Bramborový souboj do posledních metrů

O uplynulém víkendu startovala posádka týmu Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha s vozem ŠKODA FABIA R5 v rámci 15. Lak Racing Rallye Plzeň. Úspěšný souboj o čtvrté místo v celkovém pořadí byl zároveň výrazným sportovním oživením celé soutěže.      

Jednodenní soutěž započítávaná do letošní Autoklub Rallysprint série byla z organizačních důvodů neplánovaně zkrácena z osmi rychlostních zkoušek na sedm. Stejně jako v předešlé soutěži byl průběh Rallye Plzeň poznamenán proměnlivým počasím s dešťovými přeháňkami. I proto nebyla nouze o zajímavé souboje předních českých posádek v rally.

Vojtěch Štajf, navigován Františkem Rajnohou, usedl po dvou letech opět za volant soutěžního vozu Fabia R5, který mu zapůjčil tým Duck Racing Petra Kačírka. V dopoledních rychlostních zkouškách soutěže si tak pražský jezdec postupně zvykal na částečně odlišné ovládání vozu od tradičního VW Polo GTI R5. Dosahované časy v úvodních měřených úsecích na hranici pětice nejrychlejších tak byly maximem, a to i vzhledem k použití střední směsi pneumatik na sucho, které bohužel nebyly ideální volbou.

V odpolední části soutěže, která měla na programu čtyři rychlostní zkoušky, zvolil Vojtěch Štajf naopak zřejmě tu nejvhodnější kombinaci pneumatik, přesně odpovídající proměnlivému počasí na vybraných rychlostních zkouškách. Z této výhody dokázal Štajf profitovat ve velmi těsném souboji s Romanem Odložilíkem o čtvrté místo v absolutním pořadí, který trval až do samotného konce soutěže. Závěrečný útok se třetím nejrychlejším časem v poslední rychlostní zkoušce přinesl nakonec posádce Štajf – Rajnoha v cíli vytouženou bramborovou pozici s náskokem 1,6 sekundy na soupeře a také zisk dalších cenných bodů do letošního hodnocení Poháru 2+.

„Tuhle soutěž jsme si s Františkem hodně užili a máme radost z dosaženého výsledku. Já jsem začal trochu zvolna, protože jsem neznal povahu zdejších tratí, a navíc zapůjčená Fabia R5 se ovládá trochu jinak než Polo. Na první část soutěže jsem vybral pneumatiky s měkčí směsí, které se zejména v závěru erzet dost přehřívaly, a to nás stálo v první polovině závodu několik sekund,“ hodnotil úvod soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Naopak odpoledne jsem se výběrem přesně trefil, s Františkem jsme pak dvakrát během sekce přezouvali a vhodně kombinovali na jednotlivé zkoušky čtyři přechodné pneumatiky Pirelli RA7+A se dvěma koly do mokra typu RWB, které jsme vezli v rezervě. A protože Roman Odložilík zvolil odlišnou strategii, hodně jsem z této volby profitoval. Poslední rychlostní zkoušku jsme museli opravdu zabrat, protože jsme za naším soupeřem zaostávali průběžně o pouhou jednu desetinu sekundy. Konečný úspěch mě těší o to víc, že Roman tady startoval s Fabii Rally2 evo, tedy nejnovější specifikací mladoboleslavského soutěžního speciálu a na některých místech měřených úseků byl výkonnostní rozdíl mezi oběma verzemi vozu Fabia R5 poměrně znatelný. Takže z Plzně odjíždíme opravdu spokojeni.“

Ziskem 15 bodů za celkově čtvrté místo na Lak Racing Rallye Plzeň se Vojtěch Štajf posunul v hodnocení Poháru 2+ z osmého místa na páté a od třetího místa ho nyní dělí pouhý jeden bod.

Dalším podnikem v letošním pestrém programu týmu Racing21 je start na maďarské soutěži 54. Mecsek Rally, která je součástí FIA European Historic Rally Championship. Soutěž se koná ve dnech 24. – 26. června 2021 a v historickém soutěžním voze Opel Kadett C GT/E bude Vojtěcha Štajfa navigovat Vladimír Zelinka.

 

 

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost ŠKODA AUTO v závodě ve Vrchlabí využívá chytrého manipulačního robota

Společnost ŠKODA AUTO v závodě ve...

Robot odebírá a ukládá na pozici kované hřídele převodovek, které jsou určené k dalšímu zpracování Rozvinuté algoritmy vyhodnocují záběry 3D kamer a na jejich základě řídí pohyby...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA FABIA: Světová premiéra ve fotografiích

ŠKODA FABIA: Světová premiéra ve...

Fanoušci značky ŠKODA z celého světa sledovali digitální světovou premiéru čtvrté generace modelu FABIA Virtuální pavilon zůstává otevřený, vozidla si zde lze prohlížet v 360° zobrazení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO je hlavním partnerem prestižní akademické soutěže o nejlepší diplomovou práci IT SPY

ŠKODA AUTO je hlavním partnerem...

Hlavním partnerem soutěže IT SPY, která každoročně vybírá nejlepší IT diplomové práce z českých a slovenských univerzit, se stala společnost ŠKODA AUTO. Partnerství navazuje na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de France, získal křišťálovou trofej, kterou navrhl ŠKODA Design

Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de...

Slovinec Tadej Pogačar se poprvé ve své kariéře stal vítězem Tour de France Poháry pro vítěze vznikly ve spolupráci designéra ŠKODA AUTO Petera Olaha a české firmy Lasvit Nový elektromobil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA ENYAQ iV jako Red Car na Tour de France na fotografiích

ŠKODA ENYAQ iV jako Red Car na Tour de...

První SUV značky s bateriovým elektrickým pohonem slouží jako velitelská centrála pro ředitele Tour de France Christiana Prudhomma při třech etapách letošní Tour de France ENYAQ iV byl na svou...