Čtyřmístný model Continental GT Speed Convertible
– s osmistupňovou samočinnou převodovkou, výkonem 625 k a maximální rychlostí 325 km/h, je nejrychlejším kabrioletem na světě. Na český trh uvede tuto novinku společnost Porsche Inter Auto CZ, která je oficiálním servisním a prodejním místem značky Bentley v ČR.
Provedení Convertible navazuje na již dříve představený a velmi úspěšný model GT Speed. Nové provedení modelu se usadilo na vrcholu celé modelové řady Bentley Continental. Continental GT Speed Convertible sdílí hnací ústrojí s modelem GT Speed.
Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný motor W12 s výkonem 625k dokáže zajistit akceleraci z klidu na 100 km/h během 4,4 s a pokračovat v ní až do rychlosti 325 km/h. Zrychlení na 160 km/h trvá jen 9,7 s. Točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm při pouhých 2000 1/min a udržuje ji po celé své spektrum využitelných otáček, až do 5000 1/min.
Hnací ústrojí
Nejmodernější řídicí jednotka motoru ME17 dokáže provést každou sekundu 180 milionů operací. Díky tomu je schopna účelněji řídit systém přeplňování a dodávku točivého momentu, což se projevuje příjemnějším jízdním projevem. Stejně jako všechny ostatní modely W12, také GT Speed Convertible je vybaven elektrickým systémem schopným rekuperace kinetické energie. Nová řídicí jednotka spolu s těsně odstupňovanou osmistupňovou samočinnou převodovkou s možností velmi rychlého řazení zajistila ve srovnání s první generací modelů Speed snížení spotřeby paliva a produkce emisí o 15 procent.
Hnací ústrojí nového GT Speed Convertible je výkonnější než u jeho předchůdce, ale současně je stejně úsporné jako u nového provedení Continental GT s motorem W12. Jakmile dojde k přesunutí voliče převodovky do polohy „Sport“, GT Speed Convertible ukáže druhou stránku své osobnosti. Přiostří své reakce na pohyby plynového pedálu, změny převodových stupňů začne provádět ve vyšších otáčkách a současně dojde k ostřejšímu a rychlejšímu řazení (například při podřazení z 8. na 4. převodový stupeň). Zvětšená dynamika je při jízdě podtržena fascinujícími barytony, které vyluzuje výfuková soustava.
Podvozek
Karoserie nového modelu Continental GT Speed Convertible se vyznačuje mimořádnou torzní tuhostí 22 500 Nm/stupeň, což je nejlepší hodnota v daném segmentu. Přední náprava s dvojicí příčných ramen a zadní víceprvkové zavěšení jsou vyrobené z hliníkových slitin. Vzduchové odpružení i tlumiče jsou nově naladěné a zajišťují zvýšenou ochotu k zatáčení, lépe kontrolují pohyby karoserie, a to jen s minimálním omezením komfortu.
Podvozek s funkcí udržování stálé světlé výšky je ve srovnání se standardním modelem Continental GT Convertible o výkonu 575 k posazen o 10 mm níže. Pevnější silentbloky přinášejí rychlejší reakce a přímější zpětnou vazbu. Přepracované příčné zkrutné stabilizátory oproti tomu omezují naklánění karoserie. Výsledkem těchto změn je zlepšená kontrola pohybů karoserie, stejně tak jako zvětšená ochota k zatáčení. A protože automobil tohoto zaměření musí svému řidiči poskytovat více zpětné vazby prostřednictvím volantu, došlo také ve specifikaci Speed k novému naladění posilovače řízení Servotronic.
S novou elektronickou řídicí jednotkou motoru byl sladěn také stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control), který je zárukou mimořádné jízdní stability při současné vyšší úrovni potěšení z jízdy. Systém ESC je vybaven speciálním režimem „Dynamic Mode“, který dovoluje větší skluz kol ve vysokých rychlostech a současně motor rychleji po intervenci systému disponuje opět plným výkonem.
Exteriér
Charakteristickým znakem modelu Continental GT Speed Convertible je přední maska chladiče a nasávací otvory ve spodní části nárazníku, tvořených tmavě chromovanou mřížkou. Tento model disponuje 21palcovými koly, která jsou k dispozici ve stříbrném, nebo na přání v zatmaveném provedení. Zádi vozu dominují oválné koncovky výfuku, jejichž vnitřní části jsou v tomto případě vroubkované. Po otevření kapoty se ukáže motor, mezi jehož specifické vlastnosti kromě zvýšeného výkonu patří také černě lakovaný sací trakt. Stejně jako v provedení GT Speed s pevnou střechou, tak také v tomto případě je logo „B“ provedeno na černém glazurovaném podkladu.
Přední blatníky jsou vyrobené z hliníku metodou tzv. superformingu. Svojí jednolitostí bez viditelných spár vytvářejí působivý celek plný síly. O 10 mm snížená výška spolu s unikátními 21palcovými koly dodávají vozu široký a nízký výraz.
Interiér
Čalounění sedadel provedení Mulliner Driving Speficication s prošíváním ve tvaru kosočtverců připomínajících diamanty je ručně vyráběné. Pro modely Continental GT Speed značka Bentley nabízí exkluzivní výplně interiéru v provedení tmavého broušeného hliníku, který evokuje přístrojové desky vozů Bentley z 20. let, které vyhrávaly v Le Mans. Jejich tmavé provedení dokonale ladí s tmavě chromovanými mřížkami použitými na přídi vozu. Další možnosti pro interiér se ukrývají v ucelené nabídce kvalitních dřevěných výplní, stejně tak jako v dekoračních prvcích provedených z uhlíkových vláken, použitých na středovém tunelu i v těle samotné přístrojové desky.
Multimediální systém Bentley disponuje nejnovějšími verzemi softwaru, který se liší podle daného regionu. V každém případě jsou k dispozici nejnovější body zájmu, fotomapa, stejně tak jako aktuální dopravní informace, a v místech, kde je dostupný signál, lze využívat digitální rádio. Systém nabízí 15 GB prostoru na hudební soubory majitele, stejně tak jako možnosti připojení zařízení iPod nebo jiných MP3 přehrávačů. Nechybí ani měnič na 6 CD nebo slot na SD paměťové karty.
Audiosystém disponuje reproduktory typu Balanced Mode Radiator (BMR), které se vyznačují tím, že v jedné jednotce mají integrovaný výškový i středový reproduktor. Tímto řešením se dosahuje vyváženého zvuku všech vlnových délek. Audioaparatura, kterou značka Bentley vyvinula společně se specializovanou společností Naim, je tvořena na zakázku vyráběnými reproduktory a devíti samostatnými režimy digitálního zpracování zvuku. Audiosystémy automaticky přizpůsobují rozložení zvuku podle toho, zda má automobil střechu nataženou či nikoliv, čímž eliminují přirozené změny v akustice.
Nový Continental GT Speed Convertible nabízí luxus a pohodlí vozů s pevnou střechou, které po pouhém stisku tlačítka dokáže proměnit v otevřený automobil. Střecha je vyrobena ze čtyř vrstev, takže je připravena nabídnout účinnou akustickou i tepelnou izolaci. Střecha prošla intenzivním testováním v teplotách od –30 °C to +50 °C, byla rovněž vystavována monzunovým dešťům. Ve všech situacích nabízela prvotřídní komfort, samozřejmě nepromokavost a příjemný teplotní komfort i v nejnižších teplotách.
Velmi praktickým doplňkem tohoto otevřeného modelu je vyhřívání zátylků, které zajistí velice příjemný pocit tepla i při jízdě se staženou střechou za nízkých teplot během jara nebo podzimu. Při jízdě se staženou střechou nový Continental GT Speed Convertible poskytuje zcela výjimečnou dynamiku spojenou s pocitem volnosti typickým pro otevřené automobily. Naopak při jízdě s nataženou střechou je podobně praktický a univerzální jako jeho sourozenec s pevnou střechou.
Stejně jako každý model řady Bentley Continental, také provedení GT Speed Convertible je vybaveno stálým pohonem všech kol s rozdělením síly motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 – díky tomu může zkušený řidič automobil řídit takzvaně pomocí plynového pedálu. Více točivého momentu dodávaného k zadním kolům pomáhá taktéž minimalizovat nedotáčivost v ostrých zatáčkách. Systém navíc dokáže poměr rozdělení točivého momentu měnit, takže umí za každých podmínek, které panují na vozovce, zajistit maximum přilnavosti.
Technické údaje GT Speed Convertible(GT Speed)
Motor | |
6litrový | W12 s dvojicí turbodmychadel |
Výkon | 625 k / 460 kW @ 6000 1/min |
Točivý moment | 800 Nm @ 2000 1/min |
Převodovka | |
8stupňová samočinná ZF | s funkcí Quickshift, blokováním měniče a řadicími páčkami umístěnými na volantu |
Stálý pohon všech kol | rozdělení 40:60 |
Převodové poměry | 1.: 4,71; 2.: 3,14; 3.: 2,1; 4.: 1,67; 5.: 1,29; 6.: 1,00; 7.: 0,839; 8.: 0,667 |
Stálý převod | 2,85 |
Brzdy | |
Vpředukotoučové | s vnitřním chlazením, průměr 405 mm |
na přání karbon-křemíkové kotouče, odvrtávané, průměr 420 mm | |
Zadníkotoučové | s vnitřním chlazením, průměr 335 mm |
na přání karbon-křemíkové kotouče, odvrtávané, průměr 356 mm | |
Kola a pneumatiky | |
Kola | 9,5J x 21” |
Pneumatiky | 275/35 ZR21 |
Řízení | Hřebenové s degresivním posilovačem ZF Servotronic |
Počet otáček mezi rejdy | 2,6 otáčky |
Průměr otáčení | 11,3 m |
Podvozek | |
Vpředu | Čtyř-prvkové zavěšení pomocí dvojice příčných ramen, vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky, zkrutný stabilizátor |
Vzadu | Více prvkové zavěšení, vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky, zkrutný stabilizátor |
Tlumení | Elektronicky plynule nastavitelné tlumiče naladěné pro dynamickou jízdu |
Rozměry | |
Rozvor | 2746 mm |
Délka | 4806 mm |
Šířka (karoserie) | 1944 mm |
Šířka (vč. zrcátek) | 2227 mm |
Výška | 1393 mm |
Palivová nádrž | 90 l |
Objem zav. prostoru | 260 l (358 l) |
Pohotovostní hmotnost | 2495 kg (2320 kg) |
Celková hmotnost | 2900 kg(2750 kg) |
Nejvyšší rychlost | 325 km/h (330 km/h) |
Dynamika | |
0–100 km/h | 4,4 s(4,2 s) |
0–160 km/h | 9,7 s(9,0 s) |
Spotřeba paliva* | |
Město | 22,7 l/100 km(22,2 l/100 km) |
Mimo město | 10,4 l/100 km(10,1 l/100 km) |
Kombinace | 14,9 l/100 km(14,5 l/100 km) |
Emise CO2 | 347 g/km(338 g/km) |
Emisní normy | EU 5 a US LEV II |
* Hodnoty spotřeby paliva jsou zatím předběžné a mohou být změněny.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas