Přesto, že situace na tuzemském automobilovém trhu je velmi složitá a celkový trh osobních vozidel mírně poklesl, dovozci automobilů Audi se podařilo opět překonat vlastní prodejní rekord! Vloni se v ČR prodalo celkem 1414 automobilů značky Audi, což oproti roku 2001 představuje nárůst o 66 vozů.
„Jsme hrdí na to, že na vysoce konkurenčním trhu jsme dokázali už popáté za sebou pokořit hranici tisícovky prodaných vozů a ještě více na to, že se nám opět podařilo ustavit náš nový prodejní rekord,“ říká David Liška, vedoucí Divize Audi společnosti Import Volkswagen Group.
Na obdivuhodném výsledku značky Audi na tuzemském trhu má největší zásluhu modelová řada Audi A4, který si připsala 552 prodaných vozů. Druhou příčku obsadilo Audi A6, které se svými 345 prodanými modely potvrzuje pověst mimořádně populárního „manažerského“ vozu. Nebývalý i když očekávaný obrovský zájem byl v minulém roce o unikátní modely Audi allroad quattro, kterých se vloni prodalo celkem 266, tedy o výrazných 77 více než v předchozím roce.
Neméně úspěšně si značka Audi vedla v roce 2002 i na celosvětovém trhu. Prodeje Audi rostou už sedmým rokem v nepřetržité řadě a vloni se vyšplhaly až na 741 700 vozů, což oproti výsledku roku 2001 představuje nárůst o 2,1 %. Více než dvě třetiny (přesně 67 %) vozů Audi zamířilo z Německa na některý z desítek exportních trhů celého světa. Podíl exportu na celkových prodejích značky Audi v roce 2001 představoval 65 %.
Velmi úspěšně si značka Audi vedla na složitém západoevropském trhu, kde její tržní podíl dosáhl rekordní výše 3,8 % (v roce 2001 to bylo jen 3,6 %). Ještě nikdy v historii nebyl evropský tržní podíl Audi tak vysoký! Zákazníci ze západní Evropy si vloni odebrali celkem 549 800 vozů Audi.
V Německu se prodalo 243 600 vozů Audi, což sice představuje pokles o 4,4 %, značce Audi se však podařilo udržet svůj tržní podíl ve výši 7,5 %. Velmi výrazně rostly prodeje vozů Audi především ve Velké Británii, kde se prodalo přes 65 tisíc vozů (+ 21 %), Itálii (50 100 vozů, tj. + 6,6 %) a Francii (40 800 vozů, tj. + 0,7 %).
85 700 vozů Audi, o 2,9 % více než v roce 2001, se vloni prodalo v USA. Prodeje v Japonsku doslova vylétly o 42,7 % výše až na 11 600 vozů. Značka Audi si vede velmi dobře i na ostře sledovaném trhu Číny, kde má Audi lokální továrnu ve městě Changchun. V Číně a Hongkongu se vloni prodalo celkem 36 500 vozů Audi, což představuje meziroční nárůst o 24,8 %.
Celá skupina Audi Group, kam patří také výrobce sportovních vozů Lamborghini a italský importér koncernových vozidel Autogerma, vloni prodala přes 995 000 vozů, tedy o 0,4 % více než v předchozím roce 2001.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií