Čtyři kruhy kralují autodromům
„Převaha vozů Audi quattro byla zřejmě příliš zjevná,“ tak hodnotí většina sportovních komentátorů loňské kontroverzní rozhodnutí mezinárodní automobilové federace FIA zakázat pro letošní sezónu okruhových závodů start vozů s pohonem všech kol. Automobilka Audi se proto rozhodla předat vývoj vozu s pohonem pouze předních kol týmu ROC Auto, svému dlouholetému partnerovi v oblasti vývoje sportovních speciálů. Letos tedy ROC Auto a jeho dodavatelé technicky podporují importérské a privátní týmy v národních okruhových šampionátech.
Venc míří k hattricku
Ještě se „čtyřkolkou Audi A4 quattro vstoupil famózním způsobem do letošní okruhové sezóny i známý český závodník Josef Venc, který je pevně rozhodnutý získat hattrick ve Středoevropském poháru FIA kategorie Superturismo.
„Tým Audi Sport rozhodl, že pro tratě seriálu závodů Středoevropské zóny je vhodnější vůz s pohonem všech kol. Mám tedy úplně nové Audi A4 quattro výrobního čísla ST31, které je vůbec poslední čtyřkolkou vyrobenou v Audi Sport v Ingolstadtu,“ představuje Venc svoji zbraň pro letošní sezónu. „Nejnovější model je o 30 kilogramů lehčí než náš loňský vůz a má i vyšší výkon, který se pohybuje kolem 300 koní, dodává spokojený jezdec. Optimisticky naladěný Josef Venc věří, že s Audi A4 quattro bude na konci sezóny slavit další titul. „Máme ty nejlepší předpoklady k tomu, abychom vyhráli i potřetí. Neberu nic jiného než vítězství,tvrdí jezdec.
Automobilka Audi sklízela se svým revolučním systémem pohonu všech kol „quattro“ sportovní úspěchy už od roku 1981 – nejprve v automobilových soutěžích a o něco později začalo „quattro“ dominovat i závodním okruhům. Ve třídě Superturismo se vozy Audi quattro objevily v roce 1993 a okamžitě na sebe upozornily výbornými výsledky. I přes povinný handicap vyšší hmotnosti přidaných závaží jezdci Audi triumfovali především v sezóně 1996, kdy zvítězili ve všech sedmi národních šampionátech třídy Superturismo. Poté, co vozy Audi quattro tímto způsobem deklasovaly konkurenci, byl jim podruhé zvýšen hmotnostní handicap a když ani to „nepomohlo“, byl pohon všech čtyř kol z okruhů úpině vykázán.
Prestiž na golfových hřištích
Audi a sport to však nejsou jenom řvoucí motory a pálící se pneumatiky. S image značky dobře ladí i sport gentlemanů – golf. Automobilka Audi spojila své jméno s tímto ušlechtilým sportem už před sedmi lety. Tehdy – v roce 1991 – se konal první ročník Audi quattro Cupu. Během následujících let si turnaj získal renomé jednoho z nejprestižnějších a nejnáročnějších amatérských turnaJů na světě.
Z vyřazovacího kolotoče národních turnajů postupují nejlepší dvojice do světového finále, kde se scházejí skuteční mistři. Je potěšitelné, že v tvrdé konkurenci se neztrácejí ani tuzemští borci – z loňského finále ve španělském Jerezu si dvojice Pavel Pilip/Michael Palatty, vítězové českého finále, přivezli stříbrnou medaili za druhé místo.
Letos se o postupující české dvojici rozhodne 1. srpna při turnaji v Mariánských Lázních. 0 letenku na světové finále, jehož hostitelem bude exotická metropole Dubaj, bude v národním finále bojovat sedm desítek dvojic.
Medaile i ze sněhu: 0 Audi se hovoří nejenom na golfovém greenu, ale i na zasněžených sjezdovkách. Značka čtyř kruhů totiž už více než deset let sponzoruje špičkové sjezdové lyžaře a tato spolupráce už oběma stranám přinesla nejeden skvělý úspěch. Spolupráce mezi Audi AG a německým lyžařským svazem začala už v roce 1984 a stala se od té doby v mezinárodním měřítku synonymem pro dlouhodobý a oboustranně výhodný sponzoring.
Ingolstadtský výrobce je hlavním sponzorem národního reprezentačního týmu své země. Čtyři kruhy však nepodporují jen taková esa sjezdového lyžování, jakými jsou Katja Seizingerová nebo Martina Ertlová bojující vždy o stupně vítězů ve Světovém poháru, ale i ostatní členy týmu – a v neposlední řadě také talentovaný lyžařský dorost.
Aby si výrobce automobilů či národní importér mohli dovolit pořádat prestižní turnaje a podporovat nejlepší sportovce, nemohou se potácet kdesi v šedi průměru. Audi ve světě i v ČR však v posledních letech kráčí od úspěchu k úspěchu.
Hned dva magické limity překonala automobilka Audi v loňském roce: Dvacetimiliardovou hranici obratu a půlmilionový prodej automobilů. Loňský prodej Audi stoupl o 11, I procenta a dosáhl celkových 546 436 vozů. Trend zvyšování prodejů nepolevuje ani v roce 1998. Udržet nastoupený kurs mají automobilce pomoci i další modely, které budou postupně přicházet na trh: Už letos na podzim se objeví atraktivní Audi TT Coupé, příbuzné Audi TT Roadster je očekávané v roce 1999. Ještě do konce tohoto století Audi také představí druhý, zcela nový model s hliníkovou karoserií. Na českém trhu si Audi už dlouhou řadu let drží první příčku mezi prodejci prestižních vozů. Zákazníci totiž rychle pochopili, že Audi s sebou nese zcela nový fenomén: Prestiž, která však nepůsobí snobsky, a špičkovou techniku, která není samoúčelná, ale dává se zcela k dispozici člověku.
Výhodou Audi je samozřejmě i široký nabízený sortiment: Od kompaktního Audi A3, přes atraktivní modely A4/A4 Avant a reprezentativní A6/A6 Avant, až po luxusní limuzínu nejvyšší kategorie Audi A8. Ceněným kořením nabídky Audi jsou pak sportovně laděné vozy řady SS a připravované 54 – u nich se opět výrazně projevuje dynamický duch automobilky.
Ač rozdílné svojí velikostí, mají všechny nabízené vozy Audi mnoho společného: Nejvyšší úroveň kvality a bezpečnosti, špičkovou technologii pod elegantními karoseriemi, bohaté výbavy a skvělé jízdní parametry.