Česká pojišťovna-Octavia cup 2010 Most – neděle – 1. závod

Václav Brejla pokračuje ve vítězné sérii

Pětidílný seriál Česká pojišťovna-Octavia cup 2010 pokračoval v neděli dopoledne na mosteckém okruhu úvodním závodem třetího podniku.

Česká pojišťovna-Octavia cup 2010 Most – neděle – 1. závod

Třetí letošní vítězství v řadě vybojoval Václav Brejla v barvách Vekra racing týmu. V dramatické bitvě vedoucí tříčlenné skupinky přišel v poslední zatáčce o vítězství Slovák Patrik Nemec (Automedia), který vyjel mimo trať, přesto skončil druhý. Třetí místo obsadil Jiří Navrátil (Vekra racing).

Po dvou deštivých dnech přivítalo jezdce v neděli ráno sluníčko. Suchá trať znamenala přenastavení aut, ale zase lepší než boj v gejzírech vody. Z pole position startoval Tomáš Pekař, který byl na vodě k neporažení, ale na stupních vítězů nechyběl ani při posledním podniku, který se jel na sluníčkem rozpáleném Slovakia ringu. Společně s ním stál v první řadě vedoucí jezdec poháru Jirka Navrátil. Ani jeho profesorské jízdě nedělala voda žádné problémy. Ve druhé řadě se představili další z horkých favoritů – Patrik Nemec a Václav Brejla. Poslední čtrnáctá pozice patřila Radkovi Barešovi, který povzbuzený třináctým místem na mezinárodních závodech rogalistů v Itálii, dorazil do Mostu včas.

Pole position Pekařovi nesvědčila

První start z pole position v Octavia cupu se na Tomášovi Pekařovi přece jen projevil. Trochu pozapomněl na sklon mostecké tratě a auto se mu dalo do pohybu ještě před zhasnutím světel. Zabrzdil, ale to už světla naopak svítila a soupeři kolem něho se drali dopředu a hledali nejvhodnější stopu do retardéru. Tomáš se v tomhle kritickém místě dostal do kolize s Milanem Vaňkátem a skončil mimo trať, kde mu ještě zhasl motor. „Myslel jsem, že mám nějaký technický problém, tak jsem otevřel kapotu, něco tam „pošteloval“ a vrátil se do závodu. Bohužel se ztrátou dvou kol“, řekl Tomáš, který tak závod dokončil osamoceně na dvanáctém místě. Ještě hůř dopadl Radek Bareš, který odstoupil krátce po startu na prasklou poloosu. „To jsem si opravdu po patnácti stech kilometrech jízdy nezasloužil“, poznamenal smutně Radek.

Brejla opět vyučoval

Dramatický úvod tak zvládl nejlépe Jirka Navrátil, který se okamžitě ujal vedení před Patrikem Nemcem a Václavem Brejlou. Tato trojice získala rychle dostatečný náskok a bylo jasné, že se o pořadí na stupních vítězů rozhodně mezi nimi. Jirka držel první místo čtyři kola, ale Patrika měl stále v těsném závěsu. V pátém okruhu šel Patrik na brzdy do vedení a vytvořil si menší náskok. V jedenáctém kole se Brejla dostal před Navrátila a okamžitě se dostal do kontaktu s Němcem. V posledních dvou kolech zkušený matador nenechal Patrika v klidu. V poslední zatáčce před cílem mu jeho snaha vyšla. Patrikovy pneumatiky už měly dost, vůz sjel mimo trať a Václav Brejla měl cestu ke třetímu prvenství v řadě volnou. „Bylo to o štěstí, ale podobně jsem tady v poháru před dvěma lety porazil Michala Vorbu. V úvodu kluci jeli pěkně, bez chyb, a tak jsem se snažil šetřit pneumatiky i vůz. V závěru to byla samozřejmě výhoda. Poslední kola jsem jezdil rychleji než Patrik a tlačil se na něho. Nakonec to neustál. Byl to pěkný závod“, poznamenal Václav Brejla. Nespokojený s druhým místem nebyl ani Patrik Nemec. „V závěru už mě neudržely pneumatiky, ale stejně jsem se svým výkonem spokojený. Na startu to vypadalo trochu divoce, protože Tomáš Pekař zůstal stát a já ho objel. Jezdil jsem za Jirkou, ale byl jsem dravější. Václav měl výborný závěr“, doplnil Patrik Nemec. Jirka Navrátil se musel spokojit se třetím místem. „Start mi sice vyšel, ale pak jsem soupeřům nestačil. Nechci se vymlouvat na špatné nastavení, i když auto bylo trochu nedotáčivé, ale ve vyrovnaném souboji sehrála možná roli i změna počasí. Dva dny jsme jezdili na vodě a ta je mojí silnou stránkou, protože umím jet s potřebným citem. Na suchu jsem asi nebyl dostatečně agresivní“, dodal Jirka Navrátil.

