Citroen se připravuje na Katalánskou Rally

Costa Brava se jede 23. až 26. října 2003.

Ani ne týden po návratu z Korsické rally, kdy se Citroen dostal do vedení v mistrovství značek i pilotů, začíná Katalánská Rally – Costa Brava, kde za značku Citroën pojedou opět čtyři týmy na vozech Citroen Xsara WRC ve složení Colin McRae/Derek Ringer, Sébastien Loeb/Daniel Elena, Carlos Sainz/Marc Marti a Philippe Bugalski/Jean-Paul Chiaroni.


Letošní španělská rally zaujímá v kalendáři MS 2003 předposlední místo a díky tomu má klíčový význam. Je tedy zcela zásadní, aby Citroen v pátém a také posledním asfaltovém seriálu uspěl tak, aby měl co možná nejlepší pozice na poslední finálovou Wales Rally, která se pojede v Anglii 6. až 9.11.2003.


Tým Citroënu má na Katalánsko dobré vzpomínky. Můžeme připomenout např. úspěchy Xsary kit-car (1998), celkové vítězství Bugalského a Chiaroniho se stejným vozem v roce 1999 nebo skvělé výsledky Xsary WRC v roce 2001.


Nicméně rally 2003 přináší mnoho změn a tím i mnoho neznámého. Jižní část, nedaleko Tarragone, byla zrušena a nahrazena trasami v okolí Vicu, 80 km severozápadně od lázeňského města Lloret de Mar, který se tak stává místem startu i cíle každé etapy. Důsledkem tohoto zásahu je vznik nových RZ, které podle Jean-Paula Chiaroniho představují celkem 45% celkové délky rally. Konání Katalánské Rally v listopadu může přinést nepříjemné meteorologické podmínky.

Otázky pro Guy Fréquelina:


Citroën zaznamenal na Korsice menší úspěch než v Sanremu. Nicméně jste vypadal velmi spokojeně…


“ Nevyhráli jsme, ale bojovali jsme za vítězství, to je první důvod. Zdvojnásobili jsme náš náskok v Poháru konstruktérů a Carlos Sainz se navíc dostal do čela mistrovství pilotů, tedy další dva důvody ke spokojenosti. Ocenil jsem, jak rychle se tým « sebral » po kolizi Sébastiena Loeba. Ocenil jsem, že Seb poté zabojoval tak, že dosáhl tří nejlepších časů v poslední etapě. Byla to pro nás složitá situace, ale myslím, že jsme nakonec « hráli » i s takovými kartami velmi dobře!“


Carlos Sainz vede, Sébastien propásl jednu z posledních tří šancí na přidělení cenných bodů. Jak vidíte šance na získání titulu Vašimi piloty ?


“ Carlos má malý náskok. Bude se určitě hodně snažit i doma v Katalánsku, jeho spolehlivost a bojovnost jsou vskutku příkladné. Myslím, že Sébastien má také ještě šanci. Markko Märtin tentokrát nebodoval, úspěšnost Pettera Solberga ve Španělsku závisí na počasí a australský výkon Seba mi dává naději, že by mohl uspět i v zemi Gálů. Kdo by býval věřil Petteru Solbergovi minulý čtvrtek po shakedownu na Korsické Rally ? O tři dny později se stal vítězem tohoto podniku ! Jak je vidět, zápas je to velmi nepředvídatelný a tak všechny předpovědi jsou velmi těžké…“


Katalánsko je částí šampionátu, kde Citroën často dosáhl na úspěch. Jak se na tuto rally chystáte ? Jaké jsou Vaše silné stránky a čemu se chcete vyhnout ?


„Naše vozy a jejich vyladění prokázaly svůj potenciál již v Sanremu a na Korsice. Takže ještě poupravíme jejich nastavení v shakedownu, tak aby byly minimálně stejně výkonné i na katalánských silnicích. Naše Xsara již od začátku sezóny vykazuje ohromnou spolehlivost. Doufáme, že tomu tak bude i ve Španělsku. Poslední a nikoli nezanedbatelný fenomén je : kvalita našeho týmu a našich pilotů. Pokud jde o určité nejistoty, je to hlavně nová část tratě a eventuelní nepřízeň počasí. Na Korsice, byl tento parametr zdrojem neustálého stresu… Pokud jde o naši taktiku, je stejná již od našeho návratu z Austrálie : jsme ve skutečném finále MS Rally, nemůžeme si dovolit žádné oslabení, budeme bojovat o své šance až do konce! „

Otázky pro Colina McRae…


Korsická Rally se jela za velmi těžkých meteorologických podmínek. Jak na to vzpomínáte? Jste s Vaším výkonem spokojen?


“ Podmínky byly opravdu těžké, neboť počasí bylo zcela nepředvídatelné, i pro tým meteorologů. Nikdo nemohl vyloučit, že se ocitne v situaci, kdy použité pneumatiky nebudou vhodné pro stav silnice. Jsem se svým výkonem « rozumně » spokojen. Nezabodoval jsem významným způsobem v hodnocení pilotů, ale jsem rád, že jsem přispěl k výborným výsledkům Citroënu v Poháru konstruktérů…“


Máte rád Katalánskou Rally. Co je pro ni charakteristické ?


“ Letošní rally je zcela koncentrována do okolí Vicu a pravděpodobně tak objevíme mnohé změny. Silnice v této části Španělska mají tendenci být špinavé a kluzké, protože vozy vyjíždějí hodně do krajnic…Z hlediska řízení, je to klasická asfaltová rally, s poměrně rychlými RZ, které vyžadují pravidelný rytmus.


Jaký cíl si kladete pro tuto rally ? Myslíte i na vítězství ?


“ Pokud jde o vítězství… to bude těžké ! Musím čestně uznat, že v tuto chvíli nemám výkonnost na úrovni Sébastiena nebo Markko Märtina. Mým cílem je nicméně zajet dobrý výsledek. Rád bych se umístil na předních místech, získal nějaké body a byl na místě, pro případ, že by některý z nás měl problémy.

Otázky pro Carlose Sainze:


Co Vás vedlo k výběru tak odvážných pneumatik, díky kterým jste obsadil druhé místo na Rally Korsika?


“ Nebylo tak jasné, že pneumatiky na suchou vozovku jsou nejlepším řešením. Tak jako vždy v rally, je to sázka do loterie… V každém případě jsme využili informace, které naznačovaly, že už dál pršet nebude, a že silnice se vysušují. Měl jsem za to, že to bude dobré řešení a vyšlo to ! „


Katalánská Rally je Vaším národním závodem. Co to pro Vás znamená ? Větší tlak ? Větší motivaci ?


“ Závodit doma znamená vždy velkou radost, i když vím, že je to víkend, kdy budu « žádaný » ze všech stran. Pro mne to neznamená větší tlak. V podstatě je to určitě více motivace než tlaku : samozřejmě, že máte chuť vše zvládnout co nejlépe, splnit očekávání lidí, kteří Vám fandí… Doufám, že to dokážu ! „


Přicházíte do této rally na špici v hodnocení pilotů a navíc v týmu, který vede Pohár konstruktérů. Znamená to nějakou změnu přístupu k tomuto podniku ? Jak vidíte průběh závodu ?


“ Řekl jsem to již po návratu z Korsické rally : být v čele šampionátu v momentu, kdy pojedu rally na domácí půdě, je to nejlepší, co se mi mohlo přihodit. Zatím já ani tým Citroën nebudeme nic měnit na našem přístupu ke Katalánské rally. Nebude to jiný závod než ty, kde jsme byli úspěšní – Sanremo nebo Korsika. Hrajeme na dvou frontách a vše je velmi těsné. To právě přináší pro obě zbývající rally větší důležitost a napětí. Pokud jde o průběh nejbližšího španělského závodu, vidím jedinou jistotu : Bude to pěkná « mela » ! „

Otázky pro Sébastiena Loeba:


Máte v plánu zajet lepší výsledek než na Korsice, kde jste nezískal žádný bod… ?


“ Během poslední etapy už nebylo co ztratit ani získat. Musel jsem si najít nějakou motivaci. Jel jsem dobře. Věřím, že nám to poslouží jako dobrá zkušenost pro budoucnost. Je jasné, že jsme na Korsice propásli možnost získání více bodů. Mezi mnou a Carlosem jsou dva další jezdci. Budeme útočit během celé Katalánské Rally od začátku do konce, a pak znovu na Rally ve Velké Británii. Ten nejrychlejší vyhraje… „


Vaše zkušenosti z Katalánska nejsou příliš velké : třikrát účast, z toho jen jednou za volantem WRC…


“ Přesně tak. Navíc, loni jsme se neumístili zrovna moc dobře. V každém případě, polovina trasy je nová. Nevíme, jak vypadají jednotlivé RZ, a to je vždy celkem riziko. Ale všichni máme stejné podmínky, což vyrovnává šance. Ta část rally, kterou znám, mi vyhovuje. Cítím se dobře. Mám rád ty široké silnice, někdy připomínající okruhy… „


Jste připraven bojovat o titul ve Wales Rally ve Velké Británii ?


“ Bude to určitě nutné. Není moc pravděpodobné, že již Katalánská rally přinese řešení. Těším se na britskou část šampionátu. V minulém roce jsem právě v Británii zajel dobré časy poprvé na šotolině. A to náš vůz byl méně výkonný ve srovnání se současností. Když srovnáme Austrálii 2002 a 2003, tak pokrok, který jsme od té doby udělali (já i Xsara) je evidentní. Jestli bude naše cesta kupředu pokračovat stejně dobře i v Británii, upřímně si myslím, že ta « hra » se vyhrát dá! „

Otázky a pro Philippa Bugalski:


Jaká je Vaše bilance Korsické Rally?


“ Je taková sladkokyselá. Napůl mokrá, napůl suchá ! 9. místo není to, v co jsem doufal. První den jsem měl problémy s plynovým pedálem, ale nejvíc mne zklamala druhá etapa. Nevybrali jsme dobře typ pneumatik, bylo třeba zvolit smíšené gumy na suchý povrch. Možná jsem chtěl moc, až příliš ? Naštěstí poslední den jsem se « našel » : dobrá souhra s vozem, dobré časy bez nutnosti riskantních bojů v největších « strkanicích »…“


Katalánská rally je jednou z Vašich dvou nejoblíbenějších. Proč ?


“ Je to nádherná rally, dobře organizovaná. RZ, které znám zahrnují silnice, které se musí jezdit srdcem : velmi rychlé, se změnami rytmu a přilnavosti. Mají charakter, který posiluje chuť závodit a jsou dostatečně široké, aby se dalo jezdit po trajktorii. Mám tuto rally rád i proto, že jsem tu jednou vyhrál a jednou jsem byl vítězství velice blízko.


45% RZ je zcela nových. Znáte je tedy méně. Je to pro Vás handicap ?


“ Může se to tak skutečně zdát. Byl jsem vychován jinou pracovní metodou. Nyní je třeba jednoduše správně zapsat « noty » a přizpůsobit se.V soutěži je nejdůležitější dobře se cítit a mít naprostou důvěru k vozu. Tak se pak dá jet velmi rychle « podle not ». Na Korsice jsem se cítil velmi dobře i v úsecích, které jsem neznal…“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...