Vůz již nyní nabízí zastoupení Bentley Praha pobočky Porsche Praha-Smíchov.
Sériový model Bentley Continental GT Speed
– je vybaven dvakrát přeplňovaným šestilitrovým motorem Bentley W12 s výkonem 625 k a osmistupňovou samočinnou převodovkou, dosahuje max. rychlost 330 km/h. U modelu GT W12 došlo ke snížení emisí CO2 a paliva až o 12%. Model s pohonem všech kol se představí na právě probíhajícím mezinárodním autosalonu v Moskvě.
Kultovní 48ventilový 6.0 motor vlajkové lodi značky Bentley dosahuje výkon 625 k při 6000 ot./min a jeho točivý moment 800 N.m. je dostupný v rozmezí 2000–5000 ot./min. Oproti standardnímu Continentalu GT se jedná o nárůst o 50 koní a 100 N.m. Díky nové osmistupňové, „na krátko“ poskládané automatické převodovce a unikátnímu softwaru motoru dokáže Continental GT Speed vystartovat z 0 na 100km/h za 4,2 sekundy. Rychlosti 160km/h dosáhne během pouhých 9s.
Motor je vybaven nejmodernější řídicí jednotkou ME17. Nový systém přináší vylepšenou kontrolu turbodmychadel, mimořádné vylepšení průběhu točivého momentu a zlepšení ovladatelnosti vozu. Přepracovaný režim Sport poskytuje ostřejší reakce na plyn pro nenucené zrychlení ve všech rychlostech.
U Bentley Speed jdou výkony ruku v ruce s vylepšeným podvozkem se zesílenými pružinami, stabilizátory a silentbloky. Svůj podíl má také snížená světlá výška, přenastavené elektronicky ovládané tlumení a systémy řízení. Pohon všech kol je nastavený v poměru 60:40 ve prospěch zadní nápravy.
Decentní designové prvky odlišující GT Speed od zbytku modelové řady.
Zahrnují 21palcová desetipaprsková kola, tmavou výplň masky chladiče, níže položené otvory pro nasávání vzduchu v nárazníku a koncovky výfuku s vnitřními drážkami. Ručně zpracované interiéry modelů Speed jsou exkluzivně vybaveny prvky Mulliner Driving Specification a zahrnují prošívanou a perforovanou kůži a lesklé kovové detaily s širokou nabídkou jejich opracování. Exkluzivně pro Speed je v nabídce zatmavený hliník, stejně jako karbon. Výsledkem je charakteristické, moderní a sportovně luxusní kupé.
Pohonné jednotky W12 modelů Continental GT a Continental GTC s výkonem 575 k
– těží z vylepšení, kterými prošel silnější GT Speed. K nové řídicí jednotce motoru a osmistupňové převodovce se u všech modelů přidal systém rekuperace energie. Ve výsledku to přináší úsporu 12% ve spotřebě paliva a emisí CO2 napříč celou modelovou řadou Continental GT, u verze kabriolet GTC pak o 10%.
Dvanáctiválcový motor je poprvé spojen s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF.
Převodovka byla navržena tak, aby si dokázala poradit s extrémní porcí točivého momentu motoru W12, a zkracuje časy pro zrychlení tím, že drží motor v ideálních otáčkách. Tato špičková převodovka disponuje technologií „Block Shifting“, umožňující bleskové přeřazení z osmého převodového stupně na čtyřku pro okamžitou reakci a ohromující zrychlení.
Výfukový systém nového GT Speed
– technicky vychází z Continentalu Supersports, držitele rychlostního rekordu v jízdě na ledě. Nový výfuk vyluzuje pod plným plynem sportovnější a intenzivnější baryton, a to aniž by musel obětovat uvolněný, kultivovaný a tichý tón při klidné jízdě.
Motor W12 poprvé disponuje rekuperací
přinášející snížení emisí CO2 o 1,6%. Rekuperace je technologie vyžadující precizní kontrolu elektrických systémů vozu a alternátoru, který vyrábí elektrickou energii flexibilně. Výkon alternátoru se během malého zatížení motoru zvýší, například při brzdění, a přebytečná energie se uloží do akumulátoru. Jakmile je motor pod zátěží, výkon alternátoru se sníží, tím zvýší účinnost motoru a akumulátor zásobuje elektrickou síť z uložené energie.
Zlepšení v hospodárnosti dokládají hodnoty kombinované spotřeby.
Continental GT a GT Speed nyní spotřebují 14,5 l/100 km a emise CO2 dosahují předběžně naměřené neoficiální hodnoty 338 g/km. To jsou mimořádné hodnoty pro dvanáctiválcové GT. Kabriolet GTC má kombinovaný cyklus 14,9 l/100 km a emise CO2 347 g/km.
Zmiňovaná vylepšení se podepsala také na výkonnostních parametrech základních modelů GT a GTC. Standardní GT s výkonem 575 koní nyní potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h pouze 4,5 sekundy a rychlost 160 km/h zdolá během 9,8 s. Výkony modelu Continental GTC jsou rovněž úžasné z 0 na 100 km/h za 4,7 s a 0–160 km/h během 10,3 s.
PODVOZEK
GT Speed – snížené a upravené odpružení pro větší mrštnost, lepší komfort a kultivovanost
Nový Continental GT Speed má výrazně upravený podvozek pro sportovní a zábavnou jízdu, která odpovídá impozantnímu motoru. Lichoběžníková přední náprava s rameny z hliníkové slitiny a zadní víceprvková náprava zůstaly zachovány, nyní však mají přepracované vzduchové odpružení pro ještě lepší mrštnost a menší náklony karoserie.
Automatický systém neustále monitoruje světlou výšku a úroveň tlumení, a to podle podmínek na silnici. Inženýři zodpovědní za podvozek také použili pevnější silentbloky pro ostřejší a komunikativnější řízení a namontovali zesílené stabilizátory pro optimálnější vyvážení podvozku. Systémy ovládající řízení a odpružení jsou nově kalibrovány.
Sofistikovaná kontrola stability, optimalizovaná pro řidičské zážitky
Elektronická kontrola stability (ESC) byla optimalizována tak, aby si perfektně rozuměla s novým managementem motoru ME17. Kontrola stability i nadále disponuje dynamickým režimem, který dovoluje větší prokluz kol a po zásahu systému rychleji vrací točivý moment zpět do hry. Tyto systémy přinášejí nadšenému řidiči větší prostor k poznání plného potenciálu nového nastavení podvozku a vyššího výkonu. Cit v řízení a zpětná vazba byly také vylepšeny, zatímco pečlivé úpravy systému aktivních tlumičů CDC (Continuous Damping Control) znamenají minimální degradaci jízdního komfortu, a to navzdory zesíleným komponentům zavěšení.
Vznikající brzdová soustava řady Continental
Nový Continental GT Speed je stejně jako ostatní modely Continental standardně vybaven dutými ocelovými kotouči o průměru 405 mm vpředu a 335 mm vzadu s osmipístkovými třmeny pro mimořádnou brzdnou sílu. Výkon brzdné soustavy může být ještě zvýšen na přání dodávanými karbonovými brzdami s rozměry 420 mm vpředu a 356 mm vzadu. Nevadnoucí brzdy ušetří oproti standardním brzdám dvacet kilogramů a za normálních podmínek mají stejnou životnost jako vůz, životnost destiček se zdvojnásobí. ABS, elektronická distribuce brzdného účinku a detekce aquaplaningu jsou dodávány jako standard.
Pohon všech kol ¬– výkonný vůz za každého počasí
Nová osmistupňová převodovka posílá ve všech modelech Continental točivý moment na všechna kola v poměru 60:40, přičemž upřednostňuje zadní nápravu. Toto rozdělení bylo poprvé představeno na modelu Supersports. Nadšenému řidiči umožňuje ovládat vůz pomocí plynového pedálu. Vyšší točivý moment na zadní nápravě účinně eliminuje nedotáčivost při průjezdech ostrými zatáčkami a přesouvá točivý moment mezi nápravami pro optimální přilnavost. Pohon všech kol poskytuje sebejistou trakci na všech površích a za všech podmínek.
DESIGN KAROSERIE
Mistrovské tvary s typickými znaky verze Speed
Kultovní Continental GT se pyšní tvary, které vyjadřují stejný výkon a eleganci, vzrušení a odolnost, jako jeho výjimečná pohonná jednotka. Klasická DNA Bentley je evidentní na svůdných křivkách, které se táhnou po celé délce vozu až k zádi, jež působí, jako by byla z jednoho kusu materiálu.
Pokročilá technologie formování používá vysokých teplot a stlačeného vzduchu k tvarování blatníků do nádherně zaoblených křivek z hliníkového plechu známého z leteckého průmyslu. Plynulé linky a křivky, inspirované originálním modelem R-Type Continental, vytvářejí vysoce osobité efekty a přinášejí do rodiny Continental pocit skutečně unikátní výroby.
U GT Speed jsou tyto elegantní tvary obohaceny o velké množství specifických prvků. Nový design kol s deseti dvojitými paprsky a rozměrem 9,5J x 21 je pro GT Speed unikátní. Jsou vyvedena v lesklém a tmavém odstínu a obuta pneumatikami 275/35 ZR 21. Maska chladiče s tmavou povrchovou úpravou a výplně nárazníku zvýrazňují nasávací otvory, které jsou poctou vítězným vozům Bentley na Le Mans ve 20. letech minulého století. Modelu GT Speed dodávají agresivnější a sportovnější vzezření.
Na zádi vozu se nacházejí nové, drážkované koncovky výfuku, které jsou pro GT Speed exkluzivní a jsou doplněny chromovými rámečky zadních světel. Ty byly představeny také pro Continental GT a GTC. Nově jsou na všechny šestilitrové Continentaly montována pod muskulaturní linku na předních blatnících loga W12. Pod kapotou GT Speed se nachází unikátně zbarvené sací potrubí dvakrát přeplňovaného dvanáctiválce, v interiéru našly místo plakety GT Speed.
Paket Mulliner v lesklém karbonu
Všechny dvoudveřové modely Continental mohou být vybaveny také okouzlujícím paketem Mulliner. Je k mání jako příplatková výbava přímo od výrobce a balíček sestává z řady stylových doplňků z leštěného karbonu, který zvýrazňuje kultovní tvar vozu. V nabídce jsou kryty zpětných zrcátek, povrch zadního spoileru či krytky matic unikátních matných kol. Stejně tak i výplň nasávacích otvorů v předním nárazníku, přední lízátko nárazníku, nástavce bočních prahů a zadní difuzor.
V nabídce najdeme sedmnáct základních barev pro všechny modely Continental, nicméně vybírat lze z nabídky téměř sta dalších, a to včetně metalických či perleťových barev. Specialisté také mohou namíchat v podstatě jakýkoliv odstín podle přání zákazníka.
DESIGN INTERIÉRU
GT Speed – osobitý, ručně vyráběný, moderní a sportovně luxusní interiér
I přes sportovní nádech si model GT Speed zachovává ruční výrobu interiéru za použití jen těch nejkvalitnějších přírodních materiálů. Měkké a poddajné kůže, leštěné dýhy a kovy jsou kombinovány s pečlivým řemeslným umem, za který si Bentley vysloužilo světového uznání.
Nový GT Speed je standardně naspecifikován luxusním, avšak stále sportovním paketem Mulliner Driving Specification, který zahrnuje diamantovým vzorem prošívanou kůži na všech čtyřech sedadlech, výplních dveří a panelech v zadní části vozu. Stropnice je zhotovena z hrubé kůže, na přání mohou opěrky hlav na sedačkách nést vyšitý emblém Bentley.
Sportovní rukojeť páky voliče převodovky má gravírovaný povrch, řidič ovládá vrtané kovové pedály. Unikátní Bentley víčko nádrže patří do standardní výbavy, stejně jako dřevěné dýhy Dark Stained Burr Walnut nebo Piano Black.
Zářivé a geometricky přesné překrývající se kruhy leštěného hliníku mají nepopiratelné kouzlo a pojí se se závodními úspěchy značky Bentley. Přístrojová deska „Staré jedničky“, modelu Speed Six, který dvakrát zvítězil na závodech v Le Mans, je vyrobena ze stejného materiálu. Bentley nabízí dvě varianty pro přístrojovou desku a středovou konzolu – jednu v leštěném světlém hliníku a druhou, jež je unikátní pro GT Speed, z tmavého hliníku. Tento odstín perfektně doplňuje chromový výplet masky chladiče a otvory v nárazníku.
Jako alternativu, odrážející současnější sportovní úspěchy značky Bentley v Le Mans, lze využít karbon jako dekor pro přístrojovou desku, strop a středovou konzolu. Tento povrch je speciálně vyvinut tak, aby snížil nechtěné odrazy od slunce. K dispozici je sedmnáct různých barev kůže a stejně jako tomu je v případně ostatních členů rodiny Continental, interiér GT Speed lze naspecifikovat ve dvoubarevném provedení, včetně jedné kombinace, která byla vyhrazena pouze pro osmiválcové GT. V nabídce je také kontrastní stehování všech částí, včetně volantu.
VYSPĚLÉ KOMUNIKAČNÍ A INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE
Novinkou ve vylepšeném komunikačním, zábavním a informačním systému s 8palcovým dotykovým displejem a pamětí 30 GB je doplnění navigačního systému o osobní body zájmu.
To umožňuje řidiči zadávat do systému vlastní zájmové body, jako například oblíbenou restauraci. Pomocí dotykového displeje ovládáte audiosoustavu, telefon, nastavení vozu a podvozku a také navigaci, která používá pro přístup k datům pevný disk i přehrávač DVD.
Audiosoustava s osmi reproduktory a nejmodernější technologií Balanced Mode Radiator je nabízena jako standard. Jedinečně kompaktní reproduktory poskytují výjimečnou čistotu zvuku napříč celým zvukovým spektrem a široký frekvenční rozptyl. V nabídce je také audiosystém Naim, vyvinutý speciálně pro Bentley, a to pro všechny nabízené modely. Hudbu lze přehrávat a ovládat přímo z iPodu, stejně jako z měniče na šest CD, slotu na SD kartu nebo přímo z pevného disku vozu, kam lze nahrát až 15 GB hudby. Tam, kde to infrastruktura umožňuje, je k dispozici také digitální rádio DAB.
TECHNICKÁ SPECIFIKACE
Model vozu | GT Speed | GT W12 | GTC W12 |
Motor – objem | 6 litrů | ||
Typ | 2x přeplňovaný W12 | ||
Max. výkon | 625 k/460 kW | 575 k/423 kW | |
při | 6000 ot./min | 6000 ot./min | |
Max. toč. moment | 800 Nm | 700 Nm | |
při | 2000 ot./min | 1700 ot./min | |
Převodovka | 8stupňová samočinná převodovka ZF | ||
se systémy | Quickshift, Block Shifting | ||
řadicí páčky | pod volantem | ||
Pohon | všech kol | ||
ve prospěch zadní nápravy | 40:60 | ||
Převody | 1.: 4,71 | ||
2.: 3,14 | |||
3.: 2,1 | |||
4.: 1,67 | |||
5.: 1,29 | |||
6.: 1,00 | |||
7.: 0,839 | |||
8.: 0,667 | |||
Finální převod | 2,85 | ||
Brzdy | |||
Vpředu | 405mm duté kotouče | ||
(příplatkové 420mm karbonové kotouče) | |||
Vzadu | 335mm duté kotouče | ||
(příplatkové 356mm karbonové kotouče) | |||
Kola a pneumatiky | |||
Kola | 9,5J x 21 | 9,5J x 20 | |
(na přání 9,5J x 21) | |||
Pneumatiky | 275/35 ZR 21 | 275/40 ZR 20 | |
(na přání 275/35 ZR 21) | |||
Řízení | hřebenovité | ||
Posilovač řízení | proměnný převod závislý na rychlosti | ||
Počet otáček | 2,6 | ||
Průměr otáčení | 11,3 m | ||
Podvozek | |||
Vpředu | dvojitá příčná ramena | ||
aktivní vzduchové odpružení | |||
stabilizátor | |||
Vzadu | víceprvková náprava | ||
aktivní vzduchové odpružení | |||
stabilizátor | |||
Tlumiče | Aktivní CDC | ||
(Continuous Damping Control) | |||
Rozměry | |||
Rozvor | 2746 mm | ||
Celková délka | 4806 mm | ||
Šířka | 1944 mm | ||
– se zpětnými zrcátky | 2227 mm | ||
Celková výška | 1394 mm | 1404 mm | 1403 mm |
Nádrž | 90 litrů | ||
Objem zav. prostoru | 358 l | 260 l | |
Pohotovostní hmotnost | 2320 kg | 2495 kg | |
Maximální přípustná | 2750 kg | 2900 kg | |
Výkony | |||
Max. rychlost | 330 km/h | 318 km/h | 314 km/h |
0–100 km/h | 4,2 s | 4,5 s | 4,7 s |
0–160 km/h | 9,0 s | 9,8 s | 10,3 s |
Spotřeba | |||
Město | 22,2 l/100 km | 22,7 l/100 km | |
Mimo město | 10,1 l/100 km | 10,4 l/100 km | |
Kombinovaná | 14,5 l/100 km | 14,9 l/100 km | |
Emise CO2 | 338 g/km | 347 g/km | |
Emisní normy | EU a 5 US LEV II |
O společnosti Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.
Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. je 100% dceřinou společností rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, jejímž vlastníkem je společnost Porsche Holding Salzburg. Rakouská společnost Porsche Inter Auto se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů v Evropě.
Společnost Porsche Inter Auto CZ je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, Škoda a importérem a prodejcem značky Porsche v České republice. Je rovněž servisním a prodejním zastoupením Bentley pro český trh. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů. Ročně se v Porsche Inter Auto CZ prodá více než 10 000 kusů nových a 3000 ojetých automobilů. Zároveň poskytuje Porsche Inter Auto CZ přes 400 000 servisních hodin ročně.
Společnost Porsche Inter Auto CZ zaměstnává v České republice v současné době 730 zaměstnanců v osmi pobočkách – v Praze, Plzni, Brně, Olomouci, Hradci Králové a Českých Budějovicích. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. Zaměstnanci pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou certifikovány dle ISO 9001:2000.
Sítě provozoven firmy Porsche Inter Auto naleznete nejen v České republice, ale také Rakousku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rumunsku, Slovinsku, Itálii, na Slovensku a v Albánii. Prostřednictvím svého zastoupení působí Porsche Inter Auto i v Číně.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”