Ivoševič měl skvělý start

Za vedoucím triem jezdil osamocený Tiki Ivoševič. Úvod měl skvělý. Z desáté pozice na startu se probojoval v retardéru až za čtvrtého Tomáše Kučeru a ještě v prvním kole ho předjel. Ke stupňům vítězů měl už daleko, ale čtvrtou pozici s velkým náskokem udržel. „Ale stálo mě to strašně moc sil, i když prakticky rozhodl úvodní průjezd retardérem. Všichni se tlačili doprava, ale já to vzal vlevo a najednou jsem jel za Tomášem Kučerou, kterého jsem vybrzdil a zkusil se dotáhnout na vedoucí závodníky, ale ti měli příliš velký náskok“, řekl Tiki Ivoševič. O páté místo se svedla strhující bitva. Nejprve si to dlouho rozdávali Tomáš Kučera s Ivanem Trejbalem. Pak se ně dotáhli Dan Skalický, Daniel Milde, Polák Maciej Rybarczyk a Miloslav Kárný. Skalický, který měl dost starostí na startu a pak mu ještě zhasl motor se propadl ve druhém kole na jedenácté místo, ale pak předvedl další parádní stíhací jízdu. V jedenáctém kole předjel Tomáše Kučeru a pátá příčka byla jeho. „Start byl hrozný. Nechtěně jsem zařadil dvojku a chyběla mi rychlost. Pak mi ještě zhasl motor. Prostě šílený začátek“, řekl Dan Skalický. Tomáš Kučera dojel šestý a získal první letošní pohárové body. „Jsem samozřejmě spokojený. Byl to obrovský boj, ale body jsem nakonec ubránil“. Sedmý skončil Rybarczyk, který vyžil toho, že v posledním kole skončil Miloslav Kárný po útoku mimo trať, a dostal se i před Ivana Trejbala, který měl závod rozjetý hodně dobře a dlouho držel pátou pozici. „Bohužel jsem si nedokázal vytvořit potřebný náskok na Tomáše Kučeru. Neustále jsme spolu bojovali a další soupeři se na nás ve druhé polovině závodu dotáhli. Osmé místo je ale na druhý závod slibné, startuji z pole position“, řekl Ivan Trejbal. První desítku uzavírali devátý Milan Vaňkát a desátý Daniel Milde. „V úvodu jsem dostal ránu od Tomáše Pekaře a pak jsem dostal průjezd boxy po souboji s Kárným. Myslím, že to bylo hodně přísné, protože u „Matadoru“ jsem útočil na Kárného, ten mě neviděl a zavřel mi to. Pak už jsem to jen dojel na body“, dodal Milan Vaňkát.

Herec David Suchařípa nebyl nakonec klasifikován, protože neměl potřebný počet kol. V úvodu ale potvrdil, že umí jet hlavou a být i dostatečně tvrdý. Startoval sice ze třináctého místa, ale takticky nikam nepospíchal a při strkanici v retardéru se dostal až na deváté místo. „Poslechl jsem rady svým zkušenějších týmových kolegů, Jirky Navrátila a Václava Brejly, a vydělal na tom čtyři místa. Jenže jsem pak vyjel mimo trať, měl jsem tam vytočenou čtyřku, tak jsem musel letět kolem 140 km/h a dostal se bokem až na svodidla. Autu se nic nestalo a já pokračoval dál. A přišla školácká chyba. Spletl jsem si vlajky. Na trati vlajka signalizovala olej na trať a já jsem si myslel, že musím do boxu, protože mi teče olej z motoru. Vrátil jsem se do závodu, ale s velkou ztrátou“, řekl David, kterému chybělo jedno kolo, aby byl klasifikován.

Výsledky Most 1.závod:

  • 1.Václav Brejla (Vekra racing) 32:36,320
  • 2.Patrik Nemec (Automedia) -0,346
  • 3.Jiří Navrátil (Vekra racing) -2,912
  • 4.Tiki Ivoševič (HR, Vekra racing) -32,404
  • 5.Daniel Skalický (Duck racing) -41,672
  • 6.Tomáš Kučera (Vekra racing) -49,420
  • 7.Maciej Rybarczyk (Pl, MR team) -50,674
  • 8.Ivan Trejbal (Vekra racing) -51,474
  • 9.Milan Vaňkát (Automedia) -1:10,318
  • 10.Daniel Milde (Vekra racing) -1:15,294
  • 11.Miloslav Kárný (Bohumil Pfeifer) – 1 kolo
  • 12.Tomáš Pekař (Geus Racing) -2 kola

Neklasifikován:

David Suchařípa (Vekra racing) – 3 kola

Goodwill Media

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vloni v Česku přibylo 6640 nových osobních bateriových elektromobilů

Vloni v Česku přibylo 6640 nových...

V České republice byl v roce 2023 zaregistrován historicky nejvyšší počet nových bateriových elektrických vozidel. Podle kategorií se jednalo o 6640 osobních vozidel, 353 lehkých užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizované modely Scala a Kamiq přicházejí na český trh ve verzi First Edition

Modernizované modely Scala a Kamiq...

Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě. České zastoupení automobilky pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

XVII. ročník Lak Racing Rallye Plzeň přinesl dramatický a divácky zajímavý souboj o celkové vítězství od první až do poslední rychlostní zkoušky. Jedním z jeho protagonistů byla posádka...