Frankfurtský autosalon se již potřetí v řadě stane milníkem ve sportovní historii automobilky Peugeot. V únoru 1983 byl na bázi své mladší sestry (Peugeot 205) představen Peugeot 205 Turbo 16 a v červnu roku 1998 Peugeot 206 WRC. Již v té době se stal současný Peugeot 307 základem pro nově příchozí vůz pro „World Rally Championship“: verzi 307 WRC.
Poprvé se 307 WRC rozjelo o vánocích 2002 a od té doby se stále zvyšovala frekvence testů v různých podmínkách. První studie spatřila světlo světa před 15-ti měsíci, kdy padlo konečné rozhodnutí o tom, že právě Coupé Cabriolet bude tou nejlepší volbou z hlediska technického i marketingového. I když je základ těžší, než verze sedan, muselo se přistoupit k celkovému vyztužení auta, což je tohoto typu karoserie běžné. 307 WRC tak využívá nových předpisů, podle kterých je povolená minimální váha karoserie zvýšena na 320 kg. Volné díly střechy musely být samozřejmě napevno spojeny s karoserií.
Další novinkou je převodovka 307 WRC. Jedná se pětistupňovou skříň Hewland, která je umístěna napříč za motorem, na rozdíl od 206 WRC, kde byla její poloha podélně. Nový je také motor, jehož základem je namísto současného XU9J4 typ XU7JP4, používaný v Peugeotu 406, převrtaný z 1,8 na dva litry. Jeho výkon je přibližně 300 koní a při 3500 otáčkách dává kroutící moment 580 Nm.
Porovnání 206 WRC / 307 WRC :
- Délka: 400 cm / 434 cm
- Šířka je u obou modelů stejná: 177 cm
- Rozvor: 247 cm / 261 cm
- Váha je u obou modelů stejná:: 1230 kg
Homologačním procesem projde nový vůz v lednu 2004. Do té doby musí být vyrobeno 2500 kusů 307 CC s výkonem 180 koní, stejně jako 25 000 všech 307 CC během po sobě jdoucích 12-ti měsíců.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií