Nový čtyřdveřový sedan
– završuje modelovou řadu Astra, kterou až dosud tvořily základní pětidveřový hatchback, kombi Sports Tourer a dynamické kupé GTC.
Od zahájení prodejů budou zákazníci moci vybírat ze sedmi motorů – čtyř zážehových s objemy 1,4 a 1,6 l a výkony od 74 kW do 132 kW a tří vznětových 1,3 l až 1,7 l s výkony od 70 kW do 96 kW. Tři nejvýkonnější zážehové motory lze na přání kombinovat se 6-stupňovou automatickou převodovkou. Dvě mimořádně úsporné verze Astra 1.7 CDTI ecoFLEX se systémem Start/Stop a dalšími technologiemi zvyšujícími účinnost disponují výkony 81 kW nebo 96 kW při spotřebě jen 3,7 l nafty na 100 km, což představuje ekvivalent emisí CO2 jen 99 g/km. Tuto bohatou nabídku motorů začátkem roku 2013 rozšíří výkonné a kultivované čtyřválcové zážehové agregáty Opel SIDI ECOTEC s přímým vstřikováním paliva o objemu 1,6 l přeplňované turbodmychadlem.
Nový Opel Astra sedan (délka/šířka/výška: 4658/1814/1476 mm) nabízí díky rozvoru 2685 mm velkorysý vnitřní prostor. Zavazadelník má základní objem 460 litrů, což je o 90 litrů více než v případě pětidveřového hatchbacku. Sklopením opěradla zadního sedadla, děleného v poměru 60:40, lze objem zavazadlového prostoru zvětšit na 1010 litrů.
Sportovní a elegantní design v kombinaci s vyváženými proporcemi
Designéři automobilky Opel navrhli sedanu Astra elegantní a uhlazenou siluetu. Linie střechy se v mírném oblouku klene nad prostorem pro pasažéry a směrem dozadu se plynule svažuje přes výrazně skloněné zadní okno až po odtrhovou hranu, vymodelovanou na konci víka zavazadlového prostoru. Protože zadní sloupky karoserie se táhnou daleko dozadu, elegantně tak opticky zkracují víko zavazadelníku. Jemná linie, probíhající přes vnější kliky dveří, se směrem dozadu výrazněji definovaná, což vytváří „svalnatou“ siluetu pod základnou zadních sloupků karoserie a víkem zavazadlového prostoru.
Zadní část karoserie charakterizuje výrazně skloněné zadní okno, integrovaný spojler na víku zavazadlového prostoru a široký oblouk zadního nárazníku. Design zadních skupinových světel navazuje na ostatní modely řady Astra, rozměrná koncová světla opticky odlehčuje jemná spojovací hrana na zadním čele. Skupinová světla obsahují pro vozy Opel charakteristickou vnitřní strukturu v profilu křídla, viditelnou při zapnutých obrysových světlech. V zadním nárazníku je vymodelovaná prohlubeň pro poznávací značku, která svým profilem reflektuje tvar výřezu víka zavazadlového prostoru v zadním čele. Všechny tyto elementy dohromady vytvářejí zvlášť dobře vyvážený a harmonický design čtyřdveřové karoserie.
Všechny karosářské verze mají svůj osobitý charakter. Nový čtyřdveřový sedan Astra je aktuálně nejelegantnějším a proporčně nejvyváženějším sedanem v segmentu kompaktních vozů. Pro zvýšení vizuálního efektu mají zájemci k dispozici i celou řadu atraktivních litých kol až do formátu 19“.
Špičkové technologie a typické kvality modelu Astra v segmentu sedanů
Díky sportovnímu designu a mnoha vyspělým technologickým prvkům oslovuje nový kompaktní čtyřdveřový sedan Opel i velmi náročné zákazníky. Aktivní bezpečnost zvyšují xenonové reflektory AFL+ (Advanced Forward Lighting) s mnoha sofistikovanými funkcemi, jakými jsou např. natáčení do zatáček, statické odbočovací světlo nebo asistenční systém dálkových světel. Adaptivní podvozek FlexRide samočinně přizpůsobuje charakteristiku tlumičů pérování okamžitým jízdním podmínkám a umožňuje řidiči manuální volbu jednoho ze třech různých režimů: „Standard“, „Tour“ a „Sport“. Na přání se montují i ergonomická přední sedadla s certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V). Škálu doplňků na přání doplňují nejmodernější systémy infotainmentu, zvyšující komfort a bezpečnost. Špičkový systém Navi 900 umožňuje navigaci ve více než 30 státech Evropy a digitální databáze na SD paměťové kartě obsahuje i elektronický turistický bedekr.
Nový čtyřdveřový sedan představuje významné obohacení aktuální generace úspěšné modelové řady Astra:
V západní Evropě (především v Německu a Španělsku) vidí marketingoví experti automobilky Opel šance nového sedanu jako elegantní a dostupné alternativy k sedanům střední třídy. Velká poptávka po kompaktních sedanech je ale i na trzích střední a východní Evropy, především v Rusku a Turecku. Rusko je momentálně druhým nejsilnějším trhem Evropy a očekává se, že v roce 2014 bude vůbec největším evropským trhem s prodeji 3,4 milionu automobilů. Ve všech segmentech více než 60 procent všech sedanů prodaných v Evropě připadá právě na Rusko. V roce 2011 si 51 procent zákazníků, mířících do kompaktního segmentu, zvolilo verzi sedan.
Rusko je zároveň třetím nejsilnějším trhem pro modely Astra v Evropě. Právě proto se Opel rozhodl uvést nový sedan Astra ve světové premiéře na právě probíhajícím autosalonu v Moskvě (29. srpna – 9. září 2012).
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů