Co ukrývá nový Mustang ve schránce před spolujezdcem? První kolenní airbag svého druhu!

Airbagům jsou od jejich uvedení na trh před 35 lety připisovány desetitisíce zachráněných životů.* Jejich integrování do automobilu je také jedním z klíčových úkolů, s nimiž se musí konstruktéři a designéři vypořádat.

What’s Hiding in the New Mustang’s Glove Box? A World-First

?????????????????????????????????????????????

Nový Ford Mustang

– je první automobil na trhu vybavený novým druhem kolenního airbagu, uloženého ve víku schránky před spolujezdcem. Ve srovnání s umístěním v palubní desce ponechává toto řešení více prostoru pro nohy. Namísto textilního vaku je tento airbag tvořen plastovým měchem, ukrytým mezi vnější a vnitřní plochou víka schránky před spolujezdcem.

Při délce 46 cm a šířce 28 cm je tento airbag oproti běžnému kolennímu airbagu o 65 procent lehčí, poskytuje však srovnatelnou ochranu. Při nehodě se měch za pouhých 20 ms nafoukne malým plynovým generátorem, uloženým ve schránce, a vytlačí víko schránky ven. Tomuto inovativnímu řešení bylo zatím uděleno 23 patentů.

Sean West, vedoucí konstruktér zádržných systémů ve Fordu řekl:

„Je to nový způsob přístupu ke konstrukci airbagu. Během roku jsme si prošli stovky prototypů, než jsme nalezli to správné řešení. Stálo to za to. Výsledná konstrukce kombinuje funkce dvou součástí v jedné a šetří tak prostor, hmotnost i počet součástek. Navíc jsme díky ní mohli posunout palubní desku dál dopředu, aby měl spolujezdec více místa pro nohy. Naše novinka otevírá zcela nové spektrum možností airbagů vyráběných vstřikováním plastů. Airbag ve schránce před spolujezdcem by mohl být jen začátek.

Nový Ford Mustang je sériově vybaven osmi airbagy

U severoamerických institucí, které posuzují bezpečnost automobilů, si již vydobyl nejvyšší možné hodnocení. Legendární americký model se vyrábí ve variantách Fastback a Convertible a poprvé ve své více než půlstoleté historii je k dostání i v Evropě.

* Americký úřad NHTSA odhaduje, že čelní airbagy zachránily v USA celkem 42 856 životů (údaj k r. 2012)

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Emil Frey Select navýšil prodej o 19 %

Emil Frey Select navýšil prodej o 19 %

Program certifikovaných ojetých vozů Emil Frey Select zakončil svůj druhý rok působení na českém trhu celkovým meziročním růstem + 19 %. V roce 2019 se v rámci programů Emil Frey Select,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop na Dakaru celkově dvanáctý

Martin Prokop na Dakaru celkově dvanáctý

Poslední etapu zkrácenou na 167 měřených kilometrů připravili organizátoři 42. Ročníku Dakaru pro 64 posádek kategorie automobilů, které překonaly nástrahy předchozích jedenácti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - I s poškozenou poloosou v předposlední etapě Dakaru Prokop desátý

I s poškozenou poloosou v předposlední...

Po včerejší zkrácené etapě a noci na společných ubikacích ve vzdáleném maratonském bivaku dnes na závodníky čekalo 379 měřených kilometrů v předposlední etapě Dakaru. Martin Prokop s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Desátá etapa Dakaru zkrácena na 223 kilometrů, Prokop se posouvá na 13. místo

Desátá etapa Dakaru zkrácena na 223...

S plány na dva náročné závodní dny v pořádných dunách a pokus na posun to top 10 celkové klasifikace vyráželi Martin Prokop s Viktorem Chytkou do maratonské desáté etapy Dakaru, na kterou má...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopova nejlepší etapa na letošním Dakaru

Prokopova nejlepší etapa na letošním...

Trvalo to devět dakarských etap, aby se letos Martinu Prokopovi s Viktorem Chatkou povedl soutěžní den. Bez technických potíží, bez pocitu, že se snaží, ale prostě to nejde lépe. Byť dnešní...