V náročných horských podmínkách při 23. ročníku Rallye Argentina vybojovala posádka stáje Citroën Sport Carlos Sainz a Marc Marti 2. místo a Citroën tak posílil 2. příčku v Poháru konstruktérů. Taková je nejstručnější bilance vystoupení vozů Citroën Xsara v dalším dílu seriálu mistrovství světa v rallye.
Jelo se ve třech etapách od 8. do 11. května na tratích kolem města Cordoba za obrovského zájmu diváků. Zejména kvůli nim musely být dokonce dvě rychlostní zkoušky anulovány.
Jihoamerická část seriálu WRC zanechala v týmu Citroën Sport pocit hořkosti. Šéf stáje Guy Fréquelin: „Před startem jsme si přáli, aby naše dvě xsary se umístily do 5. místa a jedna z posádek byla na stupních vítězů. Ještě v sobotu odpoledne jsme byli tomuto cíli velice blízko, když Sébastien Loeb figuroval na 5. pozici průběžného pořadí a Carlos Sainz dokonce vedl. Situace se však obrátila ani ne během jedné hodiny.“
To když Carlos Sainz inkasoval minutovou penalizaci za předčasný příjezd do servisního depa a Loeb vylétl mimo cestu v prachu 20. rychlostní zkoušky. Podle vyjádření šéfa týmu nenese na této chybě nikdo vinu. „Jsem rád, že Xsara prokázala, že patří mezi nejlepší“. Pokud chceme udržet pozice v popředí šampionátu, musíme mít vícekrát dva vozy na bodovaných pozicích,“ uvedl Guy Fréquelin.
Carlos Sainz při svém 170. startu na podniku mistrovství světa a s 26 prvenstvími rekordman startovního pole byl notně smutný. O další vítězství ho připravilo několik fatálních vteřin. I přes zmíněnou penalizaci stanul po 86 na stupních vítězů. „Xsara se představila v Argentinské rallye poprvé a byla úspěšná. Útočil jsem od startu až do cíle na 100 procent. Věřím, že naše taktika byla správná, ale chybu jsme udělali a ta nás stála prvenství. Jsem smutný hlavně kvůli všem lidem v týmu. Je ale dobře, že jsme podmínky viděli. Bude to pro nás velká zkušenost do budoucna,“ uvedl pilot, který Argentinskou rallye vedl od 7. až do 20. rychlostní zkoušky.
Vítězství v jednotlivých RZ:
RZ1 : M. Grönholm (Peugeot 206) – RZ 2 : R. Burns (Peugeot 206) – RZ 3 a 4 : M. Grönholm – RZ 5 : T. Mäkinen (Subaru Impreza) – RZ 6 a 7 : C. Sainz (Citroën Xsara) – RZ 8 : H. Rovanperä (Peugeot 206) – RZ 9 : C. Sainz – RZ 10 : M. Märtin (Ford Focus) – RZ 11 a 12 : M. Grönholm – RZ 13 : M. Märtin – RZ 14 : anulována – RZ 15 : jednotný čas – RZ 16 : C. Sainz – RZ 17 a 18 : M. Grönholm – RZ 19 : C. Sainz – RZ 20 : M. Grönholm – RZ 21 : anulována – RZ 22 : přeložena – RZ 20 opakována : M. Grönholm – RZ 22 opakována: C. Sainz – RZ 23 a 24 : M. Grönholm – RZ 25: C. Sainz.
Nejlepší časy:
M. Grönholm 11x – C. Sainz 7x – M. Märtin 2x – R. Burns, T. Mäkinen, H. Rovanperä 1x.
Pořadí Rallye Argentina:
M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 206)4 h 14 min 45 s
C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara)+ 26,6 s
R. Burns/R. Reid (Peugeot 206)+ 1 min 12,8 s
H. Rovanperä/R. Pietilainen (Peugeot 206)+ 2 min 19,3 s
P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)+ 3 min 11,4 s
D. Auriol/D. Giraudet (Škoda Octavia)+ 7 min 58,5 s
T. Gardemeister/P. Lukander (Škoda Octavia)+ 8 min 33,7 s
F. Duval/S. Prevot (Ford Focus)+ 12 min 35,3 s
Pohár konstruktérů:
1. Peugeot 65 bodů – 2. Citroën 52 – 3. Ford 29 – 4. Subaru 27 – 5. Škoda 19 – 6. Hyundai 3.
Mistrovství světa WRC:
R. Burns 32 – 2. M. Grönholm 30 – 3. C. Sainz 24 – 4. S. Loeb 17 – 5. C. McRae 17 – 6. P. Solberg 13 – 7. M. Märtin 13 – 8. T. Mäkinen 11 – 9. F. Duval 9 – 10. T. Gardemeister 9 – 11. H. Rovanperä 5 – 12. G. Panizzi 4 – 13. D. Auriol 4 – 14. C. Robert a A. McRae 3 – 16. A. Schwarz 1 bod.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas