Sedmý díl letošního seriálu mistrovství světa WRC, 55. ročník Rallye Acropolis, to byl nejen vyčerpávající maraton, ale také mnohdy až sprinterské tempo.
Závěr soutěže už ale pro obhájce mistrovského titulu Sébastiena Loeba a Daniela Elenu na voze Citroën C4 WRC znamenal kontrolování bezpečného náskoku na čele, s kterým si také dojeli pro vítězství a opětovný návrat na 1. místo celkového pořadí pilotů. Dani Sordo a Marc Martí dovedli druhý vůz C4 WRC na 5. pozici do cíle a rozšířili bodové žně Citroënu o dalších pět bodů. V celkové účtu stáhl Citroën náskok na první pozici v hodnocení Poháru konstruktérů na pouhé dva body za prvním Fordem.
Bilanci značky ještě více umocnily úspěchy posádek privátního týmu PH Sport, které startovaly na vozech Citroën C4 WRC za technické podpory Citroën Sport Technologies. Urmo Aava – Kulda Sikk skončili na vynikajícím 4. místě, Conrad Rautenbach – David Senior na 10.
Nedělní závěr podniku nebyl vůbec žádnou procházkou, naopak. Terén sice nebyl tak drsný jako při sobotních rychlostních zkouškách, ale o to více se do hry vložilo počasí. Ve velkém horku se odehrávalo drama až do finiše. Nicméně Sébastien Loeb s Danielem Elenou bezpečně kontrolovali svou pozici pro druhé vítězství na řecké rallye, v pořadí 41. v jejich kariéře ve WRC a páté ze sedmi startů letošního roku. Pro značku Citroën navíc rozšířili kolekci vítězství na 47.
„Ještě jsme neměli tak klidnou neděli,“ žertoval Sébastien Loeb v cíli. „Po sobotních decimujících rychlostních zkouškách byly ty nedělní v mnohem příjemnějších podmínkách. Jeli jsme tak rychle, abychom neztráceli koncentraci, a tak rychle, aby to zvládly naše pneumatiky. Je to důležité vítězství pro nás, dokumentuje to náš pokrok, který jsme všichni v Citroën Sport udělali při přizpůsobení našich vozů pro pneumatiky Pirelli napříč všemi druhy povrchů. Jsem spokojený, že jsme zvládli zdejší zkoušky, které byly nejnáročnější za celou dosavadní sezonu. Výsledek nás zase vrátil do čela mistrovství světa, byl to dobrý víkend i z pohledu Poháru konstruktérů. Síla, konkurenceschopnost našeho C4 WRC, k tomu vlastnosti pneumatik Pirelli, to byly klíčové faktory našeho úspěchu.“
„Náš cíl byl dojet do cíle,“ hodnotil Dani Sordo. „Marc a já jsme proto volili bezpečné tempo, mohli jsme sice ještě postoupit o dvě místa, ale i tak je to dobrý výsledek. Kdybychom neměli v sobotu takové problémy, pravděpodobně bychom skončili ještě lépe. Jsem ale rád, že jsme mohli naším výsledkem přispět Citroënu dalšími body.“
„Nemohu být nespokojen s takovým výsledkem rallye, která je nejnáročnější v celém mistrovství,“ říká Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Total Sport. „Vyhrál Citroën C4 WRC, Sébastien Loeb a Daniel Elena se vrátili do čela šampionátu a Citroën poskočil v šampionátu značek. Dani a Marc měli mocný finiš, Urmo dojel 4., Conrad 10. Citroën má hodně důvodů ke spokojenosti v Řecku. Těšíme se proto na soutěž podobného charakteru v Turecku za dva týdny, což by mohlo být ideální před nadcházející letní přestávkou.“
Nejlepší časy:
- 1. den – RZ 1 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 3 : J.M. Latvala – RZ 4, 5 a 6 : S. Loeb – RZ 7 : Urmo Aava (Citroën C4).
- 2. den- RZ 8 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 9 a 10 : Gigi Galli (Ford Focus) – RZ 11 : M. Hirvonen – RZ 12 : U. Aava – RZ 13 : M. Hirvonen.
- 3. den – RZ 14 : Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 15 : J.M. Latvala – RZ 16 a RZ 17 : G. Galli – RZ 18 a 19 : J.M. Latvala – RZ 20 : Dani Sordo (Citroën C4).
Nejlepší časy celkem:
- J.M. Latvala, 5 – S. Loeb, 4 – G. Galli, 4 – M. Hirvonen, 3 – U. Aava, 2 – D. Sordo, 1 – C. Atkinson, 1.
Vedení v soutěži:
- RZ 1 až 3 : J.M. Latvala – RZ 4 až 8 : S. Loeb – RZ 9 až 11 : D. Sordo – RZ 12 až 20 : S. Loeb.
Konečné pořadí 55. Rallye Acropolis:
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:54:54,7 hod.
- 2. P. Solberg/P. Mills (Subatu Impreza) + 1:09,5 min.
- 3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1:56,1
- 4. U. Aava/K. Sikk (Citroën C4) + 4:19,7
- 5. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 4:49,7
- 6. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 6:11,3
- 7. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 6:47,5
- 8. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 9:14
- 9. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 10:13,8
- 10. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 13:29,1
Mistrovství světa FIA „Pohár konstruktérů“ (7/15):
- 1. Ford, 81 – 2. Citroën Total, 79 – 3. Subaru, 50 – 4. Stobart, 37 – 5. Munchi’s, 16 – 6. Suzuki, 10.
Mistrovství světa FIA pořadí pilotů (7/15):
1. S. Loeb, 50 – 2. M. Hirvonen, 49 – 3. C. Atkinson, 31 – 4. JM Latvala, 26 – 5. D. Sordo, 25 – 6. G. Galli, 17– 7. P. Solberg, 17 – 8. H. Solberg, 12 – 9. M. Wilson, 10 – 10. F. Villagra, 8 – 11. U. Aava, 6 – 12. C. Rautenbach, 5 – 13. F. Duval, 5 – 14. A. Mikkelsen, 4 – 15. JM. Cuoq, 2 – 16. T. Gardemeister, 2 – 17. A. Aigner, 1 – 18. PG. Andersson, 1 – 19. J. Hänninen, 1 – 20. S. Ogier, 1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas