Získat „double“, tedy oba tituly, s tím vyrazí do centra soutěže Cardifu tři osvědčené posádky Citroënu: Sébastien Loeb – Daniel Elena, Carlos Sainz – Marc Marti a Colin McRae – Derek Ringer.
Závěr letošního seriálu WRC bude mimořádně dramatický a vyrovnaný. Celkem 4 piloti (Loeb, Sainz, Solberg, Burns) mají šanci na vítězství v mistrovství světa jezdců, dvě stáje se utkají o prvenství v klasifikaci značek: Citroën a Peugeot. Experti připomínají, že do hry o tituly může ještě výrazně promluvit nevyzpytatelné ostrovní počasí, které dokáže změnit trať v blátivé kluziště, stejně tak mohou zaúřadovat nečekaná zima a chlad, možný silný vítr apod.
Citroën se pečlivě připravoval na severozápadě Walesu (Mychynlleth), kde se testovaly hlavně pneumatiky (piloti Loeb a McRae). Sainz měl zdravotní problémy a sbíral síly na závěr WRC. Šance týmu z Versaille – Satory jsou značné, francouzský tisk hovoří vzletně o možnosti přepisování dějin Walesu díky novodobým francouzským mušketýrům.
Jak tyto prognózy přijímá ředitel týmu Citroën Sport Guy Fréquelin? „Neměli jsme důvod něco na zaběhnuté přípravě měnit. Ostatně tento styl práce v dlouhé a náročné sezóně přináší své ovoce. Hodně si slibuji od Colina McRae, vždyť se jede takříkajíc na jeho zahradě. Určitě v domácím prostředí odvede maximum, jak pro vylepšení své pozice v klasifikaci WRC, tak pro náš úspěch v Poháru konstruktérů. Má šanci se znovu stát „Velkým McRae“ a napravit si reputaci.“ A jak se dívá na vyrovnanost souboje o titul mezi jednotlivci a značkami? „Ještě zažijeme velké momenty, situace je komplikovaná, nicméně taktika je na oplátku jednoduchá – všichni naši piloti musí jet na maximum. Svému týmu důvěřuji. V naší první kompletní sezóně mistrovství se ukázalo, že jsme schopní porazit kohokoli ze soupeřů. Motivace pro Carlose a Sébastiena je obrovská. Čeká je těžká partie, ale jsou na ni připraveni.“
Colin McRae oznámil přerušení své kariéry s odkladem návratu na neurčito. Nicméně loučit se bude v domácím prostředí, jak se říká na své zahrádce. „Není to však moje oblíbená soutěž. Trať je tu těžká a záludná, útočit se musí na sto procent a až do konce. Všechno navíc komplikuje pravidelně počasí.“ Celkem 5 pilotů v historii dokázalo na britské rallye vyhrát třikrát. Colin McRae mezi ně patří také. Motivace tohoto pilota ovšem může mít více podob – vyhrát na domácí půdě, překonat rekord Hanu Mikkoly se 4 vítězstvími na RAC Rallye, nebo se probojovat do absolutního čela v počtu vítězství v mistrovství světa (26). Co z toho by McRae bral? „Určitě rekord v počtu prvenství. Jinak bych byl pořád ten, kdo vyhrál stejně jako Mikkola.“
Sébastien Loeb lituje nehody na Korsice. „Ta mě odsunula z prvního místa. Druhá pozice v Katalánsku mě zase vrátila zpět, i když náskok jsem mohl mít větší. Moje taktika je diktována možným úspěchem v šampionátu pilotů, pojedeme ale naplno i pro Pohár konstruktérů.“
Carlos Sainz byl prvním Jihoevropanem, který kdy britskou soutěž vyhrál. „V roce 1990 to bylo fantastické. Od té doby se ale mnoho změnilo. Díky tomu, že v Poháru konstruktérů jsou ve hře dva týmy a v jednotlivcích jsme hned 4 jezdci, to dělá ze závěru nádhernou soutěž.“
Rallye ve faktech:
Trasa Wales Rally GB měří 1574,52 km, má 18 rychlostních zkoušek v celkové délce 376,81 km.
- Tradiční „shakedown“ se jede dopoledne ve čtvrtek 6. listopadu ve Penllergaer Forest, což je necelé 3 km od Swansea Service Park de Felindre, asistenčního parku.
- První etapa je dlouhá 628,28 km, z nichž je 164,24 měřených. Startuje ve čtvrtek večer speciálním testem „Cardiff Super Special 1“. Ostrý start do první etapy je v pátek v 5.30 hod. ráno a etapa čítá 6 zkoušek.
- Druhá etapa se jede v sobotu se startem v 5 hod. a obnáší 582,62 km, 8 testů (138,71 km měřených).
- Třetí etapa je na pořadu v neděli 9. listopadu se startem v 5.20 ráno. Etapa měří 363,62 km (73,86 měřených km) a zahrnuje 3 rychlostní zkoušky.
Dosavadní bilance jezdců Citroën:
Colin McRae – 15 startů: 2002 (5.), 1997 (1.), 1995 (1.), 1994 (1.), 1993 (vypadl), 1992 (6.), 1990 (6.), v ostatních rocích vypadl.
Sébastien Loeb začínal v Saxo „Challenge“, v roce 2001 vyhrál Junior WRC (Saxo Super 1600/15. celkově). V roce 2002 na voze Xsara WRC vypadl ze 7. pozice v RZ číslo 16.
Carlos Sainz – 14 startů: 2002 (3.), 2000 (4.), 1997 (3.), 1995 (2.), 1992 (1.), 1991 (3.), 1990 (1.), 1989 (2.), 1988 (7.), 1987 (8.), v ostatních rocích vypadl .
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií