kim vysvětluje: „Tento styl osvětlení dává kabině pocit high-tech a propracovanosti – to byl jeden z cílů týmu designérů – ale bez jakékoli ztráty emocí spojených s venkovním designem crossoveru. Jsme také nadšeni některými barevnými kombinacemi interiéru, které budou k dispozici. Myslíme si, že osloví primární cílovou skupinu pro Orlando, že se mladým rodinám budou opravdu líbit.“

Barvy a povrchy prvků interiéru se v závislosti na stupni výbavy v mnohém odlišují. Základní stupeň LS má střední křídlo přístrojového panelu a dveřní konzolu stříbrné, černou audio a středovou konzolu a hladce tkaný potah sedadel; ve vyšším stupni LT dostává kabina lesklý (klavírní) povrch přístrojového panelu, kůží potažený volant (s ovladači audia) a pleteninový potah sedadel; nejvyšší úroveň výbavy LTZ obsahuje i speciální stříbrnou dveřní konzolu, více povrchů z klavírního laku, větší obrazovku pro infotainment a na přání kožené čalounění.

K dispozici je sedm barev exteriéru: bílá Olympic, stříbrná Switchblade, černá Carbon Flash, béžová Daydream, šedá Pewter, červená Velvet a šedá Smoky.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autosalon Ženeva 2015 – to nejzajímavější a nejhezčí včetně krásných dívek

Autosalon Ženeva 2015 – to...

Viktor Tamayo pro vás vybral skutečné novinky, které stojí za povšimnutí. Podívejte se v následujícím videu na zajímavé momenty ze světové akce vonící benzínem ve Švýcarsku. Nechybět...