Ryze sportovní model, plně odpovídající nárokům XXI. století, kombinuje vzrušující styling se stoprocentní funkčností a maximální výkonností.
V USA se prodej nových modelů Camaro rozběhne během prvního čtvrtletí roku 2009, o něco později zamíří Camaro i do Evropy. Informace o jeho dostupnosti na tuzemském trhu budou zveřejněny později.
Camaro se bude nabízet s jedním ze dvou motorů, přičemž oba pohánějí zadní kola: Základem je vidlicový šestiválec V6, ultimativně supersportovní verzi Camaro SS bude pohánět vidlicový osmiválec V8. Oba výkonné agregáty jsou standardně propojeny se 6-stupňovými převodovkami. Vysoké výkony a překvapivě nízkou spotřebu garantuje řada vyspělých technologií, mezi které patří mj. přímé vstřikování benzinu do válců s funkcí Active Fuel Management.
Camaro je zhmotněním filozofie globálního vývoje, tak, jak jej praktikuje koncern GM: Studie nového modelu vznikla v USA, konstrukční práce byly svěřeny automobilce GM Holden v Austrálii, jízdní zkoušky probíhaly na silnicích celého světa a vyrábět se nové Camaro bude v továrně GM v kanadském městě Oshawa.
Díky efektnímu designu, který zůstává věrný originálnímu konceptu, je nové Camaro sportovním modelem XXI. století, hrdě se hlásícím ke své slavné tradici. Dlouhá kapota motoru a krátké víko zavazadelníku propůjčují Chevroletu Camaro klasické proporce, splývavý profil čelního skla, kola umístěná až v rozích karoserie a muskulaturní tvary blatníků jsou moderními prvky, které podtrhují jeho pokrokovou konstrukci a dodávají vozu zdravě agresivní image.
Kapota s výrazným prolisem nebo zahloubení zadního čela patří jednoznačně k Chevroletu Camaro, stejně, jako široká „ramena“ zadního nárazníku. Tyto prvky patří k jednoznačným identifikátorům nového Camara. K modernímu image Chevroletu Camaro přispívají i velká 18“, 19“ a 20“ kola.
„Nové Camaro je prostě úplně nové,“ říká Ed Welburn, viceprezident GM odpovědný za globální design. „Hlásíme se k minulosti tohoto slavného jména, ale respektujeme, že moderní sportovní automobil musí být víc než jen oslavou klasického vozu. Tvary, vzhled a celkový dojem korespondují s ostatními novými Chevrolety.“
Rovnováha mezi tradicí a moderním designem a pozornost k detailům je typická i pro interiér Chevroletu Camaro. Dvojice hluboko zapuštěných čtvercových přístrojů s kruhovými ciferníky je pojítkem s klasickým Camarem, ale například vnitřní osvětlení využívá ryze moderní technologii LED diod. Standardem je textilní čalounění, k dispozici ale jsou i vyhřívaná kožená sedadla.
K charakteristickým rysům nového Chevroletu Camaro patří:
- Elegantní styling s moderními prvky
- Moderní motor 3.6 V6 (224 kW/300 k) s přímým vstřikováním a plynule nastavitelným časováním ventilů
- 6-stupňová manuální nebo automatická převodovka
- Model Camaro SS je poháněný motorem 6.2 V8 (315 kW/422 k), který je vybavený systémem Active Fuel Management a může být propojený jak s automatickou, tak i se 6-stupňovou manuální převodovkou
- Nezávislé zavěšení všech kol
- Zadní náprava s víceprvkovými závěsy kol
- Posilovač řízení s proměnnou účinností
- Kotoučové brzdy u všech kol
- 4-pístkové třmeny Brembo pro model Camaro SS
- Stabilizační a protiprokluzový systém StabiliTrak pro všechny modely
- Závodní a sportovní režim práce stabilizačního systému v modelech Camaro SS
Systém kontrolovaného rozjezdu „Launch control“ pro modely Camaro SS se 6-stupňovou manuální převodovkou
- Paleta 18“, 19“ a 20“ kol
- Detailně propracovaný interiér
- Sofistikované osvětlení interiéru světelnými trubicemi LED
- Šest airbagů ve standardní výbavě
Nové Camaro si přináší moderní technologie:
- Propojení mobilního telefonu přes Bluetooth
- Prémiový audiosystém Boston Acoustics
- Přípojka USB
- Zadní ultrazvukový parkovací asistent (bude uvedený později)
- Systém startování vozu na dálku
Uvedené technologie zvyšují komfort a praktické využití.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas