Audi slaví triumf v jubilejním ročníku klasického 24h závodu

  • Audi Sport Team Phoenix zvítězil v 50. ročníku klasické „čtyřiadvacetihodinovky“
  • Napínavé duely na Severní smyčce sledovalo 230 000 fanoušků
  • Skvělý týmový výkon dokládá umístění čtyř vozů Audi R8 LMS v Top 10Audi Sport Team Phoenix zvítězil v 50. ročníku klasické „čtyřiadvacetihodinovky“
  • Napínavé duely na Severní smyčce sledovalo 230 000 fanoušků
  • Skvělý týmový výkon dokládá umístění čtyř vozů Audi R8 LMS v Top 10

Značka Audi zvítězila v 50. ročníku klasického 24h závodu na Nürburgringu. Po divácky atraktivním závodě s mnoha předjížděcími manévry, změnami v čele startovního pole a dramatickém finále s dešťovými přeháňkami slavila vítězství posádka Robin Frijns, Kelvin van der Linde, Dries Vanthoor a Frédéric Vervisch s vozem Audi R8 LMS v barvách týmu Audi Sport Team Phoenix. Pro značku se čtyřmi kruhy je to již šesté celkové vítězství v uplynulých deseti letech.

Padesátý ročník 24h závodu na Nürburgringu byl pro všechny fanoušky motoristického sportu opravdovým festivalem. Převážně hezké počasí po celý závodní víkend přerušilo v závěrečné fázi napínavé drama způsobené deštěm. Celkem 230 000 diváků nakonec sledovalo triumf značky se čtyřmi kruhy v podobě celkového vítězství a umístění dalších tří vozů Audi R8 LMS v Top 10. „Srdečná blahopřání týmu Audi Sport Team Phoenix,“ říká Chris Reinke, vedoucí oddělení Audi Sport customer racing. „Toto vítězství má mimořádný význam, protože především v závěrečné fázi museli nejen jezdci na trati, ale také mechanici, inženýři a stratégové v boxech prokázat v měnících se podmínkách pevné nervy. Vítězství je mimořádně cenné i z toho důvodu, že na závodním okruhu mohli být konečně přítomni i diváci, kteří udělali z tohoto závodního víkendu jedinečnou, velkolepou party.“

Klasický závod na 24 hodin měl v roce 2022 podobu sprintu. Dokládá to i celková vzdálenost překonaná vítězným vozem se startovním číslem 15, který se 159 absolvovanými koly vyrovnal rekord stanovený v roce 2014 rovněž značkou Audi. Čtyři týmoví kolegové startovali do závodu z 22. pozice a během celého závodu se jim dařilo vyhýbat se penalizacím i větším chybám. Během krátké, ale intenzivní dešťové přeháňky na některých úsecích tratě v posledních hodinách závodu se tým rozhodl pro správné pneumatiky. Jezdci van der Linde, Vanthoor a Vervisch tak slavili již druhé vítězství s Audi ve 24h závodě, pro Frijnse to byl první úspěch. Tým Phoenix vedený Ernstem Moserem zvítězil v tomto závodě s Audi již počtvrté.

„Gratulace celému týmu. Toto vítězství je znovu velkolepým týmovým výkonem,“ říká Julius Seebach, jednatel společnosti Audi Sport GmbH, který nese odpovědnost za působení značky Audi v motoristickém sportu. „Naše nové Audi R8 LMS GT3 evo II v enormně tvrdé konkurenci prokázalo, že je absolutně vítězným vozem.“

Triumf čtyř kruhů na Severní smyčce završily další vozy Audi R8 LMS ve startovním poli. Christopher Haase, Nico Müller, Patric Niederhauser a René Rast skončili jen těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě. Čtveřice z týmu Audi Sport Team Car Collection vstupovala do závodu ze druhé řady a dlouho byla nejnadějnějším vozem R8 LMS ve startovním poli. Tým se startovním číslem 22 se však propadl pořadím kvůli dvěma časovým penalizacím a do skupiny nejrychlejších se probojoval zpět až v posledních hodinách závodu.

Umístit se v Top 10 celkového pořadí se podařilo dalším dvěma vozům Audi R8 LMS: Michele Beretta, Kuba Giermaziak, Kim-Luis Schramm a Markus Winkelhock obsadili s vozem týmu Scherer Sport Team Phoenix páté místo. Vůz se startovním číslem 24 týmu Lionspeed by Car Collection Motorsport s posádkou Mattia Drudi, Patrick Kolb, Christopher Mies a Patric Niederhauser dojel do cíle na šesté pozici. Druhý vůz týmu Lionspeed by Car Collection Motorsport řízený posádkou Dennis Fetzer, Klaus Koch, Dennis Marschall a Simon Reicher skončil na 13. místě. Za volantem vozu se startovním číslem 5 v barvách týmu Scherer Sport Team Phoenix se střídali Ricardo Feller, Kelvin van der Linde, Vincent Kolb a Frank Stippler. Tato posádka musela ze závodu jako jediná z celkem sedmi vozů Audi R8 LMS odstoupit, a to kvůli van der Lindeho noční kolizi s vozidlem předjížděným o kolo.

Úspěch zaznamenal také Team Twin Busch by équipe vitesse, s nímž startovali Elia Erhart, Michael Heimrich, Pierre Kaffer a Arno Klasen v kategorii Pro Am. V celkovém hodnocení obsadili 14. místo. Vůz Audi RS 3 LMS týmu Max Kruse Racing, který se postavil na start v silně obsazené kategorii TCR, musel odstoupit po nehodě v ranních hodinách.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...