Říká se – co je malé, to je hezké – o Picantu to platí dvojnásob i když se tváří zejména při pohledu zpředu s velkými světlomety, rozměrnou maskou chladiče a mohutným nárazníkem jako vůz, který nepatří do třídy minivozů. Připočteme-li k eleganci jeho designu zaoblených tvarů přes jeho malé vnější rozměry (délka 350cm, šířka 160 cm a výška 148 cm) poměrně prostorný interiér, úsporný, ale výkonný benzinový čtyřválcový motor o objemu pouze 1 litru a jeho poměrně nízkou cenu 214 980 Kč v nejnižší výbavě LX, pak je zájem zákazníků o něj plně pochopitelný.
Testované Picanto ve vyšší výbavě LX+ stojí pouze o 13 000 Kč více, tj. 227 980 Kč. Oproti základnímu modelu pak má navíc větší 14 palcové pneumatiky, centrální zamykání, kůží potažený volant a hlavici řadící páky, posilovač řízení a výškově stavitelné opěrky hlavy na zadních sedadlech.
Po usednutí do vozu jsem ocenil pohodlná sedadla s poměrně dobrým bočním držením a vkusně a ergonomicky řešenou palubní desku a vybavení vozu airbagem řidiče. Postrádal jsem výškovou regulaci volantu a bezpečnostních pásů. Kladně hodnotím sklonově nastavitelné opěradlo zadních dělených sedadel a především pak dostatek místa pro oba cestující vzadu. Zejména prostor pro nohy cestujících vzadu je nadprůměrný ve třídě minivozů. To je i důsledek nadprůměrného rozvoru Picanta (237 cm). Na minivůz má Picanto až překvapivě vysoký počet praktických odkládacích prostor a schránek. Zavazadlový prostor se sklopením zadních sedadel zvětší ze 157 litrů (mezi minivozy nižší průměr) na 882 litrů (mezi minivozy vyšší průměr).
Samotný čtyřválcový motor se třemi ventily na válec o objemu 1 litru s výkonem 45 kW (61 k) při 5 800 ot/min v testu prokázal, že umí a chce. Zejména mě udivilo jeho zrychlování i při nižších otáčkách motoru. Motor dosahuje nejvyšší hodnotu točivého momentu 87 Nm při 4 500 ot/min. S Picantem se dá jezdit svižně – samozřejmě pokud chceme nebo potřebujeme rychleji předjet, je lepší podřadit na nižší stupeň rychlosti a Picanto vyrazí bez prodlení po přidání plynu a předjetí je bezpečné. Při čemž motor lze vytočit až do 6 300 ot/min, při kterých jsou otáčky elektronicky omezené. Výrobce udává maximální rychlost vozu 152 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 16,3 sekund. Rychlost 130 km/h na dálnici drží motor bez problémů a ochotně. A i při vytočeném motoru do vysokých otáček je hladina hluku v interiéru vozu nízká a nezvyšuje ji ani aerodynamický hluk. Kombinovanou spotřebu udávanou výrobcem ve výši 4,8 l jsem během testu nepřekročil i když jsem jezdil svižně, ale s lehkou nohou.
Při testování vozu jsem ocenil celkové konstrukční provedení podvozku. Pětirychlostní manuální převodovka se řadí nejen snadno, ale i přesně ve svých drahách. Picanto se nadměrně nenaklání ani při rychlejším projíždění zatáček, drží dobře stoupu a jeho pérování zabezpečuje, že ani na horších silnicích jsem nepociťoval drncání typické pro malé vozy. Také brzdy jsou velmi účinné. Připomínám, že vzhledem k malým vnějším rozměrům vozu, je s Picantem pohodlné zaparkování a jeho pohyblivost ve městě je velmi dobrá.
Mé celkové kladné hodnocení tohoto vozu nesmí rozhodně přispět k tomu, abychom na Picanto požadovali výkony, které mají větší, těžší a výkonnější vozy. Při jízdě si musíme uvědomit, že sedíme v lehkém voze menších rozměrů, délky i rozvoru a tak se musíme na silnici chovat, abychom Picantu ani sobě ani cestujícím neuškodili a dlouho a bezpečně v něm i když svižně jezdili.
Připomínám, že záruka na vůz je tři roky nebo do ujetí 100 000 km. Na neprorezavění karoserie je záruka šest let. Po tři roky je k dispozici bezplatná nonstop asistenční služba nejen na území ČR, ale i po většině zemí Evropy.
Pro informaci uvádím, že čtyřmístné Picanto s motorem 1,0 l ve vyšší výbavě EX stojí 255 980 Kč (výbava je rozšířená mimo jiné o ABS s rozdělovačem brzdného tlaku EBD, airbag i spolujezdce, výškově stavitelný volant, tónovaná izotermická skla, elektrické ovládání předních oken, otáčkoměr a digitální hodiny). Pětimístné Picanto s motorem 1,1 l ve výbavě EX stojí 289 980 Kč (výbava je rozšířená mimo jiné o bezfreonovou klimatizaci s filtrem, dálkové ovládání zamykání dveří, elektrické ovládání i zadních oken a elektrické ovládání zpětných zrcátek).
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas