Na první fotografii tři městské autobusy typu Mercedes-Benz Citaro s pohonem na palivové články byly předány v mannheimském autobusovém výrobním závodě DaimlerChrysler dne 12. července 2005 představitelům významné delegace z Číny. Na druhé fotografii: Dr. Manfred Schuckert (vedoucí strategie projektů autobusů s palivovými články firmy EvoBus GmbH), Jun Li (vedoucí provozu autobusů 4. depa firmy Beijing Public Transport Corporation), Prof. Jingguang Lun (vedoucí projektu „3 autobusy s palivovými články pro Peking“) a Walter Rau (vedoucí projektu autobusů s palivovými články DaimlerChrysler):
Autobusy dorazí do Číny v půlce září tohoto roku. Od konce roku 2005 budou autobusy Citaro s palivovými články nasazeny v Pekingu do pravidelného linkového provozu na 19 km dlouhé silně frekventované trase, která prochází mimo jiné kolem věhlasného Letního paláce a kolem budoucí olympijské vesnice. Stane se tak v rámci Projektu palivových článků speciálně přizpůsobeného čínskému trhu.
V rámci Projektu palivových článků v Číně, který poběží do října 2007, má být nejdříve otestována vhodnost každodenního použití technologie palivových článků na ulicích Číny, jakož i přijetí nové technologie ze strany obyvatel Pekingu. Kromě toho mají být posbírány zkušenosti jak v oblasti technologie pohonu pomocí palivových článků, tak i při výrobě a manipulaci s vodíkem v dopravním sektoru.
Kromě firmy DaimlerChrysler AG, jakožto výrobce vozidel, se tohoto projektu účastní a je za něj zodpovědné čínské ministerstvo pro vědu a techniku (MOST), zastoupené společností Project Management Office (PMO) jako organizátorem a komerční realizační organizací CICETE jako kupujícím, resp. majitelem vozidel. Dalšími partnery projektu jsou Beijing Public Transport Corporation (BPTC) v Pekingu, která je se 17 000 autobusy jedním z největších dopravních podniků na světě a provozovatelem i tří nových autobusů Citaro s palivovými články, jakož i olejářský koncern BP jako dodavatel vodíku, firma Sinohytec jako výrobce vodíku a Tsinghua University v Pekingu, která převzala vědeckou podporu projektu a vyhodnocení jeho výsledků. 40 % nákladů na vozidla uhradila UNDP (United Nations Development Program) jakožto další partner projektu.
Udržování čistoty vzduchu představuje v čínských městských aglomeracích již dnes velký problém: na základě rostoucí smogové zátěže se již uvažuje o tom, že by v letních měsících byla v některých aglomeracích a centrech měst alespoň částečně omezena doprava.
Na základě stále většího významu Číny s 1,3 až 1,4 miliardou obyvatel se rozhodla podporovat tento Projekt palivových článků rovněž Evropská komise (EK) a OSN. OSN poskytla pro tento účel finanční podporu ve výši více než 2 miliony USD, Evropská komise navíc mezitím zajišťuje úplnou integraci tohoto projektu do projektu EU „Fuel Cell Bus Project“ (CUTE), známého daleko za hranicemi Evropy, tak aby čínští partneři projektu mohli profitovat ze zkušeností získaných již za poslední dva roky během provozu 30 autobusů Citaro s palivovými články v deseti evropských dopravních podnicích. Tyto autobusy již celkem urazily vzdálenost více než 800 000 km a přepravily více než tři milióny pasažérů. Kromě toho jezdí od konce roku 2004 tři další Citara s palivovými články v australském městě Perth.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií