Barum rallye: Kresta neměl soupeře

Soutěží jednoho muže lze nazvat letošní Barum rallye, neboť od startu do cíle vedl Roman Kresta se Škodou Octavia WRC.

Celkem třináct vozů WRC se postavilo na start Barum rallye, což papírově slibovalo dramatický souboj o vítězství. Ovšem nakonec se ukázalo, že pořadí na prvních třech místech se ustálilo hned v samotném úvodu, a tak se vlastně bojovalo až o čtvrtou příčku.


Podle předpokladů zahájil pětadvacetiletý Roman Kresta vítěznou jízdu hned na první zkoušce a vedení si už nenechal vzít. Z 18 zkoušek jich 16 vyhrál a očekávaný souboj s vynikajícím Polákem Kuligem s Toyotou Corolla WRC se ani neuskutečnil. Pouze jednou se Kresta, rodák z Trnavy u Zlína, obával o svoji pozici, a to když z posilovače řízení začal vytékat. olej. Mechanici závadu opravili a Kresta si tak dvě soutěže před koncem seriálu zajistil mistrovský titul, podruhé za sebou.


Hned v první zkoušce měl Kulig problémy s motorem, v druhé prorazil dvě pneumatiky a první etapu zakončil malým výletem mimo trať. V neděli jej pak zlobila hydrauliky, nefungovalo řazení joystickem a potíže měl i s mezinápravovým diferenciálem. A tak si o vítězství mohl jen zdát, útěchou mu mohlo být, že byl nakonec nejlepší z trojice Poláků. Kuzaj s Toyotou Corolla WRC šel totiž přes střechu v druhé zkoušce a Kuchar na stejném voze vzdal po druhém výletě mimo trať.


Naproti tomu Toyota fungovala skvěle Pechovi, který jel v pohodě a s přehledem si udržoval třetí příčku. Jak jsme již naznačili, bojovalo se především o čtvrtou příčku, na kterou si po odstoupení Trinera (převodovka) brousili zuby hned tři jezdci: Hrdinka se Subaru Impreza, Baumchlager a Dati s Fordy Focus WRC.


Rakouskému jezdci v první etapě praskla poloosa, v druhé pak ztratil hodně času defektem pneumatiky. Hrdinka zase použil v úvodu nevhodné brzdové destičky, pak jej na trati zdržoval Kuchar, „vymetl“ příkop a zlobil jej i diferenciál. Do druhé etapy nastupoval sice jako čtvrtý, ale nakonec prohrál s Italem Datim o tři sekundy. Mladý Dati, poprvé jedoucí asfaltovou rallye s Fordem Focus WRC, byl ostatně největším překvapením Barum rallye. Zpočátku si dobře vedl i jeho krajan Ballestrero, než se svým Renaultem Méganem Maxi musel vzdát.


Také Stanislava Chovance provázely problémy s diferenciálem a tak byl rád, že uhájil sedmou příčku před Karlem Trojanem, na kterého zase útočil Pavel Sibera, jehož chvíli trápila prokluzující spojka a hned v třetí zkoušce ztratil tři čtvrtě minuty defektem. Chřipkou sužovaný Jan Trajbold jun. dovezl Ford Focus WRC na jedenácté příčce, a to i přes potíže s převodovkou a s nastavením podvozku. Jak sám přiznal raději se proto soustředil na sbírání zkušeností s novým vozem. Jen o místo za ním skončil Jaroslav Starý s Fordem Escort Maxi. Třináctou příčku a první ve skupině N si držel až do poslední zkoušky Václav Arazim, ale technickou poruchou Mitsubishi Lancer daroval vítězství domácímu Miroslavu Jandíkovi, který několikrát vyjel mimo trať. Pěkný výkon ve skupině N odvedl i Pavel Valoušek jun., který pro tentokrát vyměnil Felicii za Mitsubishi Lancer a skončil sedmý, resp. dvacátý celkově.

Výsledky:

1.Kresta – Tománek Škoda Octavia WRC 2.01.39,6
2.Kulig – Horniaček Toyota Corolla WRC +1.44,6
3.Pech – Uhel Toyota Corolla WRC +2.37,3
4.Dati – Chiapponi Ford Focus WRC +2.59,2
5.Hrdinka – Gross Subaru Impreza WRC +3.02,8
6.Baumschlager – Wicha Ford Focus WRC +3.18,1
7.Chovanec – Holáň Škoda Octavia WRC +4.55,5
8.Trojan – Vodička Toyota Celica +5.20,1
9.Sibera – Jirátko Škoda Octavia WRC +5.28,3
10.Štolfa – Singer Peugeot 306 Maxi +5.45,8

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...