Benzínový přeplňovaný motor PureTech skupiny PSA: Motor roku 2018

Porota jubilejního 20. ročníku ankety International Engine of the Year Awards dnes ve Stuttgartu udělila již čtvrtý rok v řadě titul Mezinárodní motor roku 2017 v kategorii 1,0–1,4 l tříválcovému benzínovému přeplňovanému motoru PureTech 110 k S&S a 130 k S&S.

Skupina PSA podala v souvislosti se svými tříválcovými benzínovými motory již 210 patentů. Nová generace motoru PureTech nabízí lepší výkon, nižší spotřebu paliva a vyšší účinnost.

Tato nová generace umožňuje:

  • snížení spotřeby průměrně o 4 % oproti předchozí generaci;
  • zlepšení doby odezvy motoru díky optimalizovanému turbokompresoru (o 20 % rychlejší nárůst točivého momentu od 1500 ot/min);
  • snížení emisí pevných částic o 75 % díky filtru pevných částic (GDF – Gasoline Particulate Filter) splňujícímu o 3 roky dřív koeficient shody 1,5, který stanovilo nařízení EU na rok 2020;
  • zlepšení kompaktnosti motoru v rámci přizpůsobení na novou platformu CMP určenou pro městské vozy, nejběžnější hatchbacky a kompaktní SUV.

Tato nová generace motorů, která se poprvé objevila v roce 2017 u vozu nový Peugeot 308, se nyní postupně rozšiřuje ve zhruba stovce aplikací na další vozy skupiny PSA ve více než 70 zemích. Motory splňují normy Euro 6d-temp a čínskou normu China 6b.

Tříválcový motor PureTech se v současné době vyrábí ve Francii (továrny Française de Mécanique v Douvrinu (departement Pas-de-Calais) a v Trémery (departement Moselle) a v Číně (Siang-jang). Vedle zdvojnásobení výrobní kapacity francouzských továren, k níž dochází v tomto roce, se motor PureTech začne v roce 2019 vyrábět v Tychy v Polsku a v roce 2020 v Szentgotthárdu v Maďarsku.

Alain Raposo, ředitel pro hnací ústrojí a podvozky skupiny PSA, při této příležitosti uvedl: „Jsme hrdí na to, že jsme získali toto prestižní ocenění již čtvrtý rok po sobě, jako důkaz schopností našich vývojových týmů. Tímto motorem je dnes vybavena většina našich vozidel a u našich zákazníků je velmi úspěšný. Cena je mezinárodním uznáním konkurenceschopnosti a efektivity našich benzinových motorů, především našeho tříválcového motoru PureTech.“

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...