Tento podzim představuje DaimlerChrysler – Autobusy tři nová vozidla pro evropské trhy: Druhou generaci dálkových autobusů Mercedes-Benz Travego, městský autobus Mercedes-Benz Citaro Low Entry a nový příměstský autobus Setra MultiClass 400.
Jako první výrobce nabízí DaimlerChrysler v nových dálkových autobusech Setra a Mercedes-Benz tempomaty ART (=Abstandregeltempomat) udržující konstantní vzdálenost od vozidla vpředu.
Obchod s autobusy je nedílnou součástí odvětví užitkových vozidel DaimlerChrysler. Autobusy převzaly technologie motorů BlueTec a taktéž hnací nápravy z koncernu DaimlerChrysler.
Celkový západoevropský trh autobusů >8 tun se vyvíjel s 13 200 jednotkami ve vykazovaném období na úrovni předchozího roku. Úsek přitom znovu se svým podílem ve výši 26 % potvrdil své vedení na trhu západní Evropy. Současně poklesl odbyt EvoBus a Mercedes-Benz Türk A.S. o 7 % na 3 700 jednotek (v předchozím roce 3 940). Důvody proto jsou konjunkturně podmíněný obchod s autobusy, jakož i vypjaté situace veřejných financí.
V regionu NAFTA měl úsek v první polovině roku možnost zvýšit odbyt o 17 % na cca 3 380 jednotek. Pozitivní vývoj přinesl mexický trh, který ve vykazovaném období s cca 4 900 jednotkami vykázal nárůst vůči předchozímu roku o 19 %. Se značkou Mercedes-Benz je obchodní úsek jediným nabízejícím podvozků a kompletních autobusů v Mexiku a udržuje podíl na trhu ve výši 58 %. V Severní Americe se pozitivně vyvíjel především odbyt hybridních městských autobusů značky Orion. Orion, jeden z vedoucích nabízejících autobusů s hybridním pohonem, prodal aktuálně více než 500 hybridních autobusů, mezi nimi 325 vozidel dopravním závodům města New York a dalších 150 ks kanadské metropoli Toronto.
V Latinské Americe, klasickému trhu podvozků, překonal úsek ve sledovaném období svůj odbyt výrobků DaimlerChrysler do Brasilie z důvodu vyšší kvóty exportu s 10 600 jednotkami výrazně o 30 % (v předchozím roce 8 100). K uspokojení celosvětově zvýšené poptávky po podvozcích, zřídil úsek specifické centrum autobusů v pobočce Sao Bernardo. Na brazilském domácím trhu zůstává obchodní úsek se svým podílem na trhu ve výši více než 50 % nesporným vedoucím trhu.
Na letošním odborném veletrhu „Busworld 2005“ v belgickém Kortrijk (21. až 26. října 2005) bude představena druhá generace dálkového autobusu Mercedes-Benz Travego, městského autobusu Mercedes-Benz Citaro „Low Entry“ s nízkopodlažním nástupem, jakož i nový příměstský autobus Setra MultiClass 400. Obchodní úsek s nimi znovu vyráží do výrobkové ofenzívy, přičemž se u nich nejedná pouze o čistě následnickou řadu. Mnohem více jsou pro značky úseku, avšak i zásadně na trhu otevírány nové segmenty. To platí pro evropskou nabídku kompletních autobusů Mercedes-Benz a Setra, ale i pro nabídku podvozků v zámoří.
Nový Mercedes-Benz Travego klade důraz na bezpečnost a komfort, jakož i ohleduplnost vůči životnímu prostředí a hospodárnost. Tempomat s plynulou regulací odstupu vzdálenosti ART dodávaný na přání, udržuje automaticky zvolený bezpečnostní odstup od vpředu jedoucích vozidel, což je užitečné zejména v hustém provozu na dálnici. Po více než 30leté zkušenosti s výrobou dálkových autobusů v pobočce v Istanbulu se úsek DaimlerChrysler – Autobusy rozhodl pro závod Hoşdere jako výrobní pobočky pro nový Travego.
V Mannheimu se na podzim 2005 spouští výroba Mercedes-Benz Citaro Low Entry. Při možnosti dodání jako městského linkového autobusu, ale i dálkového autobusu ve dvou délkách, se pro autobusy značky Mercedes-Benz otevírá rostoucí segment „Low Entry“.
Značka Setra představuje novou generaci příměstských autobusů, Setra MultiClass 400. Ta mimo TopClass 400 a ComfortClass 400 pokrývá třetí segment výrobků značky. Lakování a montáž se tradičně provádí v pobočce Neu-Ulm. Model s množstvím variant délky i vybavení představuje ideální řešení pro příměstskou linkovou dopravu v kombinaci s dopravou výletní.
Mercedes-Benz Travego, Citaro Low Entry a i nová Setra MultiClass jsou již vybaveny motory Euro 4 technologie BlueTec. Pomocí této technologie jsou emise částic sazí a jemného prachu vůči počátku devadesátých let sníženy až o 98 %. Emise oxidů dusíku se snížily až o 86 %. Technologie BlueTec je založena v podstatě na vylepšených motorech a dodatečném zpracování spalin. Vysoká efektivnost spalování uvnitř motoru přitom zajišťuje emise, odpovídající svým podílem pevných sazových a prachových částic již filtrovaným spalinám.
Úsek se zaměřením na budoucnost se dále angažuje ve více projektech palivových článků. V Evropě, a Austrálii je v nasazení 33 městských autobusů s palivovými články typu Mercedes-Benz Citaro. Do budoucnosti budou další tři podrobeny testu praktické schopnosti v Pekingu, v rámci specielně pro čínský trh upraveného projektu palivových článků.
Další informace: www.media.daimlerchrysler.com, www.evobus.cz
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas