Citroen C4 Picasso postupně prochází obdobím, které má strávit v naší redakci. Začínáme si na něj zvykat a objevujeme jeho klady i první nedostatky. Pomalu si také dokážeme představit jakou službu tento automobil poskytne v různých situacích a komu je vlastně určen. Jak tedy funguje prostorný Citroen v běžném životě?
Vzhled
Zde sice nejde o klasickou užitnou vlastnost, ale přiznejme si, že chceme jezdit automobily, které se nám líbí. Což nemusí nutně znamenat, že se takový automobil musí líbit každému. To by ostatně byla nuda. Jak se líbí Citroen Grand C4 Picasso? Vzhledem k opravdu neobvyklému stylování přední části a celkově velkému množství futuristických linek a prvků v designu působí tento vůz na reklamních fotografiích vždy velmi moderně a možná i trochu přísně. Při živém setkání je to skoro přesně naopak. Vyvolává spíš dojem nadčasovosti a pokud budete chtít, najdete v jeho liniích dokonce i prvky retro stylu. Stejná jsou i hodnocení lid,, kterých se na neobvyklý vzhled zeptáte. Nápadně často se ale v hodnocení objevuje jedno slovo – sympatický. A to je příjemné. Auto ani přes určitou mohutnost nepůsobí agresivně ani rušivě. Ať už se s ním vydáte kamkoli, jen málokdy bude působit nepatřičně.
Řízení a jízdní vlastnosti
Při hodnocení vzhledu zaznělo, že nepůsobí rušivě. O řízení lze říci to samé a dodat, že tak trochu proti očekávání je podvozek výborný. Určitě zde nebudete ani v prvních dnech trpět mořskou nemocí, jak se to u některých aut s vysokou stavbou stává. A už během několika hodin získáte jistotu a začnete projíždět celkem ostře i prudší zatáčky bez špatného pocitu blížící se ztráty kontaktu s vozovkou. I přes vysokou stavbu toho podvozek snese hodně a jeho vztah ke změnám směru jízdy je výrazně neutrální. Což je správný pocit, protože i když jsme jeho manévrovací schopnosti zkoušeli na letištní asfaltové ploše, snese mnohem víc, než co mu dokážete přivodit v běžném provozu.
Spotřeba
Zatím jsme projezdili jen několik nádrží a měření je ovlivňováno také několika dalšími faktory. Zimní starty, sníh a led na silnicích, časté kolony. I tak se zatím spotřeba pohybuje kolem 5,8 litru na 100 kilometrů, což je vzhledem k velikosti auta a motoru 2.0 HDI velmi solidní. Velkou pomocí je zde také šestirychlostní převodovka a systém automatického vypínání motoru při zastavení. Ne vždy je zde zásah elektroniky opravdu úsporou, ale číst myšlenky zatím auta neumí. Celkem často se tak stává, že dojde k zastavení motoru na tak krátkou dobu, že k úspoře prostě dojít nemůže. Celkově to ale nějakou deci paliva ušetří. Velmi příjemné je také rychlé prohřátí motoru, kdy spotřeba začíná dosahovat obvyklých hodnot již po několika málo kilometrech a nikoli po deseti a více, jak tomu občas bývá i u malých benzínových motorů.
Tohle auto není obyčejná konfekce
Určitě to není jen náš dojem. Pokud do tohoto auta usednete po předchozím ježdění třeba automobily Německých značek, pocítíte takový zvláštní pocit, který vám na každém kilometru říká že zážitkem z jízdy není jen rychlost. Ta je samozřejmá pokud o ni stojíte. Ale začnete si víc všímat také okolí a vůbec se vaše ježdění zásadně změní. Změní se totiž v cestování. Nejde jen o přesun z bodu A do B. Nejde jen o kličkování v koloně a otravování ostatních. Jde o jízdu, která je zážitkem a na kterou se budete těšit stejně jako na kávu v oblíbené kavárně.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií