Začít můžeme spotřebou u které se nám při poslední nádrži zvedla hodnota na 5.99 litru. Ale vzhledem k typům silnic a provozu za jakých k tomu došlo a také rychlostem, kdy jsme na žádnou úsporu opravdu nejeli jde stále o velmi solidní údaj. A teď už si pojďme futuristicky pojatého Citroëna prohlédnout prostřednictvím fotografií.
![00](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/00-490x325.jpg)
Tohle auto si o trochu neobvyklé obrázky přímo říká. Jeho linie k tomu doslova vyzývají. A tak jsme neodolali ani my a máme tu fotografii, která by se hned mohla stát součástí upoutávky na nějaký film z budoucnosti.
![01](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/01-490x325.jpg)
Jeden klasičtější pohled, ve kterém je dobře vidět silueta vozu i linie tvořící design jeho přídě. Na pohled jsou linky velmi příjemné a téměř nikde nepůsobí agresivně nebo dokonce nepromyšleně. Design auta můžeme prakticky jen chválit.
![15](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/15-490x325.jpg)
Pohled ještě více zepředu, ze kterého si můžete udělat už skoro kompletní představu o tvarech celého vozidla. Všimněte si zajímavých prolisů krátké přední kapoty, přecházejících nenásilně do nárazníku. Kamera sledující dění před vozem je umístěna uprostřed mřížky pod registrační značkou.
![16](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/16-490x325.jpg)
Takhle uvidíte zvenku auto nejčastěji. A nastupovat do něj budete rádi. V šeru a tmě přijde vhod světlo umístěné do spodní části krytu zrcátka. Zároveň však tato fotografie ukazuje také jedno ze dvou slabších míst. Boční okénko, jeho soupky jsou přeci jen silné. A má ještě jednu vlastnost i když pouze za mlhy a při pomalé jízdě. Když se orosí, je to pro viditelnost opravdu problém. Kruhové objezdy s přechody pak budete nenávidět.
![34](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/34-490x325.jpg)
Boční zrcátka obsahují světla, která přisvítí okolí auta ppři vystupování a nastupování. V jejich krytech se ale skrývá také automatické sklopení skvělé při parkování v úzkých místech, kdy vám zrcátko lidově řečeno nikdo neurazí. Skla se navíc naklápí při zařazení zpátečky, takže v tu chvíli si doslova vidíte pod kola. V kombinaci s dalšími asistenty tak zaparkuje opravdu každý a téměř všude. Pokud auto nenecháte zaparkovat zcela automaticky, i to je pochopitelně v nabídce.
![37](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/37-490x325.jpg)
Zatím jen letmý pohled do interiéru vozu. Možnosti jeho uspořádání si zaslouží samostatnou kapitolu. Palubní deska je přehledná a když si zvyknete na informační panel uprostřed vozu, nelze jí nic vytknout. Volant obšitý kůží výborně padne do ruky. Podobně jako řadicí páka šestirychlostní převodovky. K charakteru vozu se ale přeci jen o trochu líp hodí automat.
![35](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/35-490x325.jpg)
Štítků s výstrahami a varováními je auto plné. Důležitější je ale kvalitní povrch a promyšlený tvar všeho s čím přijdou do styku ruce při používání auta. Potahové materiály i plasty jsou dobré a zcela jistě nelze říct, že působí lacině.
![33](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/33-490x325.jpg)
Pohled na velkoryse pojatou záď vozu zevnitř. Místo pro náklad je mimořádné a i když jde hlavně o nákladní prostor, nepůsobí tak. Auto poskytuje pocit útulného pohodlí v každém centimetru své délky.
![07](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/071-490x325.jpg)
Kufr je obrovský a perfektně skladný. Jen s minimem věcí, které mohou omezovat jeho využitelnost. A to jde o sestavení obsahující dvojici doplňkových sedaček složených na jeho dně. Perlička na okraj, dokonce i pasažéři na těchto sedačkách najdou v bocích auta držák na nápoj.
![08](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/08-490x325.jpg)
Zavřený kufr vypadá, pravda, o dost lépe. Zejména díky zajímavému tvaru koncových světel a v případě tohoto konkrétního vozu také elegantnímu laku, který posouvá celkový dojem z auta zase o kousek dál. Zejména pro ženy řidičky. Těm se auto mimochodem obvykle celkem dost líbí.
![38](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/38-490x325.jpg)
Senzory umístěné v zadním nárazníku se postarají o dostatečný kllid při couvání. Jejich záběr je hodně široký a měří poměrně přesně. V kombinaci s grafickým zobrazením v záběru z kamery promítaném na monitoru palubní desky je to návyková věc.
![14](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/14-490x325.jpg)
Do terénu se vydávat nebudeme a auto k tomu ani není určené. Kvalitní zakrytí podvozku ale i tak potěší. Ve chvíli, kdy uchrání důležitější součástky, stejně jako při tankování u pumpy. Podvozková aerodynamika zde dokáže ušetřit nejedno deci.
![31](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/31-490x325.jpg)
Pochvalu si určitě zaslouží sestava předních světlometů. Nejen za přisvicování do zatáček nebo přisvicování při parkování a podobně. Svou pochvalu si zaslouží hlavně za výkon při běžné jízdě. Automatické přepínání z potkávacích na dálková světla a zase zpátky je pak věcí na kterou si zvynete rychleji než byste čekali. O čistotu krycích skel se starají dvě dvojice trysek na každém z hlavních světel.
![17](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/17-490x325.jpg)
Originální disky přímo od výrobce určitě neudělají ostudu a jejic zajímavé tvarování loukotí působí vcelku elegantně. Obuty jsou samozřejmě zimní pneumatiky, takže se na uklouzaných cestách může počítač udržující stbilitu a trakci vyřádit dosyta. Na běžné zasněžené silnici jsou jeho zásahy minimální a výjimečné. Podvozek auta lze vůbec celkově hodnotit jako výborný.
![36](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/36-490x325.jpg)
Jeden z mnoha charakteristických prvků jsou hrby na střeše ukrývající panty zadních dveří. Neobvyklé řešení, ale při využitelnosti vnitřního prostoru se počítá doslova každý centimetr.
![32](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/2014/02/32-490x736.jpg)
Velká fotografie zde má svůj dobrý důvod. Přesně tato část je tím, co odlišuje C4 Grand Picasso od jeho běžného sourozence nejvíc. Záď vozu je prodlloužena o 16 cm a umožňuje výrazně lepší využití vnitřního prostoru. Rozdílů je ve skutečnosti mnohem víc. Na to se ale podíváme v samostatném článku během několika dnů.
Jaké tedy je? Zatím ve většině ohledů nad očekávání dobré. Zdá se, že papírová hodnocení a nadšení kolegů nelžou. A v neposlední řadě jde o vůz, který probouzí emoce. Ty lepší emoce.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií