Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team na Rally RACC Katalánsko – Costa Daurada upevnil své druhé místo v mistrovství světa před závěrečným podnikem sezony (22. – 25. 10. 2015)

 

Důležité body před finále: poslední v kalendáři 2015 je Wales Rally GB ve dnech 12. – 15. listopadu.

Na start posledního dne Rally Katalánsko Kris Meeke a Mads Østberg

– šli s cílem udržet se v první šestce. Oba piloti Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu také svůj úkol plnili i přes značný tlak Thierry Neuvilla a Haydena Paddona hned od rána. Kris Meeke ztratil několik sekund na RZ 19 a přenechal tak páté místo Madsi Østbergovi. Během poslední etapy bez možnosti servisu nebo výměny pneumatik byl závodní management zásadní. S vyrovnanými výkony mezi šesticí nejlepších v posledních čtyřech rychlostních zkouškách se Kris Meekeovi a Madsi Østbergovi podařilo pozice udržet až do cíle. Na Power Stage si Kris Meeke připsal jeden bonusový bod za třetí nejrychlejší čas. Vypadnutí lídra rally, Sébastiena Ogiera, znamenalo posun všech o jedno místo nahoru. Østberg tak dojel celkově čtvrtý o jedno místo přes Krisem Meekem.

Třetí ve voze Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu, Khalid Al Qassimi, dojel do Salou po bezchybném výkonu. Při jeho posledním vystoupení v DS 3 WRC skončil 16.

V neděli ráno se do závodu vrátil

– díky pravidlu Rally2 Stéphane Lefebvre při jeho prvním startu na asfaltu vůbec a mohl tak pokračovat ve svém sbírání zkušeností na DS 3 WRC. V kategorii FIA Junior WRC si na DS 3 R3-Max páté vítězství sezony zajistil Quentin Gilbert před Terry Folbem a Simone Tempestinim. Už jistý mistr světa mezi juniory, Quentin Gilbert, se bude snažit v závěrečné Wales Rally GB vybojovat titul ve WRC3 proti Simone Tempestinimu.

Co také řekli…

Yves Matton (šéf Citroën Racing Teamu):

„Tato rally byla v této fázi sezony velice důležitá. Oba naši piloti zvládli trať perfektně s tím, že nejdůležitější bylo zajistit body pro Pohár konstruktérů mistrovství světa. Nebyla to snadná rally, protože dosahované rychlosti byly hodně vysoké a nám se podařilo upevnit druhé místo v pořadí s oběma DS 3 WRC, které skončily mezi pěti nejlepšími. Nyní se budeme soustředit na Wales Rally GB s jejím specifickým povrchem, na kterém naši práci završíme!“

Mads Østberg:

„Měli jsme dobrý páteční start. Byli jsme jednou z nejrychlejších posádek na šotolině i přes naši pozici na trati. Bohužel defekt pneumatiky na nejdelší rychlostní zkoušce přinesl velkou časovou ztrátu. Myslím, že jsme byli vyrovnanými soupeři i na asfaltu. Výkony v poslední etapě toho byly důkazem. Už se těším na start Wales Rally GB!“

Kris Meeke:

„Byl to docela zvláštní víkend. Bez znalosti šotolinových rychlostních zkoušek jsem v pátek ztratil na některé naše soupeře. Na asfaltu na jiných pneumatikách než loni jsem v autě neměl dobrý pocit. Ale výsledek je pro tým pozitivní. Je teď naší povinností skončit co nejvýš v závěru sezony ve Walesu.“

Khalid Al Qassimi:

„Podařilo se nám najít recept na to, abychom mohli jet stálou rychlostí. I když jsem chtěl jet víc naplno, musel jsem se krotit, abych se vyhnul problémům. Ztratili jsme dost času kvůli potížím s ruční brzdou v prvním dni, ale podařilo se to opravit a pokračovat dál. Tým zapracoval skvěle.“

Jak šly poslední kilometry…

  • RZ 18 – Els Guiamets 1 (6,80 km) – Andreas Mikkelsen zajel nejrychlejší čas před Jari-Matti Latvalou a Sébastienem Ogierem. Šestý a sedmý nejrychlejší čas dosáhli Kris Meeke a Mads Østberg, Thierry Neuville se posunul na 7. pozici za tandem jezdců Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu.
  • RZ 19 – Pratdip 1 (19,30 km) – Thierry Neuville se přetočil a klesl, aby si další vítězství v rychlostní zkoušce připsal Andreas Mikkelsen. Kris Meeke se rovněž dostal do rotace, čímž umožnil Madsi Østbergovi posun na 5. místo. Khalid Al Qassimi si polepšil na 16. pozici.
  • RZ 20 – Duesaigües 1 (10,63 km) – Jari-Matti Latvala vítězstvím na tomto testu tlačil na svého týmového kolegu Andrease Mikkelsena a jeho druhé místo celkově. Kris Meeke a Mads Østberg dojeli mezi pěti nejrychlejšími a vzdálili se o další dvě sekundy Haydenovi Paddonovi.
  • RZ 21 – Els Guiamets 2 (6,80 km) – Jari-Matti Latvala poškodil pneumatiku, ztratil 9 sekund a přišel o šanci na druhé místo Andrease Mikkelsena. Sébastien Ogier skončil druhý před Krisem Meekem.
  • RZ 22 – Pratdip 2 (19,30 km) – Jari-Matti Latvala si zajistil další vítězství v rychlostní zkoušce a na Andrease Mikkelsena a na druhou pozici celkově ztrácel 1,4 sekundy, přes 50 sekund na lídra soutěže Sébastiena Ogiera. Kris Meeke dojel druhý a sahal po 5. pozici celkově Madse Østberga. Thierry Neuville skončil mimo trať a ztratil pět minut.
  • RZ 23 – Duesaigües 2 (10,63 km) – Sébastien Ogier měl karambol těsně před cílem Power Stage. Poslední test vyhrál Andreas Mikkelsen před Jari-Matti Latvalou a Krisem Meekem a zajistil si vítězství před Latvalou a Dani Sordem na třetím místě. Mads Østberg dojel celkově čtvrtý, Kris Meeke pátý. Po Ogierově havárii byla rychlostní zkouška zrušena.

Konečné pořadí

  • 1. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) 3:21:04.8
  • 2. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +3.1
  • 3. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai i20 WRC) +21.2
  • 4. Mads Østberg / Jonas Andersson (DS 3 WRC) +1:06.3
  • 5. Kris Meeke / Paul Nagle (DS 3 WRC) +1:08.2
  • 6. Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:23.3
  • 7. Martin Prokop / Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC) +4:14.2
  • 8. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +8:01.9
  • 9. Pontus Tidemand / Emil Axelsson (Skoda Fabia R5) +8:56.8
  • 10. Jan Kopecky / Pavel Dresler (Skoda Fabia R5) +9:07.5
  • 15. Khalid Al Qassimi / Chris Patterson (DS 3 WRC) +16:45.4

Nejrychlejší časy

Sébastien Ogier 7 – Jari-Matti Latvala 6 – Andreas Mikkelsen 4 – Ott Tanak 3, Mads Østberg a Robert Kubica 2, Hayden Paddon a Thierry Neuville.

Vedení v soutěži

  • RZ 1 a 2: Sébastien Ogier
  • RZ 3 a 4: Robert Kubica
  • RZ 5: Sébastien Ogier
  • RZ 6 a 8: Jari-Matti Latvala
  • RZ 9 až 22: Sébastien Ogier
  • RZ 23: Andreas Mikkelsen

Mistrovství světa WRC – pořadí pilotů

  1. Sébastien Ogier 238
  2. Jari-Matti Latvala 180
  3. Andreas Mikkelsen 154
  4. Mads Østberg 110
  5. Kris Meeke 94
  6. Thierry Neuville 90
  7. Elfyn Evans 81
  8. Dani Sordo 77…Khalid Al-Qassimi 9…Stéphane Lefebvre 1

Mistrovství světa WRC – Pohár konstruktérů

  1. Volkswagen Motorsport 387
  2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 206
  3. Hyundai Shell WRT 202
  4. M-Sport WRT 173…

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...