Výsledky potvrdily skvělou formu Cruzů připravovaných týmem RML.
Alain Menu vybojoval v 1. závodě své čtvrté letošní vítězství, přičemž Huff skončil 2. a Muller 4. Ve 2. závodě skončili Yvan, Rob a Alain na 2., 3. a 4. místě, čímž potvrdili
Místní hrdina Toshi Arai skončil v obou závodech na 15. místě po solidním výkonu před zraky svých příznivců.
První závod
– začal chaotickým startem se dvěma různými hromadnými kolizemi, které však neměly vliv na jezdce týmu Chevrolet, ale vyžádaly si nasazení safety car. Po opakovaném startu se ujal vedení Muller, ale nedokázal se v 8. kole ubránit Alainovi Menu. Švýcarsky jezdec vedoucí pozici dokázal uhájit až do cíle, kde ho na 2. místě následoval Rob Huff. Muller postupně ztratil další dvě pozice a skončil 4.
Druhý závod
– odstartoval z pole position Darryl O’Young s Cruzem týmu Bamboo, ale v první zatáčce byl vytlačen a vedení se ujal Coronel. Holanďan odolal tlaku tří Cruzů; Muller, Huff a Menu tak skončili za ním po zajímavém souboji s Dahlgrenem.
Tyto výsledky znamenají, že odstup mezi Mullerem a Huffem v celkovém hodnocení se snížil na 13 bodů, přičemž třetí Menu má odstup 73 bodů. O napínavé souboje je tedy postaráno, protože ve WTCC následuje v Číně již za necelé dva týdny předposlední kolo sezóny!
Řekli
Alain Menu (1. / 4.):
„Víkend byl pro mne velmi dobrý a mám radost z výsledků. Před prvním závodem jsem se domluvil s Yvanem, že na startu na sebe nebudeme útočit a on se dostal do čela, přičemž já jsem byl možná až příliš opatrný. Potom, co trať opustil safety car, předjel jsem Yvana a dále jsem se už jen snažil šetřit pneumatiky a uhlídat Roba. V 2. závodě jsem dobře odstartoval, ale zablokovali mne v první zatáčce a potom se už mnoho dělat nedalo, protože na této trati je téměř nemožné předjíždět. Ale alespoň se mi povedlo udržet za sebou Dahlgrena. Stále jsem nevypadnul ze souboje o titul, ale je to čím dále těžší, vždyť Yvan a Rob dnes vybojovali mnoho bodů!“
Rob Huff (2. / 3.):
„Nebyl to špatný víkend, vždyť jsem snížil náskok Yvana o tři body, byť dnešní výsledky mnoho nezměnily. Víme, že do konce nás čeká ještě dlouhá a těžká cesta! Měl jsem štěstí, že v skrumáži po startu jsem nepoškodil auto, i když jsem měl intenzivní kontakt s Coronelem. Potom byly závody jednoduché a dokázal jsem skončit před Yvanem. 2. závod byl složitější, protože jsme v rámci první pětky jezdili velmi těsně za sebou a pneumatiky trpěly více, ale bylo ok, že jsem skončil hned za Yvanem.“
Yvan Muller (4. / 2.):
„Nebyl to špatný víkend, i když jsem na Roba ztratil tři body. Mohlo být i hůř! V 1. závodě jsem doplatil na nastavení mého auta, které se ukázalo příliš agresivní, ve snaze snížit opotřebení levé přední pneumatiky, která je na tomto okruhu nejvíc namáhaná. Nedokázal jsem se ubránit Alainovi a později jsem po malé chybě ztratil další dvě místa. Ve 2. závodě jsem nebyl schopný účinně zaútočit na Coronela na vedoucí pozici; čekal jsem proto za ním na příležitost, ale jeho chyba nepřišla…“
Toshi Arai (15. / 15.):
„Včera, po kvalifikaci, zrušily všechny moje časy, protože jsem se po návratu do depa nezastavil na technické kontrole. Upřímně řečeno, neviděl jsem červené světlo. Následně jsem musel startovat z posledního místa a po problémech na trati jsem nedokázal skončit lépe, než 15. Zopakoval jsem to také v 2. závodě. Ale byla to pro mne skvělá zkušenost, těším se z pokroku, který jsem v průběhu víkendu dosáhl, a velmi mě potěšila podpora, kterou jsem dostal od týmu a mých fanoušků.“
Eric Neve:
„Opět velmi dobrý víkend pro Chevrolet, ale nejvíc mě potěšila skvělá atmosféra v týmu a sportovní duch, který naši tři jezdci ukázali v průběhu víkendu. Bojují o titul mistra světa s plným nasazením, ale tím nejsportovnějším způsobem a v Suzuce mezi nimi nebyl ani nejmenší kontakt. Souboj je nyní – dvě kola před koncem – ještě těsnější a bude důležité, aby tento způsob boje vydržel až do konce. Stejně mě potěšil výkon místního borce Yukinori Taniguchiho na dalším Chevroletu, který skončil na výborném 6. místě v 1. závodě. Bylo výborné, že Toshi reprezentoval naši značku, která se v Japonsku rychle rozvíjí.“
SUZUKA – 1. závod
1. | A. Menu | Chevrolet Cruze | 25 kol za 25 min 50,919 s |
2. | R. Huff | Chevrolet Cruze | + 3,133 s |
3. | M. Nykjaer | SEAT SR León 1.6T | + 3,766 s |
4. | Y. Muller | Chevrolet Cruze | + 4,441 s |
5. | K. Poulsen | BMW 320 TC | + 4,851s |
15. | T. Arai | Chevrolet Cruze | +26,767 s |
SUZUKA – 2. závod
1. | T. Coronel | BMW 320 TC | 23 kol za 21 min 10,854 s |
2. | Y. Muller | Chevrolet Cruze | + 0,558 s |
3. | R. Huff | Chevrolet Cruze | + 0,840 s |
4. | A. Menu | Chevrolet Cruze | + 1,576 s |
5. | R. Dahlgren | Volvo C30 Drive | + 2,057 s |
15. | T. Arai | Chevrolet Cruze | +23,541 s |
Pořadí jezdců po 20 z 24 závodů
- 1. Y. Muller (Chevrolet), 363 bodů
- 2. R. Huff (Chevrolet), 350
- 3. A. Menu (Chevrolet), 290
- 4. T. Coronel (BMW), 183
- 5. G. Tarquini (SEAT), 159
- …
- 12. D. O’Young (Chevrolet), 43
- 14. C. Bueno (Chevrolet), 25
- … atd.
Pořadí výrobců po 20 z 24 závodů
1. | Chevrolet | 810 bodů |
2. | BMW | 485 |
3. | SEAT | 425 |
4. | Volvo | 138 |
Příští kolo: Race of China, Shanghai Tianma, 5.- 6. listopadu 2011.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií