Celkem třináct vozů WRC se postavilo na start Barum rallye, což papírově slibovalo dramatický souboj o vítězství. Ovšem nakonec se ukázalo, že pořadí na prvních třech místech se ustálilo hned v samotném úvodu, a tak se vlastně bojovalo až o čtvrtou příčku.
Podle předpokladů zahájil pětadvacetiletý Roman Kresta vítěznou jízdu hned na první zkoušce a vedení si už nenechal vzít. Z 18 zkoušek jich 16 vyhrál a očekávaný souboj s vynikajícím Polákem Kuligem s Toyotou Corolla WRC se ani neuskutečnil. Pouze jednou se Kresta, rodák z Trnavy u Zlína, obával o svoji pozici, a to když z posilovače řízení začal vytékat. olej. Mechanici závadu opravili a Kresta si tak dvě soutěže před koncem seriálu zajistil mistrovský titul, podruhé za sebou.
Hned v první zkoušce měl Kulig problémy s motorem, v druhé prorazil dvě pneumatiky a první etapu zakončil malým výletem mimo trať. V neděli jej pak zlobila hydrauliky, nefungovalo řazení joystickem a potíže měl i s mezinápravovým diferenciálem. A tak si o vítězství mohl jen zdát, útěchou mu mohlo být, že byl nakonec nejlepší z trojice Poláků. Kuzaj s Toyotou Corolla WRC šel totiž přes střechu v druhé zkoušce a Kuchar na stejném voze vzdal po druhém výletě mimo trať.
Naproti tomu Toyota fungovala skvěle Pechovi, který jel v pohodě a s přehledem si udržoval třetí příčku. Jak jsme již naznačili, bojovalo se především o čtvrtou příčku, na kterou si po odstoupení Trinera (převodovka) brousili zuby hned tři jezdci: Hrdinka se Subaru Impreza, Baumchlager a Dati s Fordy Focus WRC.
Rakouskému jezdci v první etapě praskla poloosa, v druhé pak ztratil hodně času defektem pneumatiky. Hrdinka zase použil v úvodu nevhodné brzdové destičky, pak jej na trati zdržoval Kuchar, „vymetl“ příkop a zlobil jej i diferenciál. Do druhé etapy nastupoval sice jako čtvrtý, ale nakonec prohrál s Italem Datim o tři sekundy. Mladý Dati, poprvé jedoucí asfaltovou rallye s Fordem Focus WRC, byl ostatně největším překvapením Barum rallye. Zpočátku si dobře vedl i jeho krajan Ballestrero, než se svým Renaultem Méganem Maxi musel vzdát.
Také Stanislava Chovance provázely problémy s diferenciálem a tak byl rád, že uhájil sedmou příčku před Karlem Trojanem, na kterého zase útočil Pavel Sibera, jehož chvíli trápila prokluzující spojka a hned v třetí zkoušce ztratil tři čtvrtě minuty defektem. Chřipkou sužovaný Jan Trajbold jun. dovezl Ford Focus WRC na jedenácté příčce, a to i přes potíže s převodovkou a s nastavením podvozku. Jak sám přiznal raději se proto soustředil na sbírání zkušeností s novým vozem. Jen o místo za ním skončil Jaroslav Starý s Fordem Escort Maxi. Třináctou příčku a první ve skupině N si držel až do poslední zkoušky Václav Arazim, ale technickou poruchou Mitsubishi Lancer daroval vítězství domácímu Miroslavu Jandíkovi, který několikrát vyjel mimo trať. Pěkný výkon ve skupině N odvedl i Pavel Valoušek jun., který pro tentokrát vyměnil Felicii za Mitsubishi Lancer a skončil sedmý, resp. dvacátý celkově.
Výsledky:
1.Kresta – Tománek | Škoda Octavia WRC | 2.01.39,6 |
2.Kulig – Horniaček | Toyota Corolla WRC | +1.44,6 |
3.Pech – Uhel | Toyota Corolla WRC | +2.37,3 |
4.Dati – Chiapponi | Ford Focus WRC | +2.59,2 |
5.Hrdinka – Gross | Subaru Impreza WRC | +3.02,8 |
6.Baumschlager – Wicha | Ford Focus WRC | +3.18,1 |
7.Chovanec – Holáň | Škoda Octavia WRC | +4.55,5 |
8.Trojan – Vodička | Toyota Celica | +5.20,1 |
9.Sibera – Jirátko | Škoda Octavia WRC | +5.28,3 |
10.Štolfa – Singer | Peugeot 306 Maxi | +5.45,8 |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů