Avia na Autotecu vytáhla tajný triumf v podobě ekologického vozu

V Brně vystavuje letňanská společnost Avia Ashok Leyland Motors (AALM) vedle dvou klasických dieselových vozů také elektrický vůz Smith Newton z Velké Británie.

Ten je postaven na podvozku a s kabinou Avia.

Tato ekologická automobilová novinka se vůbec poprvé oficiálně představuje široké odborné veřejnosti a v průběhu Autotecu ji Avia začne nabízet zákazníkům nejen v České republice.

„Elektrický vůz je významný projekt, který rozšiřuje portofolio naší produkce a spolupráci s výrobcem vozidel na plně elektrický pohon, britskou společností Smith. V současné době už vlastní sedm desítek vozidel s tváří značky Avia velké firmy v Americe, mezi nimiž jsou například Coca Cola nebo dopravci DHL a TNT,“ vyjadřuje se k budoucnosti autodopravy u nás výkonný ředitel společnosti AALM Marcus Pauels.

V současné době probíhají jednání o dodávky vozidel do dalších zemí střední a východní Evropy. Na českých silnicích ji v minulých týdnech společnost úspěšně odzkoušela a v běžném provozu by tak vozy mohly objevit výhledově už do dvou let.

Česká nákladní auta nemají konkurenci

Stejně jako ostatním výrobcům užitkových vozidel, i Avii se krize v loňském roce nevyhnula. Proto se její strategie zaměřila na expanzi na automobilové trhy po celé střední a východní Evropě. V dubnu se opět vrátila na ruský trh, otevřela zde sedm obchodních zastoupení, a úpěšně se prezentovala na veletrhu užitkových vozidel Comtrans v Moskvě.

„Chceme ukázat, že v České republice umíme vyrábět nákladní automobily, které si svou vysokou kvalitou v ničem nezadají s ostatními vozidly na trhu a v určitých technologiích je dokonce převyšují,“ dodává manažer marketingu společnosti AALM Michal Bačkovský. Avia je jediný výrobce nákladních automobilů, který poskytuje záruku na prorezavění karoserie 8 let. Kvalitu svých vozidel pak Avia ještě podtrhuje třemi roky záruky na celé vozidlo bez omezení kilometrů.

V letošním roce chce Avia vyrobit a prodat více jak tisíc kusů svých vozidel.

V prvním čtvrtletí letošního roku prodala 102 vozů a oproti loňsku, kdy se produkce dostala na historické minimum, narostl její prodej o téměř dvěstě procent.

Jana Kodysová, Senior manager – Commservis.com, s.r.o.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....