– podepsali 9. července 2010 v Paříži smlouvu týkající se založení společného podniku se stejným 50 % podílem.
Slavnostního podpisu se zúčastnil i předseda stálého výboru čínského Národního lidového shromáždění Wu Bangguo, předseda francouzského Národního shromáždění Bernard Accoyer a náměstek ministra obchodu Čínské lidové republiky Gao Hucheng.
Společný podnik, do něhož oba průmyslové podniky, jeden čínský, druhý evropský, vloží své know-how, bude v Číně vyrábět a prodávat lehká užitková vozidla a osobní vozy. Na začátku se úsilí soustředí na zavedení řady DS značky Citroën v Číně a na uvedení nové specifické značky. Smlouva dále počítá s pozdějším prodejem vozů dalších značek obou partnerů, společností Peugeot a Changan.
Společný podnik bude mít sídlo v Šen-čenu v provincii Kuang-tung, jeho roční výrobní kapacita bude 200 000 vozů a motorů, zcela v souladu s nejvyššími ekologickými normami. V provozu budou dvě výrobní linky, jedna stávající, která projde modernizací, a druhá nová, kterou je nutné postavit. Každá linka bude určena pro jednu konkrétní modelovou řadu vozidel. V podniku bude fungovat i výzkumné a vývojové centrum.
Jmění společného podniku bude činit 4 miliardy RMB, o které se oba partneři podělí rovným dílem. Počáteční výše investic bude ve výši 8,4 miliard RMB. (Kurz 1 € = 9 RMB)
Projekt společného podniku musí ještě získat souhlas příslušných orgánů.
S uvedením prvního vozu na trh se počítá ve druhém pololetí roku 2012.
Představení skupiny Changan
China Changan Auto Group Co., Ltd (dále jen China Changan) je velmi významnou skupinou podniků, která vznikla následkem restrukturalizace automobilových společností China South Industries Group Corp (CSGC) a Aviation Industry Corporation of China (Avichina). Sídlo skupiny je v Pekingu, skupinu vlastní ze 77 % CSGC a z 23 % Avichina. China Changan v současnosti zahrnuje 21 podniků na výrobu automobilů, některé z nich v rámci společných podniků (Changan Ford Mazda, Changan Suzuki). Její výrobní kapacita je více než 22 milionů vozů, od osobních po lehká užitková vozidla. China Changan je čtvrtou největší čínskou automobilkou, v roce 2009 vyrobila téměř 1,87 milionu vozů. V prvním pololetí roku 2010 dosáhla její výroba a prodej téměř 1,27 milionu vozů a obsadila tak 3. místo na čínském trhu. V tomto roce China Changan plánuje vyrobit a prodat 2,2 milionu vozů.
PSA Peugeot Citroën
Skupina PSA Peugeot Citroën je s 3,188 miliony vozů prodanými v roce 2009 (1,856 milionů v 1. pololetí 2010) druhým největším evropským výrobcem automobilů a evropským lídrem na trhu s lehkými užitkovými vozy, kde si drží podíl na trhu ve výši 22,7 %. Skupina, která se opírá o dvě velké světově uznávané značky, Peugeot a Citroën, je obchodně a průmyslově přítomná ve 160 zemích světa. Zaměstnává 180 000 osob. PSA Peugeot Citroën již v Číně vyrábí a prodává auta prostřednictvím DPCA, což je její společný podnik se skupinou DFM. Dále se zde věnuje dovozu aut, v Šanghaji má výzkumné, vývojové a projektové centrum a v Číně působí i prostřednictvím svých dalších poboček, kterými jsou Faurecia (automobilové příslušenství), GEFCO (logistika), Banque PSA Finance a Peugeot Motocycles. PSA Peugeot Citroën zaměstnává v Číně přímo nebo prostřednictvím svých společných podniků více než 16 000 osob.
Čína se s více než 272 000 vozy prodanými v roce 2009 (+52 %) stala 2. největším trhem na světě skupiny PSA Peugeot Citroën. V 1. pololetí roku 2010 zde prodeje skupiny dosáhly 176 000 vozů (tzn. +49 %), to vše na trhu, který zaznamenal růst o 27 %.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií