Audi slaví triumf v jubilejním ročníku klasického 24h závodu

  • Audi Sport Team Phoenix zvítězil v 50. ročníku klasické „čtyřiadvacetihodinovky“
  • Napínavé duely na Severní smyčce sledovalo 230 000 fanoušků
  • Skvělý týmový výkon dokládá umístění čtyř vozů Audi R8 LMS v Top 10Audi Sport Team Phoenix zvítězil v 50. ročníku klasické „čtyřiadvacetihodinovky“
  • Napínavé duely na Severní smyčce sledovalo 230 000 fanoušků
  • Skvělý týmový výkon dokládá umístění čtyř vozů Audi R8 LMS v Top 10

Značka Audi zvítězila v 50. ročníku klasického 24h závodu na Nürburgringu. Po divácky atraktivním závodě s mnoha předjížděcími manévry, změnami v čele startovního pole a dramatickém finále s dešťovými přeháňkami slavila vítězství posádka Robin Frijns, Kelvin van der Linde, Dries Vanthoor a Frédéric Vervisch s vozem Audi R8 LMS v barvách týmu Audi Sport Team Phoenix. Pro značku se čtyřmi kruhy je to již šesté celkové vítězství v uplynulých deseti letech.

Padesátý ročník 24h závodu na Nürburgringu byl pro všechny fanoušky motoristického sportu opravdovým festivalem. Převážně hezké počasí po celý závodní víkend přerušilo v závěrečné fázi napínavé drama způsobené deštěm. Celkem 230 000 diváků nakonec sledovalo triumf značky se čtyřmi kruhy v podobě celkového vítězství a umístění dalších tří vozů Audi R8 LMS v Top 10. „Srdečná blahopřání týmu Audi Sport Team Phoenix,“ říká Chris Reinke, vedoucí oddělení Audi Sport customer racing. „Toto vítězství má mimořádný význam, protože především v závěrečné fázi museli nejen jezdci na trati, ale také mechanici, inženýři a stratégové v boxech prokázat v měnících se podmínkách pevné nervy. Vítězství je mimořádně cenné i z toho důvodu, že na závodním okruhu mohli být konečně přítomni i diváci, kteří udělali z tohoto závodního víkendu jedinečnou, velkolepou party.“

Klasický závod na 24 hodin měl v roce 2022 podobu sprintu. Dokládá to i celková vzdálenost překonaná vítězným vozem se startovním číslem 15, který se 159 absolvovanými koly vyrovnal rekord stanovený v roce 2014 rovněž značkou Audi. Čtyři týmoví kolegové startovali do závodu z 22. pozice a během celého závodu se jim dařilo vyhýbat se penalizacím i větším chybám. Během krátké, ale intenzivní dešťové přeháňky na některých úsecích tratě v posledních hodinách závodu se tým rozhodl pro správné pneumatiky. Jezdci van der Linde, Vanthoor a Vervisch tak slavili již druhé vítězství s Audi ve 24h závodě, pro Frijnse to byl první úspěch. Tým Phoenix vedený Ernstem Moserem zvítězil v tomto závodě s Audi již počtvrté.

„Gratulace celému týmu. Toto vítězství je znovu velkolepým týmovým výkonem,“ říká Julius Seebach, jednatel společnosti Audi Sport GmbH, který nese odpovědnost za působení značky Audi v motoristickém sportu. „Naše nové Audi R8 LMS GT3 evo II v enormně tvrdé konkurenci prokázalo, že je absolutně vítězným vozem.“

Triumf čtyř kruhů na Severní smyčce završily další vozy Audi R8 LMS ve startovním poli. Christopher Haase, Nico Müller, Patric Niederhauser a René Rast skončili jen těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě. Čtveřice z týmu Audi Sport Team Car Collection vstupovala do závodu ze druhé řady a dlouho byla nejnadějnějším vozem R8 LMS ve startovním poli. Tým se startovním číslem 22 se však propadl pořadím kvůli dvěma časovým penalizacím a do skupiny nejrychlejších se probojoval zpět až v posledních hodinách závodu.

Umístit se v Top 10 celkového pořadí se podařilo dalším dvěma vozům Audi R8 LMS: Michele Beretta, Kuba Giermaziak, Kim-Luis Schramm a Markus Winkelhock obsadili s vozem týmu Scherer Sport Team Phoenix páté místo. Vůz se startovním číslem 24 týmu Lionspeed by Car Collection Motorsport s posádkou Mattia Drudi, Patrick Kolb, Christopher Mies a Patric Niederhauser dojel do cíle na šesté pozici. Druhý vůz týmu Lionspeed by Car Collection Motorsport řízený posádkou Dennis Fetzer, Klaus Koch, Dennis Marschall a Simon Reicher skončil na 13. místě. Za volantem vozu se startovním číslem 5 v barvách týmu Scherer Sport Team Phoenix se střídali Ricardo Feller, Kelvin van der Linde, Vincent Kolb a Frank Stippler. Tato posádka musela ze závodu jako jediná z celkem sedmi vozů Audi R8 LMS odstoupit, a to kvůli van der Lindeho noční kolizi s vozidlem předjížděným o kolo.

Úspěch zaznamenal také Team Twin Busch by équipe vitesse, s nímž startovali Elia Erhart, Michael Heimrich, Pierre Kaffer a Arno Klasen v kategorii Pro Am. V celkovém hodnocení obsadili 14. místo. Vůz Audi RS 3 LMS týmu Max Kruse Racing, který se postavil na start v silně obsazené kategorii TCR, musel odstoupit po nehodě v ranních hodinách.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Komfortní i hbité – SUV Audi jsou mistry rychlých převleků díky technologii eAWS

Komfortní i hbité – SUV Audi jsou...

Systém se dodává pro čtyři vrcholné modely řady Q  Nastavitelné příčné zkrutné stabilizátory minimalizují boční náklon karoserie Nadšení zákazníků dokládá vysoká poptávka ...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi quattro stanovuje měřítka i v éře elektrické mobility

Audi quattro stanovuje měřítka i v...

Zcela nové uspořádání pohonu quattro pro elektricky poháněné modely Optimalizované rozdělování hnací síly mezi nápravy i mezi jednotlivá kola Výhody: variabilní, dynamický, precizní a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Více sportovnosti, více síly, více potěšení z jízdy: Audi S3 Sportback a S3 Limuzína

Více sportovnosti, více síly, více...

Silný motor 2.0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k) a točivým momentem 400 N.m  Sedmistupňová převodovka S tronic, specifický sportovní podvozek S a pohon quattro v sériové výbavě Interiér...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Souhra hardwaru a softwaru: Od klasického mechanického systému k plně integrované řídící jednotce

Souhra hardwaru a softwaru: Od klasického...

Značka Audi způsobila přesně před 40 lety revoluci v automobilovém světě. Trvalý pohon všech kol quattro, představený v roce 1980, znamenal nový přístup k podvozkové technice. Quattro je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi, průkopník vyspělé osvětlovací techniky, přináší novou generaci technologie OLED

Audi, průkopník vyspělé osvětlovací...

Digitální diody OLED jsou poprvé k dispozici pro model Audi Q5 Nové designy zadních svítilen díky rozšířeným možnostem segmentace Výhody: homogennější, hospodárnější, kompaktnější,...