Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce

Prodej elegantního SUV Audi Q3 za 3 měsíce na našem trhu každý měsíc prudce stoupá, dá se oprávněně předpokládat, že Q3 bude stejně úspěšné jako jeho větší sourozenci Audi Q7 a Q5.

Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce
Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce
Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce

Modelu Audi Q7 se prodalo letos do konce listopadu na našem trhu 227, o něco menšího Q5 379 kusů celkem tedy 606 kusů, všechny s pohonem všech kol quattro. Z toho bylo s dieselovými motory 580, tedy 95,7 %.

Modelová řada Audi Q

– je zastoupena nyní největším Q7, menším Q5 a naposled na trh uvedeným Q3. Všechny tři modely jsou si velmi blízcí v jízdních vlastnostech, komfortu a i ve  výbavách sériových i příplatkových. Samozřejmě, že zrychlení, maximální rychlost a spotřeba se liší především podle zvoleného motoru, jeho výkonu a točivého momentu. Rozdílná je celková délka vozů: Q7 – 509 cm, Q5 – 463 cm a Q3 – 439 cm. Stejně tak je rozdílný rozvor: Q7 – 300 cm, Q5 – 281 cm a Q3 – 260 cm.

Testovaný model Q3 měl naftový motor 2,0 TDI, dvouspojkovou automatickou převodovkou S Tronic, pohon všech kol quattro a sériovou výbavu doplněnou o řadu položek za příplatek.

Design a interiér:

Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce
Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce
Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce
Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce
Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce

Osobitý design zaoblených tvarů přes svou robustnost působí elegantně a reprezentačně. Dynamický charakter vozu zdůrazňují zejména předek vozu s typickou maskou Audi, vystouplé lemy blatníků a kola s disky z lehkých slitin.

Po usednutí za volant a později i při testovacích jízdách jsem ocenil vyšší posez, který s vertikálně i horizontálně seřiditelným volantem a i výškově seřiditelným sedadlem mně umožňoval zaujmout optimální polohu pro komfortní vedení vozu. Stejně kladně hodnotím výborný výhled z vozu. Bezpečné a pohodlné řízení vozu mně usnadňovalo umístění všech ovládačů v dosahu řidiče a i všech dobře ve dne i v noci čitelných sdělovačů tak, že neodváděly nadměrně mou pozornost od přehledu okolní situace.

Interiér pětisedadlového Audi Q3 poskytuje všem cestujícím ve všech směrech komfortní prostor pro jízdu na dlouhé vzdálenosti. Objemný zavazadlový prostor 460 litrů se po jednoduchém sklopení zadních sedadel zvětší na 1365 l.

Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce
Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce
Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce

Čtyřválcový naftový motor TDI

Audi Q3 quattro před třemi měsíci uvedené na náš trh v testu redakce

Testované Audi Q3 s naftovým motorem TDI se systémem vstřikování common-rail s přeplňováním turbodmychadlem má maximální výkon 130 kW při 4 200 ot/min a maximální točivý moment 380 Nm od 1 750 do 2 500 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 212 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s. Motor splňuje emisní normu Euro 5.

Sedmistupňová automatická převodovka S tronic

Řazení sedmistupňové automatické převodovky S tronic s vhodně odstupňovanými stupni je téměř nepostřehnutelné díky nejen výborně odhlučněnému motoru, ale především díky dvouspojkovému systému řazení, které zabezpečuje změny rychlostí v neskutečně krátkém čase prakticky bez přerušení tažné síly. Řazení automatické převodovky je při normální plynulé jízdě postřehnutelné pouze na otáčkoměru náhlou změnou otáček. Při sportovní jízdě převodovka na prudké přidání plynu podřadí a vůz prudce akceleruje a umožňuje tak bezpečné předjetí na krátké dráze. Jednotlivé rychlosti lze řadit manuálně i pádly pod volantem – při testování jsem však manuální řazení využíval minimálně – a to pouze při sjíždění prudkých kopců. Automatické řazení převodovky je tak skvěle odstupňované a propracované, že podle mého názoru je škoda ho nevyužívat.

Podvozek a spotřeba:

Výkonný motor, sedmistupňová automatická převodovka S tronic, stálý pohon všech kol quattro a konstrukčně na vysoké úrovni provedený podvozek včetně vybavení nejmodernější technikou mně umožnily vychutnat každý kilometr jízdy při pocitu bezpečí a jistoty při vedení vozu. Během testování jsem dociloval vyšších průměrných rychlostí i při důsledném dodržování dopravních předpisů: na dálnicích jsem jezdil rychlostí do 130 km/h a během testování jsem využíval až na malé výjimky automatickou převodovku. Myslím, že i to ovlivnilo skutečnost, že jsem kombinovanou spotřebu udávanou výrobcem 5,9 l/100 km nepřekročil. Většinu jízd jsem ale jezdil pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.

Audi Q3 quattro je dlouhé 439 cm, široké i se zpětnými zrcátky 202 cm a vysoké pouze 161 cm. Rozvor je 260 cm. Pohotovostní hmotnost vozu je 1660 kg. Přípustná hmotnost nebrzděného přívěsu je 750 kg, brzděného 2000 kg.

Ceny Audi Q3:

palivo model pohon kol výkon kW točivý moment Nm převodovka kombin. spotřeba na 100 km cena bez DPH Kč cena s DPH Kč
nafta 2,0 TDI přední 103 320 6 st. 5,2 l 582 083 698 500
2,0 TDI quattro 130 380 7 st. S tronic automatická 5,9 l 724 917 869 900
benzin 2,0 TFSI quattro 125 280 6 st. 7,3 l 668 333 802 000
2,0 TFSI quattro 155 300 7 st. S tronic automatická 7,7 l 745 750 894 900

Ve výše uvedených cenách je zahrnuta tato sériová výbava:

  • Dojezdové rezervní kolo
  • Pojistné šrouby kol
  • 7-paprsková litá hliníková kola 6.5J × 16
  • Systém pro uchycení sedaček ISOFIX
  • Přední airbagy pro pasažéry vpředu
  • Boční airbagy vpředu s okenním airbagem
  • Immobilizér
  • Mlhové světlomety
  • Samostatná světla pro denní svícení
  • Černé střešní ližiny
  • Přední okno z termoizolačního skla
  • Elektricky stavitelná venkovní zrcátka
  • Koberečky vpředu i vzadu
  • Manuálně stavitelná výška sedáků vpředu
  • Sklopné zadní opěradlo
  • Středová loketní opěrka vpředu
  • 4-ramenný kožený volant
  • Assistent pro rozjezd v kopci
  • Elektromechanická ruční brzda
  • Klimatizace
  • Pasivní reproduktory
  • Radio s CD přehrávačem
  • Černobílý informační systém řidiče
  • AUX
  • Kuřácké provedení
  • Sada nářadí a zvedák vozu
  • Zvýšená sériová náplň paliva
  • Transportní fólie
  • Výstražný trojúhelník
  • Oboustranná podložka v zavazadlovém prostoru
  • Střešní nosič černý
  • Elektronický program stability ESP
  • Ozdobné lišty černé
  • Boční a zadní okna tónovaná

Bohatý seznam příplatkové výbavy umožňuje majiteli dovybavit si svůj vůz podle svých potřeb, představ a zájmu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...