Bourali jste? Peníze na opravu můžete mít hned!

Ťukanec, jakých se denně na našich silnicích odehrávají stovky, odnesl tmavozelený Ford Escort pomačkaným nárazníkem, škrábanci na blatníku a rozbitým levým reflektorem.

V prvním okamžiku by aktéři nehody raději nad svou nepozorností mávli rukou – hlavně, že se nic vážného nestalo. Jenže při vyčíslování škody vychází najevo, že náklady na opravu půjdou do desetitisíců korun. Naštěstí majitel auta je pro tyto případy pojištěn.

S POČÍTAČEM TO JDE RYCHLEJI


Bourali jste? Peníze na opravu můžete mít hned!

„Ford Escort, obsah 1,6, model CLX, rok výroby 1998, pětidveřová karoserie, tónovaná skla, vnější zrcátka elektricky vyhřívaná, lišty 65 mm, lakování – dvouvrstvá metalíza…, “ tužka likvidátora České pojišťovny Jaroslava Maška tancuje v kolonkách speciálního sešitu, který je součástí expertního kalkulačního systému Audapad sloužícího k výpočtu odhadu škod na zahraničních osobních vozidlech. „Přesně popsat výbavu auta je důležité k určení konečné ceny za opravu, a tím pádem pro vyplacení pojistného plnění. Systém pak může přesně zakalkulovat cenu jednotlivých náhradních dílů, které se mění či opravují,“ vysvětluje při ukázce nového způsobu likvidace škod na motorových vozidlech, který od října zavedla Česká pojišťovna, Jaroslav Mašek.

Výměna předního nárazníku a levého reflektoru, oprava poškozeného blatníku, částečná oprava držáku reflektoru … Nejen náhradní díly, ale i všechny pracovní úkony jsou uloženy do počítače s programem Audapad. Údaje o cenách náhradních dílů a normohodinách pro jednotlivé opravy do něho dodávají přímo výrobci nebo autorizovaní dovozci jednotlivých značek vozů, takže odhad nákladů na opravu je maximálně objektivní a pro klienta snadno srozumitelný. Na obdobném principu pracuje v České pojišťovně expertní kalkulační systém AVN pro vozy Škoda.


S posledním zmáčknutím klávesy se majitel bouraného vozu dozví náklady na celkovou opravu automobilu v autorizovaném servisu, jakým je například Autodružstvo Škoda Podbabská v Praze 6, kde ukázková likvidace škody probíhala. Výsledek tak trochu bere dech – 28 505,88 koruny.


„Kvůli opravě reflektoru se musí demontovat chladiče, včetně chladiče klimatizace, filtr, pojistková skříňka, ostřikovač na čelní skla, “ vypočítává likvidátor, „a také lakování se neobejde bez demontáží pravého reflektoru.“


Právě díky zavedení expertních kalkulačních systémů AVN a Audapad v celé síti agentur a pracovišť likvidace České pojišťovny je nyní možné výpočet odhadu pojistného plnění udělat během dvaceti minut. Dříve tento proces trval podstatně déle, protože likvidátoři museli ceny náhradní dílů manuálně vyhledávat v mnoha obsáhlých katalozích.


Česká pojišťovna je jediná, která výpočet opravy pomocí expertních kalkulačních systémů na domácím trhu motoristům nabízí. Systém AVN v minulých letech vyvíjela sama, systém Audapad, který běžně využívají největší pojišťovny v celé západní Evropě, nakoupila od renomované zahraniční firmy.

PENÍZE NA RUKU


Pokud si nabourané auto necháte opravit ve smluvním servisu České pojišťovny, nechává vás celý výše popsaný proces chladným. Jednoduše oznámíte pojišťovně, že jste se stali účastníkem dopravní nehody a ta vše potřebné zařídí. Jenže téměř každé druhé poškozené vozidlo je staršího data výroby, a pro jeho majitele může být výhodnější dostat od pojišťovny peníze na opravu na ruku.


Česká pojišťovna proto začala nabízet novou, na domácím trhu ojedinělou službu – Rychlou výplatu peněz za škodu na motorových vozidlech. Pokud nahlásíte drobnější pojistnou událost z havarijního pojištění nebo povinného ručení, můžete obdržet peníze do 24 hodin od registrace škody a nemusíte přitom předkládat účty za opravu ani jinak prokazovat cenu opravy.


„Očekáváme, že tato možnost bude zajímavá především pro majitele starších aut, kteří přijíždějí s poškozeným vozem přímo do České pojišťovny a často si dokážou opravit vozidlo sami,“ říká náměstek výkonného ředitele ČP Milan Houžvic.


Cenu opravy Česká pojišťovna stanovuje opět pomocí expertních výpočetních systémů Audapad a AVN. Klient se pak může rozhodnout, že přijme Rychlou výplatu v hotovosti, nebo si nechá proplatit náklady na opravu na základě předloženého vyúčtování. Zvolí-li si Rychlou výplatu, dostane peníze okamžitě ještě před opravou – v ideálním případě do jedné hodiny – v hotovosti nebo na bankovní účet a může s nimi naložit podle svého uvážení. „U jednoduchých škod neprobíhá ze strany České pojišťovny žádné dodatečné ověřování nákladů na opravu, které by proces výplaty zpomalovalo,“ dodává Houžvic. Pokud klient Rychlou výplatu přijme a tato částka nebude na opravu postačovat, doplatí ČP rozdíl na základě předložených účtů až do stanoveného limitu. Klient také může kdykoli požádat experty ČP o projednání rozsahu opravy přímo s autoopravnou i po přijetí Rychlé výplaty.


Rychlá výplata přichází podle statistik ČP v úvahu bezmála u poloviny vyřizovaných pojistných událostí. Loni přitom ČP vyřídila přes 150 tisíc škod z povinného ručení a více než šedesát tisíc škod z havarijního pojištění. (mk)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...