Koncern DaimlerChrysler rozhodl, že v úzké spolupráci s firmou McLaren Cars Ltd., uvede na trh model Mercedes-Benz SLR. SLR vycházející z designu a technických inovací Mercedesu, bude vyvinut a posléze vyráběn v nově vznikajícím závodě McLaren Cars Ltd. v Anglii. V prodeji by se měl tento supersportovní vůz objevit v roce 2003.
DaimlerChrysler chce spolu s firmou McLaren prostřednictvím vozu Mercedes-Benz SLR přenést do sériové výroby technologii a image vyplývající z angažovanosti ve formuli 1. Zároveň by měl tento supersportovní vůz opět oživit mýtus „stříbrných šípů“. Segment špičkových sportovních vozů, kterému dodá Mercedes-Benz zcela novou definici, se podle mínění expertů rozšíří v příštích pěti letech na téměř dvojnásobek, představující roční celosvětový prodej asi 2 500 kusů. DaimlerChrysler má v úmyslu v tomto segmentu získat až 20% podíl. Hlavní trhy, kde by se Mercedes-Benz SLR prodával jsou USA, Evropa, Japonsko a také Blízký i Střední Východ.
Prof. Jürgen Hubert, v představenstvu DaimlerChrysler zodpovědný za osobní vozy značky Mercedes-Benz: „Realizací vozu Mercedes-Benz SLR dáváme důrazně na vědomí naši vedoucí pozici ve světě co se týká technických inovací. Mercedes-Benz SLR prezentuje nevídanou kombinaci designu typického pro značku, na budoucnost orientované techniky a také špičkových hodnot v oblasti bezpečnosti, kvality provedení, což vše společně vytváří měřítka sportovního vozu 21. století. Ve firmě McLaren máme ideálního partnera, se kterým můžeme v těsné spolupráci model Mercedes-Benz SLR vyvinout a vyrábět.“
Rozhodnutím o sériové výrobě modelu Mercedes-Benz SLR se stuttgartská automobilka vrací do královské třídy supersportovních vozů. Tento dvousedadlový automobil pokračuje v tradici legendárních „stříbrných šípů“ Mercedesu a s pokrokovými technickými řešeními z formule 1 míří do první řady supersportovních vozů zítřka.
Obdobně jako závodní vůz McLaren – Mercedes z formule 1, je karosérie připravovaného automobilu vyrobená z inteligentní kombinace materiálů obsahující uhlíková vlákna a další vysokopevnostní suroviny. Ty zajišťují při nízké hmotnosti, která v této kategorii přináší zcela nová měřítka, vysokou tuhost konstrukce a značnou míru ochrany cestujících. Keramické brzdové kotouče zpevněné uhlíkovými vlákny, nejmodernější řídící systémy a vybroušená aerodynamika se postarají o příkladnou jízdní stabilitu a bezpečnost jízdy.
Mercedes-Benz SLR bude poháněn osmiválcovým motorem V8 o výkonu 400 kW, který pouhých 1400 kg vážícímu supersportovnímu vozu udílí mimořádné zrychlení a nejvyšší rychlost. S přeplňováním mechanicky poháněným kompresorem a speciálním vodním chlazením plnícího vzduchu dává motor od 4000 1/min. nejvyšší točivý moment přesahující 700 Nm.
Fascinující design karoserie supersportovního automobilu s nezaměnitelným charakterem Mercedesu tvoří souhra tradičních a moderních stylistických prvků. Čelní partie s výraznou tváří danou čtyřmi světlomety, šípovitá příď a markantní zdvojené přítlačné křídlo na spodní části špičatého čela vyjadřují rysy „stříbrného šípu“ formule 1. Kryt motoru a blatníky nově interpretují typické znaky sportovního vozu SL z padesátých let. Nahoru vyklápěcí dveře zůstávají i při použití nejmodernější techniky nepostradatelnou součástí tradice vozů Grand Turismo ze Stuttgartu z období let padesátých.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií