- Ekologická technologie ENLITEN umožňuje extrémně nízký valivý odpor, a prodlužuje tak dojezd na jedno nabití akumulátorů modelu ID.3
- Spotřebu elektrické energie minimalizuje také nižší hmotnost pneumatik s technologií ENLITEN, při jejichž výrobě se spotřebuje o 2 kg méně surovin
- Technologie ENLITEN maximalizuje výkony na mokru, prodlužuje životnost a zlepšuje ovladatelnost vozu ID.3, čímž zvyšuje potěšení z jízdy
Bridgestone dlouhodobě spolupracuje se společností Volkswagen, která zařadí průkopnickou technologii lehkých pneumatik Bridgestone do výbavy nového elektromobilu ID.3. Ekologická technologie ENLITEN propůjčuje pneumatikám extrémně nízký valivý odpor a snižuje spotřebu materiálu při jejich výrobě. Bridgestone poprvé využívá technologii ENLITEN u pneumatik Turanza Eco, vyvinutých specificky pro model ID.3.
Ekologické vozidlo s ekologickou technologií pneumatik
Dlouho očekávaný model ID.3 nabídne jako první elektromobil, uváděný na trh pod značkou Volkswagen, výhody elektromobility ještě většímu počtu běžných řidičů. Volkswagen hledal v průběhu vývoje modelu ID.3 pneumatiku, která by nabízela vysokou úroveň provozních vlastností na mokru i suchu, dobré brzdné výkony, dlouhou životnost a především extrémně nízký valivý odpor. Valivý odpor totiž může mít obrovský vliv na spotřebu elektrické energie, a tím i na dojezd elektromobilu ID.3, tedy vzdálenost, kterou je vůz schopen překonat na jedno nabití akumulátorů.
Bridgestone vyšel vstříc všem uvedeným požadavkům speciálně vyvinutou pneumatikou Turanza s technologií ENLITEN. Nová technologie pro inovativní lehké pneumatiky Bridgestone stanovuje nová měřítka z hlediska snižování spotřeby surovin při výrobě a minimalizace valivého odporu, což přináší značné výhody v oblasti ochrany životního prostředí. Tyto pneumatiky jsou proto ideální pro automobily zaměřené především na trvalou udržitelnost.
Pneumatiky s technologií ENLITEN mají až o 30 procent nižší valivý odpor než standardní prémiová letní pneumatika.[1] U vozidel, poháněných spalovacími motory, to přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2, zatímco u elektromobilů je výhodou výrazné prodloužení dojezdu – řidiči vozů ID.3 si tak mohou užívat po každém nabíjení maximální dojezd. Pneumatiky s technologií ENLITEN přispívají k provozní hospodárnosti také snížením hmotnosti až o 20 procent oproti ekvivalentním standardním prémiovým letním pneumatikám.[2] Při výrobě každé pneumatiky se navíc spotřebuje až o 2 kg méně surovin, což je dalším významným přínosem pro ochranu životního prostředí z hlediska šetrného využívání přírodních zdrojů a ekologické likvidace produktu na konci jeho životnosti.
Technologie ENLITEN k tomu přidává ještě vynikající provozní vlastnosti. Synergie jedinečných materiálů a nového procesu míchání směsi zvyšuje odolnost pneumatiky vůči opotřebení, aniž by to bylo na úkor přilnavosti. V kombinaci se speciální konstrukcí dutin a prostorovým uspořádáním dezénu jsou maximalizovány výkony na mokru při zachování co nejdelší životnosti. Technologie ENLITEN díky tomu zlepšuje ovladatelnost vozidla a přispívá k většímu potěšení z jízdy. A v případě modelu ID.3 navíc splňuje veškeré požadavky značky Volkswagen na provozní vlastnosti.
Projekt využil plody mnohaleté spolupráce
Dlouholeté partnerství společností Bridgestone a Volkswagen přineslo již řadu pozoruhodných úspěchů, mezi něž patří loňské překonání rekordního času na závodním okruhu Nürburgring v kategorii elektromobilů. Díky těmto zkušenostem mohly být pneumatiky rychle vyvinuty tak, aby splňovaly veškeré požadavky značky Volkswagen.
Bridgestone použil v prvních fázích vývoje svou průkopnickou technologii „virtuálního vývoje pneumatik“, která umožnila digitálně určit optimální rozměry pneumatik pro model ID.3. Virtuální vývoj pneumatik kromě zkrácení vývoje nabízí také významné ekologické výhody, protože pneumatiky se nemusejí během vývoje a testování fyzicky vyrábět a podrobovat zkušebnímu provozu na silnicích.
Pneumatiky Turanza Eco s technologií ENLITEN jsou dodávány v několika verzích pro kola modelu Volkswagen ID.3 s průměrem ráfku 18, 19 nebo 20 palců. Devatenáctipalcové a 20“ pneumatiky jsou navíc vybaveny technologií Bridgestone B-Seal, která zajistí dočasné uchování vzduchu v pneumatice v případě proražení jejího dezénu, aby mohl řidič bezpečně pokračovat v jízdě.
Karsten Schebsdat, vedoucí vývoje podvozků pro automobily Volkswagen, k tomu řekl: „ID.3 je naším nejvýznamnějším novým vozem od premiéry Golfu. Bylo nám jasné, že pneumatiky musí být dokonalé, pokud mají řidiči využívat veškeré výhody tohoto vozidla v oblastech provozních vlastností a ochrany životního prostředí. Proto jsme jako dodavatele pro ID.3 vybrali společnost Bridgestone a její technologii ENLITEN. Významné snížení valivého odporu technologií ENLITEN má obrovský vliv na efektivní využívání energie uložené v akumulátorech modelu ID.3, což je velmi důležité, zejména v současné situaci, kdy se velmi diskutuje o dojezdu elektromobilů. Technologie ENLITEN může významně přispět ke změně vnímání elektromobility z hlediska její praktické využitelnosti. Je to bezesporu průkopnická technologie.“
Mark Tejedor, viceprezident společnosti Bridgestone EMIA, odpovědný za prvovýbavu, k tomu dodal: „Nedávné projekty v rámci rodiny elektromobilů ID. prokázaly mimořádný potenciál elektromobility. ID.3 je skutečně elektromobilem, který je koncipován pro všechny. Ve společnosti Bridgestone jsme velmi hrdí, že se přínosy technologie ENLITEN v oblastech provozních vlastností a ochrany životního prostředí dostávají poprvé na silnice prostřednictvím nového elektromobilu Volkswagen ID.3. Jako dodavatel budeme i nadále poskytovat našim klíčovým partnerům z řad výrobců automobilů na míru střižená řešení, a přispívat tak k budoucnosti mobility, a ve spolupráci s nimi vytvářet nové hodnoty pro společnost. Této charakteristice přesně odpovídá i naše práce, kterou v této oblasti odvádíme po boku společnosti Volkswagen.“
[1] Porovnání prémiových letních pneumatik Bridgestone shodného rozměru (225/40 R 18 XL 92Y) s technologií ENLITEN a bez ní na základě interních dat společnosti Bridgestone.
[2] Porovnání prémiových letních pneumatik Bridgestone shodného rozměru (225/40 R 18 XL 92Y) s technologií ENLITEN a bez ní na základě interních dat společnosti Bridgestone.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií