Dakar 7.ledna – 5. etapa Uyuni: Peugeot 2008 DKR opět na prvních třech místech

Bylo to také třetí po sobě následující trojnásobné vítězství pro vozy Peugeot 2008 DKR.

1dakarpeug5eta8900

1dakarpeug5etb800

Sébastien Loeb a Daniel Elena

– si s vozem PEUGEOT 2008 DKR č. 314 připsali své třetí etapové vítězství. Po startu ze třetí pozice vedli již při průjezdu prvním kontrolním bodem a toto tempo udrželi až do cíle.

Dvojice Carlos Sainz/Lucas Cruz

– se s rozdílem pouhých 22 vteřin umístila za vítěznou posádkou Sébastien Loeb/Daniel Elena.

Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret

– dojeli tři minuty za nejlepším časem. Tyto posádky rovněž drží prozatímní stupně vítězů v celkové klasifikaci.

Cyril Despres a David Castera

– měli na 140. kilometru z 327 km dlouhé etapy problém s turbem. Dokázali dojet do bivaku, ale v celkové klasifikaci ztratili více než hodinu.

V této etapě Dakaru byly důležité tři události:

  • příjezd do Bolívie
  • konec maratonské etapy
  • dosažení nadmořské výšky více než 4600 m n. m. (nejvyšší bod v celé historii Dakaru)

Sébastien Loeb (PEUGEOT 2008 DKR č. 314), vítěz etapy

„Včera jsme museli dávat trochu pozor na auto, ale dnes jsme mohli zaútočit. V poslední části etapy nás Carlos trochu dotahovat. Tvrdě útočil! Daniel dnes odvedl vynikající práci, ale víme, že to, co bude následovat, nebude snadné. Ve skutečnosti to bude mnohem složitější. Budeme muset jet jako první na trase ve zkouškách, kde je navigace mimořádně ošidná.“

Carlos Sainz (PEUGEOT 2008 DKR č. 303), 2. místo

„Druhou část maratonské etapy jsme dojeli na druhém místě. Automobil fungoval skvěle, přestože včera neprošel servisem. Zítra však bude důležitý den. Bude to nejdelší zkouška soutěže a pojede se v mimořádně velké nadmořské výšce, což bude náročný test pro motory.“

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 2008 DKR č. 302), 3. místo

„Jet jako první na silnici opravdu nebyl problém, protože jsme byli pořád na poměrně jasně vyznačených silnicích, kde navigace není tak obtížná. Měli jsme však malou potíž při výjezdu z uzavřeného parkoviště. Při nízkých otáčkách jsme neměli plný výkon. A tak jsme v první části zkoušky měli trochu problémy, neboť byla zatáčkovitá. V důsledku toho jsme ztratili trochu času, z čehož profitovali „tradiční“ rallyoví jezdci Sébastien a Carlos. Dnes jsme tedy kvůli závadě trochu ztratili, ale ztráta byla jen minimální, a tak se těšíme na lepší dny.“

Cyril Despres (PEUGEOT 2008 DKR č. 321):

„Všechno šlo dobře až do 140. kilometru, kdy jsme pocítili ztrátu výkonu a stále se to zhoršovalo. A tak jsme etapu dokončili asi hodinu a čtvrt za vedoucími posádkami, třebaže před tím, než došlo k problému, nás od nich dělilo jen pár minut. Hlavní však je, že jsme nyní bezpečně zpět v bivaku a můžeme pokračovat.“

Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport

„Jsme samozřejmě velmi šťastní, že máme další umístění na prvních třech místech a všechny tři vozy zaujímají po maratonské etapě nejvyšší tři příčky v celkovém pořadí. Nicméně problém, kterému čelili Cyril a David, je pro nás důrazným upozorněním, abychom zůstali stát pevně na zemi i s ohledem na menší problémy, které jsme měli s ovládáním přeplňování u Sébastienova a Stéphanova vozu. Jediná jistá věc na tomto Dakaru je, že nás čeká mnohem více nebezpečí!“

Provizorní klasifikace 5. zkoušky (Jujuy-Uyuni Marathon)

  • 1. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, 3 hod 32 min 34 s
  • 2. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 2008 DKR, +0 min 22 s
  • 3. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +3 min
  • 4. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini, +3 min 07 s
  • 49. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, + 1 hod 15 min 06 s

Provizorní celkové pořadí po 5. etapě

  • 1. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, 13h17min25s
  • 2. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +7 min 48 s
  • 3. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 2008 DKR, +13 min 26 s
  • 3. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini, +14 min 16 s
  • 4. Leeroy Poulter (ZAF)/ Robert Howie (ZAF), Toyota Hilux, +18 min 38 s
  • 22. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +1 hod 31 min 50 s

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT e-BOXER

NOVÝ PEUGEOT e-BOXER

Poté, co značka Peugeot prodala v roce 2019 téměř 274 000 lehkých užitkových vozů a dosáhla tak rekordu, zintenzivňuje svoji ofenzívu v těchto segmentech a činí další krok k elektrifikaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V Argentině byla zahájena sériová výroba vozu nový Peugeot 208

V Argentině byla zahájena sériová...

První vůz vyráběný po dokončení velké přestavby továrny v El Palomar (Argentina). Tento výrobní závod se nyní řadí mezi nejvíce inovativní podniky skupiny PSA. První vůz postavený na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot slaví 210. narozeniny

Peugeot slaví 210. narozeniny

210 let odvahy, inovací a nadšení Společnost Peugeot Frères Aînés byla oficiálně založena 26. září 1810 vkladem v hotovosti a zápisem v rejstříku, o němž stále existuje záznam v archivu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot v ČR přechází na WLTP

Peugeot v ČR přechází na WLTP

Definice protokolů NEDC a WLTP Protokoly NEDC a WLTP mají stejný cíl: měřit u nového vozidla regulované emise znečišťujících látek (CO / HC / NOx / částice), emise CO2 a spotřebu...