


Chevrolet oficiálně zveřejňuje kompletní ceník modelů Epica – cena začíná na 569 000 Kč za model Epica LS s dvoulitrovým šestiválcovým (!) motorem, v jehož výbavě nechybí např. litá kola 16“, tónovaná skla, nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, výškově nastavitelný volant, elektrické ovládání oken a zrcátek (zrcátka mají i el. vyhřívání), autorádio s CD MP3 přehrávačem a s ovládáním na volantu, klimatizace, ABS, čelní, boční a hlavové airbagy, kotevní body ISOFIX pro uchycení dětských sedaček a dálkově ovládané centrální zamykání.



Modely ve vyšším stupni výbavy LT přidávají např. litá kola 17“, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, palubní počítač, posilovač řízení s proměnným účinkem, zpětná zrcátka se systémem přiklápění ke karoserii, parkovací senzory, tempomat, autorádio s měničem CD disků, automatickou klimatizaci a protiprokluzový systém TC.
Při zohlednění bohaté standardní výbavy a nabízených hodnot elegantního sedanu je cena modelů Epica velmi konkurenceschopná.
Nový čtyřdveřový model Epica, který ztělesňuje dynamický a elegantní designérský jazyk, zahajuje novou stylistickou i konstrukční éru automobilky Chevrolet. Mezi její hlavní charakteristiky patří velkorysý vnitřní prostor, účinná protihluková izolace a bohatá standardní výbava, která zvyšuje cestovní komfort i bezpečnost.
Na originálně řešené přední části vozu zaujmou především osobitá světla s protaženými světlomety s čirou optikou, masivní příčné žebro se znakem společnosti Chevrolet na pochromované masce chladiče a mlhová světla, která jsou harmonicky začleněna do nárazníku ve formě bodových světel. Také z bočního pohledu působí nový sedan automobilky Chevrolet díky svému klínovitému profilu čistým a moderním dojmem. Přímo do výrazné boční linie umístili designeři pochromované „tahací“ kliky a velká venkovní zrcátka s vestavěnými směrovými světly. Zadní části dominuje velký nárazník a výrazná pochromovaná lišta, která opticky propojuje koncová světla.
Nový model Epica v porovnání se svým předchůdcem povyrostl. Jeho délka 4805 mm, šířka 1810 mm a výška 1450 mm v kombinaci s rozvorem dlouhým 2700 mm zaručují velkorysý prostor jak pro cestující, tak i pro zavazadla. Základní objem zavazadlového prostoru činí 480 l. Ještě více prostoru je možné získat sklopením opěradel zadních sedadel dělených v poměru 1/3:2/3 – potom je možné bez problému převážet i delší předměty, jako jsou například lyže. Víko zavazadelníku zajišťují plynové vzpěry.
Bezpečnost: Šest airbagů a systém ABS
Cestující v modelu Epica se mohou těšit na maximální cestovní komfort a nejvyšší míru ochrany a bezpečnosti. Moderní podvozek kombinuje přední závěsy McPherson a zadní víceprvkové zavěšení. Model Epica je vybaven čtyřmi kotoučovými brzdami (disky předních brzd jsou ventilované), standardem je čtyřkanálový protiblokovací systémem brzd ABS a elektronický dělič brzdných sil. Bezpečnostní výbava modelů Epica staví na velmi pevné karoserii, jejíchž 40 % dílů je vyrobeno z vysoce pevných ocelí. Nechybí samozřejmě ani čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, omezovače napětí v pásech a předpínače bezpečnostních pásů.
Pohodlí: Vyvážené řadové motory a protihluková izolace
Zájemci o nové modely Epica si mohou vybrat ze dvou zážehových šestiválců o objemech 2,0 a 2,5 l. Tyto dva příčně uložené kompaktní motory se vyznačují velmi klidným a vyváženým chodem. Na rozdíl od vidlicových motorů jsou u řadového šestiválcového motoru eliminovány setrvačné síly i momenty, které by způsobovaly nežádoucí vibrace. Stejně tak byla provedena řada důmyslných opatření v souvislosti s protihlukovou izolací karoserie, díky čemuž patří Epica k nejtišším zástupcem své třídy.
Zážehové šestiválce disponují výkony 105 kW/144 k a 115 kW/156 k. Díky těmto výkonům dokáže Chevrolet Epica zrychlit z 0 na 100 km/h za 11,8 s, resp. za 10,1 s a jeho maximální rychlost přesahuje 200 km/h. Motor o objemu 2,0 l je standardně propojen s manuální pětistupňovou převodovkou. Nejvyšší řada je vybavena pětistupňovou automatickou převodovkou, která je na přání i pro menší motor. Kombinovaná spotřeba motoru o objemu 2,0 l je 8,2 l/100 km (v případě verze s automatickou převodovkou 8,9 l/100 km). Model poháněný větším motorem o objemu 2,5 l má kombinovanou spotřebu 9,3 l/100 km.
Ještě do konce tohoto roku rozšíří Chevrolet svou nabídku motorů o přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l s přímým vstřikováním „common-rail“ o výkonu 110 kW/150 k. Maximální točivý moment tohoto agregátu bude dosahovat hodnoty 310 Nm při 2000 ot/min. Tento agregát bude k dispozici s filtrem pevných částic DPF.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií