Mladé rodiny budou pro Orlando primární cílovou skupinou; bezpečnost bude proto jedním z hlavních požadavků perspektivního majitele, prioritou jak pro řidiče, tak pro posádku.
Bezpečnost se v novém voze projevuje mnohými způsoby: prostřednictvím jednotlivých aktivních a pasivních prvků, ale také materiálů a postupů použitých při konstrukci vozu.
Chevrolet zašel pozoruhodně daleko v zabezpečení toho, aby Orlando splnilo všechna kritéria a stalo se jedním z nejbezpečnějších kompaktních MPV na trhu.
Začněme skeletem karoserie Orlanda, jehož struktura integrovaného rámu (body frame integral; BFI), kdy horní část karoserie a rám podvozku jsou konstruované jako jeden celek, zabezpečuje vysokou úroveň tuhosti. Tato torzní tuhost nevyvolává spokojený úsměv na tváři řidiče jen pro skvělou ovladatelnost; horní část skeletu karoserie Orlanda je také výjimečně tuhá; více než 70% struktury karoserie je vyrobeno z vysoce pevnostní oceli.
Kabina Orlanda je zesílená ze všech stran, včetně A a B sloupků, příčníků vyztužujících střechu a podél prahových sekcí. Posádka tak sedí uvnitř bezpečnostní klícky zkonstruované tak, aby minimalizovala narušení v případě nárazu zepředu, z boku nebo zezadu. Přední a zadní deformační zóny jsou zkonstruované tak, aby absorbovaly a rozptýlily energii a tím minimalizovaly vliv na kabinu.
Ve všech klíčových oblastech konstrukce vozu je použita vysoce pevnostní ocel a hliník. Protože nejzranitelnější částí každého vozu je jeho předek, je Orlando vybaveno pevnými, ale lehkými crash boxy na příčníku předního nárazníku, který je umístěný před klecí karoserie; vysoce pevnostní ocelí použitou na podélné nosníky a přední pomocný rám. Tyto sekce absorbují energii a distribuují ji rovnoměrně do podélných nosníků včetně dvojitého v podlaze vozu, čímž odvádí energii pryč od prostoru pro posádku.
Struktura a uchycení motoru, který je uložený uvnitř předního pomocného rámu, má také vysokou schopnost absorpce energie, přičemž snížení následků nárazu pomáhá strukturální pěna. Zvláštní pozornost byla věnovaná boční struktuře karoserie, proto je obzvlášť pevná sekce B-sloupku a místa spojení spodní prahové sekce s příčníkem sedadel v podlaze jsou navržena tak, aby odváděla zátěž bezpečně podél rámu karoserie.
V zadní části vozu je použit další posílený pomocný rám, který ochraňuje palivovou nádrž a její uchycení před proražením v případě nárazu zezadu. Samotná nádrž je schopna odolat menším stlačením bez proražení.
Upokojivá úroveň bezpečnosti v kabině
Dlouhý seznam prvků základní výbavy Orlanda obsahuje mnoho prvků pasivní bezpečnosti uvnitř vozu.
Všechny vozy jsou vybaveny šesti airbagy – dvěma čelními, bočními a hlavovými. Boční airbagy jsou uchyceny na venkovních bocích sedadel řidiče a spolujezdce a poskytují ochranu pánve a hrudníku v případě bočního nárazu.
Systém hlavových airbagů je připevněný nad A a C-sloupky; má při plném nafouknutí objem 28 litrů a po aktivaci poskytuje ochranu posádce v první a druhé řadě sedadel. Na minimalizaci zranění airbagy se uskutečnilo mnoho měření, včetně způsobu jejich skládání a optimálního nafouknutí. V případě použití dětské sedačky je airbag spolujezdce vypínatelný.
Všechny bezpečnostní pásy v Orlandu jsou vybaveny předpínači a omezovači zádržné síly. Výškové nastavení přináší více pohodlí a zabezpečuje správnou polohu pásu na těle. Všech sedm sedadel Orlanda je vybaveno hlavovými opěrkami pro prevenci zranění šíje v případě záklonu.
Systém uvolnění pedálů (Pedal Release System) je další vyspělý prvek, který chrání řidičova chodidla a spodní část nohou v případě čelního nárazu tím, že uvolní pedály z jejich uchycení.
Kotevní úchyty ISOFIX umožňují bezpečnější použití dětských sedaček. Dvě ocelová ukotvení mezi opěradlem a sedákem zadního sedadla, spolu s horním úponem na zadní straně sedadla umožňují velmi bezpečnou instalaci dětské sedačky.
Jednou z nejnáročnějších úloh pro záchranáře při dopravních nehodách je pomoc posádce za zamčenými dveřmi vozu. To nehrozí posádce Orlanda. Orlando je totiž vybaveno nárazovými senzory, jejichž technologie zabezpečí automatické odemčení dveří v případě detekce nárazu.
K těmto prvkům umístěným uvnitř kabiny je třeba přičíst mnoho nejnovějších technologií, které Orlando využívá pro aktivní bezpečnost – pracují pod povrchem karoserie jako součást podvozku vozu a významně přispívají k úrovni bezpečnosti vozu.
Protiblokovací systém (ABS), ovládání trakce (TCS), elektronický rozdělovač brzdné síly (EBD), hydraulický brzdový asistent (HBA) a elektronické stabilizační systém (ESC) jsou ve standardní výbavě všech vozů a společně pracují tak, aby poskytly podvozku Orlanda velké rezervy v oblasti bezpečnosti.
Detailní popis těchto bezpečnostních systémů najdete v kapitole Jízdní vlastnosti a ovladatelnost.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií