Devadesát let uplynulo od chvíle, kdy Ettore Bugatti postavil v alsaském Molsheimu svůj první automobil. Nyní otevírá nově založená společnost Bugatti Automobiles S.A.S. Volkswagen novou epochu, která mýtus velké minulosti přenáší do současnosti a adaptuje na budoucnost. Prvním produktem bude Bugatti EB 16/4 Veyron, v pořadí už čtvrtá „bugatka“ z koncernu VW.
Tradice úspěšných závodních vozů se zrcadlí hned v jeho názvu, jenž mu opět propůjčilo jméno velkého jezdce, tentokrát posledního továrního jezdce Pierre Veyrona, který legendární značku ověnčil četnými úspěchy korunovanými vítězstvím v Le Mans 1939, kdy jel na voze Bugatti T57 Tank.
Délka 4380 mm a šířka 1994 mm dodávají studii na kompaktnosti, dlouhý rozvor 2650 mm a nápadně široký rozchod kol (vpředu 1712 mm, vzadu 1640 mm) společně s krátkými převisy a výrazným zaoblením pak ještě podtrhují sílu tohoto krasavce, jenž je vysoký pouhých 1206 mm. Tradičním stylistickým prvkem zůstává typická chromovaná maska chladiče integrovaná do karosérie. Koncern VW dodal kromě pohonu všech kol také prostorový hliníkový rám a tzv. sofistikované víceprvkové zavěšení kol. Karbonová karosérie umožňuje jednak nízkou hmotnost, jednak příznivé aerodynamické vlastnosti.
Dvoumístné kupé měl původně pohánět zážehový vidlicový osmiválec 6.3 (408 kW/555 k), jehož tří řady válců jsou uspořádány do W. Další variantou byl šestnáctiválec 8.0 (463 kW/630 k), ovšem nakonec padla volba na pohonnou jednotku, která s přímým vstřikem paliva a přeplňovaná čtyřmi turbodmychadly má výkon zvýšený na 736 kW (1000 k). Mezi 2200 až 5500 otáčkami za minutu vyvíjí točivý moment hodnotu 1250 N.m. Takovou sílu nenabízí žádný jiný sériový automobil světa a každému monopostu „ef-jedna“ by zaručila dosažení vynikajících časů na závodní trati.
S tímto vozem, jehož zrychlení i největší rychlost výrobce zatím tají, chce VW konkurovat tak významným značkám tohoto segmentu, jakými jsou Porsche a Mercedes Benz. Oba špičkové modely těchto značek Bugatti překovává nejen počtem válců a, ale i cenou. Zatímco desetiválec Porsche Carrera GT za 700 tisíc DM jede 330 km/h a stejně rychlý je i osmiválec Mercedes Benz CLK za 650 tisíc DM, Bugatti by podle odhadů mělo svištět ke 400 km/h za předpokládanou cenu kolem jednoho miliónu marek.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas