V roce 1984 položil Chrysler Voyager základy segmentu velkoprostorových automobilů, kterých se v roce 2000 prodalo po celém světě na 400 tisíc, přičemž jen v Evropě se pro Voyager rozhodlo 40 tisíc zákazníků. Nový Chrysler Voyager, jenž se pro Evropu vyrábí v rakouském Grazu oslovuje zákazníky svým designem, ale také rozšířenou nabídkou pohonných jednotek včetně turbodieselu.
Vůz je k dispozici jak v kratší verzi (4803 mm), tak prodloužené (5094 mm) Grand Voyager při stejném rozvoru 2868 mm, a to buď s pohonem předních případně všech kol, kterým je vybaven model 3.3 V6. Na trh přichází s dvěma zážehovými motory a zcela novým, pro Evropu speciálně vyvinutým, přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s přímým vstřikem paliva common-rail. Ve srovnání s předchozí generací vzrostl jeho výkon o 12 procent při poklesu spotřeby o 10 procent. Výkonem i točivým momentem se řadí mezi nejvýkonnější ve své třídě.
Pohonné jednotky
Motor | zážehový 2.4 | zážehový 3.3 V6 | vznětový 2.5 CRD |
výkon (kW/k při ot./min) | 108/145/5200 | 128/168/5100 | 104/140/4000 |
toč. moment (N.m při ot./min) | 218/4000 | 278/4000 | 320/2000 |
rychlost (km/h) | 183 | 179 | 185 |
zrychlení 0 – 100 km/h (s) | 12,0 | 11,5 | 11,8 |
prům. spotřeba (l/100 km) | 10,1 | 12,7 | 7,7 |
Velkoprostorový automobil určený pro přepravu šesti až sedmi cestujících je dodáván ve třech stupních výbavy, od základní SE přes bohatší LX až po luxusní Limited. Vedle dnes již standardních prvků jako jsou airbagy čelní i boční, ABS, kotoučové brzdy, elektricky ovládaná okna nebo posilovač řízení se poprvé objevuje mj. elektrické dálkové ovládání pátých dveří v zádi i posuvných bočních nebo systém detekce pevných překážek, který ukončí otevírání či zavírání dveří při dotyku překážky. Variabilní interiér lze přestavovat podle potřeby, sedadla se mohou sklápět, posouvat a vyjímat.
Chrysler Voyager měl svoji evropskou premiéru na Motor show v Boloni v prosinci roku 2000 a této příležitosti využili australští manželé Taylorovi k absolvování jízdy s modelem 2.5 CRD po běžných silnicích z Grazu do Bruselu, evropské centrály Chrysler Jeep Europe. Za 24 hodin ujeli na jednu nádrž 1724 km při průměrné rychlosti 76 km/h a průměrné spotřebě 4,35 litru nafty. Se stejným automobilem vytvořila pak trojice jezdců Belloc, Duez a Amorim 22 rychlostních a vytrvalostních rekordů na okruhu v Nardó. Za 24 hodin ujeli 4303 km průměrnou rychlostí 179,29 km/h.
Cenové rozpětí Chrysleru Voyager začíná na 979 000 Kč za verzi SE a končí na 1 320 000 Kč za nejdražší provedení Limited, přičemž „čtyřkolky“ přijdou na 1 312 000 Kč (LX) , resp. 1 420 000 (Limited).
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií