Continental je průkopníkem testů pneumatik na autonomních testovacích vozidlech

  • Vozidla bez řidičů už mohou jezdit na každé testovací dráze 
  • Automatizace umožňuje zkvalitnění procesů a objektivnější výsledky
  • Testy pneumatik bez řidičů jsou založeny na prototypech systému automatizovaného řidiče Cruising Chauffeur

Continental na svojí testovací trati ve městě Uvalda v americkém státě Texas poprvé použil vozidlo bez řidiče na testování pneumatik. Cílem je objektivněji otestovat pneumatiky Continental pro osobní a lehká užitková vozidla na rozličné škále povrchů. Základ nového testovacího vozidla představuje systém automatizovaného řidiče Cruising Chauffeur, jenž byl vyvinutý pro dálnice.

Testovací vozidlo se ovládá satelitním navigačním systémem. Auto je vybavené kamerou a radarovými senzory a dokáže i bez řidiče bezprostředně reagovat na lidi, zvířata nebo jiné nečekané překážky na trati. Vývojový tým z města Uvalda tak přispívá k tomu, aby se strategie „Vision Zero“, zaměřená na jízdu bez nehod, stala realitou.

„V kritických situacích je míra technologií v pneumatikách rozhodujícím faktorem, zda vozidlo zabrzdí včas,“ vysvětluje Nikolai Setzer, člen výkonné rady společnosti Continental a ředitel divize pneumatik. „S testováním pneumatik, které využívá automatizované vozidlo, dosahujeme vysoce objektivních výsledků testů a tím zabezpečujeme prémiovou kvalitu našich plášťů.“

Nově vyvinuté pneumatiky se musí testovat v reálných podmínkách

Jednou z nejtěžších úloh při výrobě pneumatik je testování kvality během jejich používání. Nově vyvinuté gumové směsi a modely plášťů se musí testovat v reálných podmínkách a je nutné dokázat, jak například obstojí na štěrkové cestě.

Jízda testovacím vozidlem znamená obrovské požadavky na řidiče, protože i nejmenší odchylky na testovací dráze mají zásadní vliv na kvalitu a porovnatelnost výsledků testování.

Od roku 2016 tým pod vedením Thomase Sycha, ředitele testování pneumatik ve společnosti Continental, pracoval ve městě Uvalda na testování plášťů budoucnosti. „Chceme automatizovat, a tím pádem standardizovat testování pneumatik do takové míry, že dokážeme zachytit i ty nejmenší rozdíly mezi nimi,“ vysvětluje Sych. „Automatizované vozidlo nám umožňuje přesně reprodukovat postupy, takže každá pneumatika je při všech testech vystavena úplně stejným podmínkám. Takto můžeme získat jistotu, že rozdíly při testování jsou skutečně způsobené pneumatikami, nikoli testovacím postupem.“

Automatizované vozidlo snižuje náklady na testování

Z totožných důvodů vyvinuli inženýři ze společnosti Continental elektronicky ovládané auto na automatizované testy pneumatik už před padesáti lety. Tehdy jezdilo vozidlo podél drátu, který byl přilepený na dráze, což ale omezovalo jeho použití pouze na testovací dráhu. Současný prototyp dokáže bezpečně řídit auto bez řidiče i na štěrkové cestě.

Kromě výrazně kvalitnější porovnatelnosti výsledků sníží testování pomocí automatizovaných vozidel i údržbové práce na testovacích dráhách. Jelikož vozidlo jezdí po dráze, která se mezi jízdami liší jen o několik málo centimetrů, testovací trať je vystavena menšímu opotřebení, a vyžaduje tedy i výrazně méně údržby.

„Díky úzké spolupráci s kolegy z mnohých oblastí jsme udělali velký pokrok s naším prototypem na testování pneumatik. Nyní se soustředíme na další vývoj potřebných kamerových a radarových systémů pro tento speciální případ jízdy po terénním povrchu, aby vozidlo dokázalo přiměřeně reagovat, když se mu v cestě nečekaně objeví lidé, zvířata nebo jiná vozidla. Z vlastního výzkumu, například ze studií mobility společnosti Continental, víme, že důvěra je extrémně důležitá pro mobilitu budoucnosti. Při vývoji těchto nových technologií jsme si plně vědomi této zodpovědnosti,“ uzavírá Thomas Sych.

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental volá po vzájemné ohleduplnosti cyklistů a motoristů na cestách

Continental volá po vzájemné...

V průběhu pandemie se v letních měsících na silnicích výrazně zvýšil počet cyklistů a dalších účastníků silničního provozu (elektrické koloběžky apod.). Podle statistik se to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily potřebují speciální pneumatiky

Elektromobily potřebují speciální...

Pneumatiky pro elektromobily musí vyhovovat speciálním požadavkům Mezi klíčové vlastnosti takového obutí patří nízký valivý odpor a vysoká nosnost Continental vyrábí pneumatiky jak pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávky a obytná vozidla jsou populárnější než kdykoliv předtím

Dodávky a obytná vozidla jsou...

Omezení způsobená koronavirem mění způsob trávení dovolených Vozidla pro speciální účely vyžadují i speciální pneumatiky Začátečníkům s obytnými vozy se důrazně doporučuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je datum výroby při nákupu pneumatik důležité a jak zabránit jejich předčasnému stárnutí?

Je datum výroby při nákupu pneumatik...

Na každé pneumatice nalezneme tzv. DOT kód, který pomáhá určit přesný věk a datum její výroby Správně skladované nové pláště mají i po pěti letech prakticky stejné vlastnosti jako ty,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nastává čas přezouvání pneumatik. Neriskujte při „dojíždění“ zimních plášťů v létě

Nastává čas přezouvání pneumatik....

Povinnost používat zimní pneumatiky v případech daných legislativou skončila 31. března a začalo období přezouvání na letní pláště. Kvůli koronaviru má však letošní sezona pomalejší...