Dosavadním nejlepším umístěním v celkové klasifikaci skončil 29. ročník TipCars Pražského Rallysprintu pro soutěžní tým ACCR Racing21. Jeho posádka Vojtěch Štajf a Radim Kotlář, premiérově startující s vozem ŠKODA Fabia RS Rally2, obsadila celkově druhé místo a dominovala mezi speciály kategorie Rally2.
Uplynulá sobota nabídla velkému počtu fanoušků motorsportu důstojné rozloučení s letošní sezónou v automobilových soutěžích. Letošní 29. ročník TipCars Pražského Rallysprintu charakterizovalo sice zimní, ale slunečné počasí a vytvořilo tak skvělou kulisu k dramatickým soubojům téměř šesti desítek posádek se soutěžními vozy, a to jak soudobými, tak i historickými. V brzkých ranních hodinách se celé startovní pole přesunulo na dvě rychlostní zkoušky vedoucí od cementárny v Radotíně k Řeporyjím. Zbylé tři měřené úseky poté už hostil tradiční okruh okolo sportovních stadiónů v Praze na Strahově. Odměnou všem příznivcům rally byl již neměřený závěrečný epilog s množstvím smyků a jezdeckých kreací.
Vojtěch Štajf využil tento závěrečný volný podnik na pražském Strahově k premiérovému startu s vozem ŠKODA Fabia RS Rally2, který měl zapůjčený z týmu zkušeného jezdce Petra Nešetřila. Stejně jako vloni usedl na sedadlo navigátora Radim Kotlář a byl to jeho již čtvrtý start se Štajfem na Pražském Rallysprintu. I když měl pražský jezdec se zapůjčeným speciálem za sebou pouhých několik testovacích kilometrů, sobotního rána se na kluzké trati okolo Radotínského potoka nezalekl a s Kotlářem se po dvou rychlostních zkouškách průběžně zařadili v početné konkurenci mezi trojici absolutně nejrychlejších posádek. Bez zásadních chyb si posádka týmu ACCR Racing 21 počínala i na zbylých třech měřených úsecích na Strahově a skvělým druhý místem v poslední RZ5 se nakonec posunuli na celkové stříbro. Těšit navíc mohla Štajfa s Kotlářem i pozice nejrychlejší posádky s vozem kategorie Rally2.
„Letošní Pražský Rallysprint nám s Radimem udělal velkou radost. Pro nás oba to byl nejlepší výsledek, který jsme tady v Praze zatím dosáhli. Já jsem letos, vzhledem k náročnému programu s historiky, startoval jen třikrát se soudobým vozem kategorie Rally2. Po zlaté Plzni a již tradičně bronzové Příbrami s Frantou Rajnohou jsme tady na Strahově s Radimem doplnili sbírku kovů o cenné stříbro. Moc jsem si přál zakončit sezónu pěkným svezením s nejmodernější dostupnou technikou, a to se mi díky kamarádské nabídce Petra Nešetřila splnilo,“ řekl v cíli letošního Pražského Rallysprintu Vojtěch Štajf a dodal: „Oba nás dlouhodobě spojuje nadšení pro značku Porsche, a nakonec v létě přišla výborná myšlenka představit v Praze jak jeho dosavadní Porsche 997 GT3, tak i novinku jeho týmu v podobě Fabie RS Rally2. Její nejnovější specifikace se mi řídila moc hezky, ale například na jiné převody oproti starší Fabii R5 jsem si zvykal postupně. V závěru soutěže jsem se ale už dostával tomuhle autu ´pod kůži´. Byla to příjemná zkušenost, za kterou Petrovi moc děkuji!“
TipCars Pražský Rallysprint je každoročně nejen bilancí uplynulé sezóny, ale i místem pro plány na další rok. „I dnešní moc pěkný výsledek v Praze mě vlastně nutí k zamyšlení, jak seskládat příští sezónu. Současnou Toyotu Celica jsme nabídli k prodeji, neboť pravidla FIA umožňují od roku 2026 historické vozy s homologací do roku 2000 a my bychom této změny rádi využili postavením mladšího auta. Současně mě ale stále lákají starty se soudobým autem, třeba v jednodenních soutěžích. Takže pro příští rok budeme nakonec z několika variant hledat ten nejlepší kompromis,“ prozradil Vojtěch Štajf.
Druhá posádka týmu ACCR Racing21 Jan Bejvl a Zdeněk Václavíček změnila ještě před startem letošního TipCars Pražského Rallysprintu svůj historický soutěžní vůz. Sázka na v minulosti úspěšný Opel Kadett C GT/E se této posádce vyplatila a průběžným zrychlením na trati s vylepšením své pozice obsadila nakonec v cíli celkové čtvrté místo v klasifikaci historických vozů.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů